Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > wel of niet discusieren op dit forum Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4
<<< vorige


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2004-09-17 - 21:02:03 send message to agabird

Nu kan ik er niet meer onderuit. Ik heb lang gewacht, omdat ik het eigenlijk de moeite niet waard vond. De hele discussie over het pendelen, ach, ik geloof er niet in. En wat anderen erin geloven moeten ze zelf weten.

Natuurlijk moet er gezegd worden wat de negatieve kanten zijn, anders zou het een verkeerd beeld geven over het pendelen.

Dat dit onderwerp, over wel of niet discussieren gestart wordt naar aanleiding van zo'n onderwerp is op zich al geen goed teken. Maar goed, tenminste een onderwerp waar wat uit kan komen als de link naar het pendel onderwerp niet gelegd zou worden.

Maar helaas komt die link er wel en is het zo goed als gedaan met dit onderwerp.

Ondanks dat ik niet aan de discussie heb meegedaan heb ik hem wel gevolgd. Enkel om te kijken of het ergens over het randje ging. En ik moet zeggen dat ik dat niet gezien heb. Misschien een paar op de rand in dit laatse onderwerp. Maar goed, niet iedereen hoeft het met elkaar eens te zijn, en soms is er gewoon geen middenweg.

Discussieren via een forum klinkt wel leuk. Maar het is zo moeilijk, de intonatie van een gewoon gesprek ontbreekt, waardoor het niet altijd even makkelijk is te bepalen wat nu precies bedoeld word, is het ironisch of juist niet. Daarnaast is het onmogelijk om gelijk op 1 zin al te reageren, er komt een heel verhaal, en wat de plaatser als het belangrijkste stukje ziet, ziet de lezer misschien niet.

Het doet me goed te lezen dat zoveel mensen zich betrokken voelen bij het forum. En zich er ook echt helemaal voor inzetten om er wat van te maken. Bij onderwerpen waar geen middenweg mogelijk is, zal dit echter ook veel op de spits drijven. En dat is jammer, maar helaas. Iets wat zo is en zal blijven.

Natuurlijk wil niemand een spreker zien verdwijnen van het forum, daar ga ik iniedergeval vanuit. Ik zeker niet, ik ben blij met iedereen. Elke toevoeging wordt gewaardeerd. Ik zou dan ook iedereeen willen vragen om geen overhaaste conclusies te trekken.

Groeten
Jan


P.S.: Even nog wat webmaster gerelateerde onderwerpen hoe ik het forum behandel.

Onderwerpen zullen niet zo verwijderd worden, enkel als personen er direct worden aangevallen, zonder dat goede argumentatie voor is.Voor dit forum

Koetjes en kalfjes gepraat vind ik prima. Het is vaak juist goed wat andere zaken te hebben, gewoon om het forum levendig te houden.

Ik verplaats geen berichten, dit is te veel werk. En met mijn drukke leventje dus onbegonnen werk.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2004-09-17 - 21:42:41 send message to dooren

Ahum zou dat pendelen ook werken als je het draadje aan het plafond vast maakt (dus zonder invloed van de mensenhand en het onderbewust zijnde) en de vogel er gewoon even er onder wordt gehouden??
Ach zolang geen hard wetenschappelijk bewijs voor handen is is het altijd moeilijk met elkaar een goed gesprek te voeren, mits het gaat over koetjes en kalfjes, want dan kunnen de meeste zich wel vinden. Persoonlijk vind ik het forum goed bijdragen aan kennis, hierbij hebben we alle een belang. Ik denk dat we dat altijd in ons achterhoofd moeten houden, maar ook dat sommige altijd wat feller reageren als andere. Soms is het slimmer om dus niet te reageren of het persoonlijk op te vatten. Onderbouw je eigen gedachte zonder iemand (in)direct aan te vallen. Of zoals de amerikanen zeggen No Flaming.
Groet gert


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-09-17 - 21:52:01 send message to natasja

nee dooren dan werkt het dus niet , het zou werken doordat iemand de pendel een richting uitstuurd en dit zou dan gestuurd worden vanuit het onderbewustzijn die dat doorgeeft aan de spieren van je hand.

een discussie kan er best fel aan toe gaan maar zou nooit zo fel moeten wezen dat mensen erdoor weg gaan blijven als meerdere mensen dit gevoel wel krijgen is het een teken dat de discussie het gewoonweg niet eens waard is .

Ook ik hoop dat iedereen gewoon blijft komen en ik hoop op wat minder felle uitspraken want soms staan er best harde verwijten over en weer..


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2004-09-17 - 22:41:06 send message to tonnl

quote
Persoonlijk vond ik de laatste tijd nogal wat topics gingen over koetjes en kalfjes waar niemand wat aan heeft (foto's van mensen, over hoe mooi je huiskamervogel is, allemaal leuk hoor maar hoort dat op dit forum??)
Denkfout 1: niet jij maar de beheerder bepaalt "wat er op het forum thuishoort".
Ik ben één van die bezoekers die niet geïnteresseerd is het gebakkelei tussen zelfbenoemde deskundigen. Ik kom hier omdat ik vogels leuk vind en er elke dag over wil bijleren. Ik heb juist hee;l veel aan de onderwerpen die wel in een normale sfeer behamdeld worden.
en
quote
Is geslachtsbepaling niet een kern van het vogels houden?
Nee, niet bepaald. Dat geldt alleen voor mensen die zich serieus met kweken willen bezighouden. Dat worden er steeds minder, kijk maar binnen alle verenigingen. De enorme groep vogelliefhebbers bestaat de laatste jaren (gelukkig) ook uit puur liefhebbers. Voorbeeld: ik heb 2 haantjes dwergkwartels die de beste maatjes zijn, eentje zonder tenen. Als ik zo serieus zou zijn, had ik hem al lang moeten afmaken. Wees blij dat er ook andere liefhebbers zijn.

Groeten, Ton.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2004-09-17 - 22:55:12 send message to Niltava

Ton, ik heb mijn excuses over het doel van de website al aan Jan persoonlijk aangeboden, dat ga ik niet aan jou doen (niets persoonljks).
Ik was wat teleurgesteld in de laatste topics en de sfeer werd op het laatst alsof je alleen nog maar over koetjes en kalfjes mocht praten (niet discusieren)


quote
Ik ben één van die bezoekers die niet geïnteresseerd is het gebakkelei tussen zelfbenoemde deskundigen. Ik kom hier omdat ik vogels leuk vind en er elke dag over wil bijleren.

Ik zou die zelfbenoemde deskundigen eerder ervaren vogleliefhebbers noemen. Die de klappen van de zweep kennen.
Vreemd .... laat ik me maar stil houden over bijleren.

quote
Voorbeeld: ik heb 2 haantjes dwergkwartels die de beste maatjes zijn, eentje zonder tenen. Als ik zo serieus zou zijn, had ik hem al lang moeten afmaken. Wees blij dat er ook andere liefhebbers zijn.
Weer zo'n dom vooroordeel, ik heb ook gehandicapte vogels en ze mogen bij me zijn tot ze sterven.

Ik baal ervan dat ik in dit soort discusies wordt getrokken terwijl het over vogels moet gaan.
Ervaringen uitwisselen en met argumenten zien of er nieuwe ontwikkelingen of inzichten zijn?


Niltava


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-09-17 - 22:58:53 send message to Jacqueline

happy :)

Het rare aan het hele verhaal is, dat diegene die geen of weinig waarde hechten aan het onderwerp ..... nu over elkaar heen vallen.
Dat is toch doodzonde.

Niltava,Hawkey, Dijkkamp en ook zeker Karel want die hebben we ook al een tijdje niet gelezen.
Dit mag niet de uitkomst zijn van een heftige week forum bezoek.

Ik heb gehoord dat Amerika al een vliegdekschip laat opstomen richting Vogelarena, (joke)laugh :D

wink ;)

Peter.



dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2004-09-17 - 23:08:42 send message to dooren

Flaming Flaminglaugh :Dlaugh :D


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-09-17 - 23:16:19 send message to Hawkeye_NL

Na alles even bezonken te hebben kan ik alleen maar zeggen dat ik het jammer vind dat het zo ver gaat deze keer. Zekers omdat ik als oorzaak wordt aangewezen voor dit onderwerp. Dat ik een quote heb geplaats uit een praktijk ervaring kan toch niet als reden gelden voor anderen om weg te blijven. Daarnaast had ik deze post ivm met het verkeerd opvatten dus al lang verwijderd en denk dat dit dan ook niet langer als excuus kan gelden om mij ergensde schuld van te geven.

Nu blijf ik echter maar lekker mijzelf en ga gewoon door op de ingeslagen weg. Ik blijf zekers lid van vogelarena en zal nog vaak van mij laten horen. Ik hou mij alleen wel ver buiten de discussie over het pendelen!

Erwin


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-09-17 - 23:26:38 send message to Jacqueline

laugh :D

Ola Amigo.

wink ;)


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2004-09-18 - 00:00:43 send message to dijkkamp

beste mensen

natuurlijk vond ik het niet leuk om vergeleken te worden met een oplichter maar dat kan ik nog wel relativeren plus dat het weg gehaald is toen ik er wat van zij maar het is niet de schuld van een persoon laat dat duidelijk zijn maar het feit zit hem in dat sommigge mensen niet andere mensen in hun waarde laten,respect kennen tonen,zeer negatief moeten reageren en eigenlijk was de vergelijking met de kindermoordenaars in rusland eigenlijk voor mij de druppel omdat in die bewuste topic ik mijn ervaring geen mening dus heb gegeven het is dus voor mij waarheid voor een ander niet okee dat mag je hoeft het niet met elkaar eens te zijn maar heb begrip voor elkaars standpunten en schrijf niet maar wat op om je gelijk te krijgen mijn reactie met bla bla bla was een reactie op de vergelijking met de kindermoordenaars in rusland ik heb toen even diep moeten slikken met tranen in de ogen dat iemand je hier mee vergelijkt het zal wel weer niet persoonlijk bedoeldt zijn maar dat zwakke excus accepteer ik niet ben wel redelijk tevreden dat er meer mensen zijn die zich aan de manier waarop sommige reageren het ook niet eens zijn dat schept hoop voor de toekomst misschien dat een ieder ook weer even nadenkt voor dat hij wat schrijft ik zal dit zeer leerzame forum(op sommige momenten) zeker blijven volgen maar of er nog meningen,ervaringen ,zienswijze's van deze kant komen weet ik niet twijvel na het lezen van de berichten in deze topic toch nog wel maar ga uit van de positiefe kant van de mens alhoewel dit de laatste tijd niet bewaarheid werd vandaar ook mijn reactie


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-09-18 - 00:17:11 send message to Jacqueline

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

laugh :D

Hehe, welkom terug op het forum.

wink ;)

Dat vliegdekschip maakt toch wel indruk he, (joke)


frensie
Website Member
Posts :141

Website Member
2004-09-18 - 11:06:03 send message to frensie

nu snappen jullie ook wel waarom ik ben opgehouden met het forum.
maar goed ik heb best veel ervaringen met vogels en wil wel weer terug komen op het forumm maarrrrrrr als er een topic gaat afwijken van het onderwerp houd ik dat topic wel voor gezien. groeten fresie.

ps ik denk dat ik ook wel iets verkeerd heb gedaan,SORRY


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2004-09-18 - 11:40:25 send message to tonnl

Als we allemaal genoeg geschrokken zijn kunnen we ons misschien weer bezighouden met waar het om ging, onze fraaie geverdere vriendjes.
Zand er over zou ik zeggen en hop naar de leuke, mooie en nuttige onderwerpen.
Groeten, Ton.


ens
Oud Lid
Posts :47

Oud Lid
2004-09-22 - 12:45:07 send message to ens

hoi ik zelf ben hier nog niet zo lang.maar heb het van de zijlijn bekeken ik zelf schrik wel eens hoe mensen hier met elkaar omgaan .er zijn hier ook mensen die graag van jullie willen leren en daarom met de gekste vragen komen waaronder ik zelf wand ik ben een leek bij jullie maar wil wel alls leren.zo dat je ook van ander hun fouten kan leren en zo het beter tedoen.hihihahaha over dat pendelen heb ik ook wat 14 jaar geleden heb ik ook gependelt ik was zwanger van een jongen nou en wat kwam er uit een pracht van een meid en die zit nu in de pubertijd en echt geen knul hihi.nee ik zelf geloof er niet in en als een ander dat wel doet best dat is dan aan hun.en met vogels je kunt het niet met iedereen eens zijn dat ben ik ook niet maar laat hun wel in hun waarde ben juist blij dat niet iedereen het zelfde denkt en doet wand dan was de wereld echt saaaaaai
gr.ens



Pagina : 1 2 3 4
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 214 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede