Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > ruzie in mijn parkietenvoliere Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : ruzie in mijn parkietenvoliere
eline1987
Website Member
Posts :88

Website Member
2011-05-30 - 13:58:23 send message to eline1987

Hallo,

Ik heb een voliere van 8x1x2m met een nachthok van 2x1x2m. Hierin heb ik 6 poppen en 7 mannen.
Ik heb er bijna 2x zoveel nestkasten in alleen ze blijven ruzie maken. Als er 1 bijvoorbeeld eieren heeft liggen ze de volgende dag er weer uit. Het lijkt alsof ze elkaar geen nestkastje gunnen. Ik heb ze allemaal op dezelfde hoogte hangen en uit mijn hoofd ongeveer 10 nestkastjes.
Ik dacht eerst een popje erbij zodat het er evenveel zijn alleen lees ik egens anders juist meer mannen. Wat raden jullie aan en wat kan nog het probleem zijn?


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-05-30 - 14:36:46 send message to whitebulldog

op dit aantal kan je volstaan met evenveel mannen als poppen, het wordt wat anders als je 2 poppen met één man, of 2 mannen met één pop hebt, maar op dit aantal moet het kunnen. de grasparkiet is helaas niet monogaam, en je kan maar een ding doen dat is blijven observeren, en uiteindelijk de onruststokers uitselecteren, of het voor lief nemen.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-05-30 - 21:13:16 send message to Ton Koek

Een trucje dat tegenstrijdig klinkt met wat gangbaar is... Hang eens 2 of 3 nestkasten heel hoog, soms pakt de meest dominante pop de hoogste kast en is het over.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-05-30 - 23:25:31 send message to whitebulldog

ja het proberen waard, wie weet.
houdt ons op de hoogte.happy :)


eline1987
Website Member
Posts :88

Website Member
2011-06-01 - 09:53:55 send message to eline1987

Hallo,
Nou het hoge nestkastje ook geprobeerd. Helaas ging het vanmorgen weer gruwelijk mis. Ik hoorde enorm veel geschreeuw uit de voliere, ik ben gauw heen gegaan en er lagen weer 2 popjes op de grond te vechten. Dit keer met veel bloed. Ik heb ze uit elkaar moeten halen en 1 ervan zag er slecht uit. Oog dicht, snavel onder het bloed. Ik heb dit popje er nu uit gehaald want de anderen zouden haar gelijk weer te pakken nemen.
Ik blijf het raar vinden, ik heb al jaren grasparkieten en dit jaar zo'n ruzie. Het maakt de hobby er niet mooier op in ieder geval.
Eline


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-06-01 - 10:52:56 send message to Ton Koek

Hm... da's minder.
Zelf zou ik dan kijken of je de meest dominante pop er uit kan halen. Aders weet ik het ook even niet helaas.

Succes in elk geval, hopelijk wordt het beter want dit is niet leuk zo.


eline1987
Website Member
Posts :88

Website Member
2011-06-01 - 11:23:49 send message to eline1987

kan het zijn dat deze pop de onrust stoker was? Het lijkt nu rustig namelijk. De meeste poppen zitten bij hun blok en er lijkt nu rust.
Wat te doen met deze pop, eerst laten genezen en dan terug plaatsen of een man erbij zoeken en lekker even samen laten?


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-06-01 - 22:49:02 send message to Ton Koek

Als je haar terug wil zetten, dan na de kweek, dan kan het mogelijk weer opnieuw een vreedzame groep worden. Nu te snel terugzetten zou ik afraden.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-06-02 - 12:01:18 send message to whitebulldog

zou het risco niet meer nemen, ik zou als je de mogelijkheid ervoor hebt haar in een afzonderlijke kooi /vlucht huisvesten met een man, en haar op die manier nog gebruiken voor de kweek, maar als je haar terug zet zoals Ton voorstelt, zal je waarschijnlijk volgende kweekronde weer met de gebakken peren zityten. Bovendien, zijn de vogels net weer aan elkaar gepaard, en ga jij dan weer ingrijpen door een pop uit de groep te vangen, waardoor de man die aan haar gepaard was weer zonder pop zit, en mogelijk ook voor onrust kan gaan zorgen door met een ander vrouwtje te gaan aanlopen, waardoor diens partner weer gaat knokken.
Nogmaals ik zou de gok de gok niet meer nemen.
Een vogel moet passen bij jou, en de groep, anders uitselectren, dat is mijn motto.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 199 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede