Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Vragen over Kakariki Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Vragen over Kakariki
Asteri0n
Website Member
Posts :1

Website Member
2011-05-25 - 10:55:10 send message to Asteri0n


Goedemorgen allen!

Ik heb sinds vorige week donderdag een Kakariki van 6 weken (nu inmiddels 7 weken) oud.

Ik zit alleen met een 3 dingen, namelijk:

- Ze eet uit de hand alleen zonder eten wil ze niks van je hand weten en springt ze weg, wat te doen?
- Als ze moe is mag je haar wel aaien alleen begint ze dan geluid te maken, betekent het dan dat ze het lekker vind? Of juist niet?
- Hoe kun je nou het beste een Kakariki tam maken? Zoals het er nu uit ziet komt ze nooit verder dan uit de hand eten! (Heb nogal angst dat ze ons nooit zal vertrouwen…)

Alvast bedankt.


niek96
Website Member
Posts :72

Website Member
2011-05-25 - 15:00:23 send message to niek96

Hallo,

Als je deze stappen volgt moet het vast lukken.
http://www.youtube.com/watch?v=NflZziuR7Ag

http://www.youtube.com/watch?v=txKuSW4d2Xg

Groet Niek96


Shin124
Website Member
Posts :1

Website Member
2012-12-27 - 15:01:59 send message to Shin124

Hallo,

Ik wilde op dit topic verder gaan omdat ik ook vragen heb met betrekking tot mijn Kakariki vogel.

Ik heb een vrouwtje van circa 2.5 maanden oud. 3 Dagen geleden gekocht. Ik heb haar in de dierenwinkel gekocht van Pets Place. Ze is al heel lief en nieuwsgierig maar, natuurlijk, erg bang van vastpakken en snelle bewegingen.

Ik had vernomen van de verkoopster dat ze wel met de hand zijn gevoed en dat ze al redelijk Tam was. Hier betaalde ik ook een meerprijs voor...

Wanneer ik mijn hand in de kooi steek blijft ze wel rustig maar tevens alert. Ik kan redelijk dichtbij komen met mijn hand voor ze iets onderneemt. Wanneer ik te dichtbij komt fladdert ze weg. Ik neem aan dat dit een natuurlijk reactie is van de vogel, helemaal sinds ze nog moet wennen.

Hoe kan ik ze het beste tam maken naar mijn eigen hand? Ik heb al een eerste klein succesje gehad vandaag met trosgierst. Ze is nog steeds bang van mijn hand maar komt wel kijken wat ik nou voor eten naar haar toe rijk. De trosgierst ligt niet in mijn hand maar houd ik vast met mijn hand en steek ik uit richting haar. Hier komt ze op den duur op af en begint ervan te knagen. (Deze tip had ik uit bovenstaand filmpje)

Ik heb 2 verschillende adviezen gehad van 4 verschillende mensen, waaronder allemaal mensen die ze ook houden. (Mensen uit verschillende dierenwinkels en Kakariki eigenaren)

2 mensen beweren dat ik haar gewoon uit de kooi moet pakken en dat ze daar vanzelf wel aan went. Dit lijkt mij een beetje traumatisch voor het vogeltje en heb ik 1 x gedaan maar hier was ze nogal ondersteboven van en begon zachtjes te bijten. Ik heb haar wel vast blijven houden omdat ik niet wil dat ze bijten associeert met loslaten op den duur.

2 Anderen beweren dat ik mijn hand er gewoon moet insteken en wachten tot ze zelf op onderzoek uit gaat en op mijn vinger komt (met eventueel een commando?) Maar volgens de 2 eerste ging dit een eeuwigheid duren en is niet zo succesvol als gewoon pakken.

Iemand hier tips voor het tam maken? Natuurlijk willen we het allemaal gisteren al voor elkaar hebben maar ik heb geduld en ben bereid er veel tijd in te steken.

Alvast bedankt voor eventuele reacties!


- Etienne.


Jan van Dessel
Website Member
Posts :386

Website Member
2012-12-27 - 18:06:56 send message to Jan van Dessel


Hallo;
Dan is er niets meer over uit te leggen als je de filmpjes van Niek goed bekeken heb.
gr Jan.


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2012-12-27 - 22:05:04 send message to arjandaf

heb het filmpje niet bekeken . maar een kakarikie is wel zo vreselijk nieuwschierig van nature dat als je die niet tam krijgt je echt beter en USSR dwerghamster kan nemen .



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 210 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede