Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Miteaway tegen bloedluis Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Miteaway tegen bloedluis
RensvN
Website Member
Posts :18

Website Member
2011-06-10 - 09:21:19 send message to RensvN

Iemand ervaring met dit middel tegen bloedluis?


puttie
Website Member
Posts :6

Website Member
2011-06-12 - 16:52:52 send message to puttie

nee maar waar heb je deze gekocht en is dit een spray of boeder of druppel?


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2011-06-13 - 12:45:45 send message to meyer

Dit bericht is 4 keer gewijzigd

RensvN schrijft:
quote
Iemand ervaring met dit middel tegen bloedluis?



Korte beschrijving van het middel Mite away,

BASF en NOD investeren in 'Mite Away tm Quick Strips (MAQS), dat de Varroa-mijten bestrijdt wanneer deze zich ontwikkelen op het broed van bijen. Het hoofdbestanddeel van deze gebruiks-vriendelijke strip is een folie vervaardigd uit “BASF’s biodegradeerbare plastiek Ecoflex®”, dat gevuld is met mierenzuur in een saccharide formulering. Het stripgeheim: het is ontworpen om tot in het broed door te dringen en zo de mijt te stoppen bij de voortplanting.

--
De strips zijn reeds verkrijgbaar op de Canadese markt en in de VS. De overheid in Hawai heeft een aanvraag ingediend en heeft een “Special Local Needs” registratie ontvangen zodat de imkers zo snel mogelijk toegang zouden krijgen tot deze oplossing. BASF en NOD zijn van plan om te werken met de Europese registratieautoriteiten om binnen de 2 jaar, MAQS ter beschikking te kunnen stellen aan de Europese imkersgemeenschap

Onderstaande link in zijn geheel copieren.

http://www.basf.nl/ecp1/Netherlands/nl/
content/News_Information_Center/02_Press/
01_Press_releases/Press_Releases_2010/
Samenwerking_BASF_NOD_verbetering_
gezondheid_van_bijen

--------

http://www.miteaway.com/

-----------

Ervaring zal nog niemand hebben omdat dit middel ( Mite away )hier nog niet op de markt is.
Of het ook bruikbaar is voor vogelliefhebbers betwijfel ik omdat het niet krachtig genoeg is om onze veel grotere kooien geheel te kunnen behandelen.
Het middel Mite away is tenslotten gemaakt voor imkers om hun bijenkasten te behandelen en die zijn vele malen kleiner en dus makkelijker te behandelen.
Wat zouden de kosten zijn als dit middel al zou helpen tegen luchtpijpmijt ,bloedluis en de meelmot.

Een imker heeft per behandeling twee strips nodig per bijenkast. Een kast is ongeveer een kwart vierkante meter dus hebben wij 8 x twee strips per kuub nodig is 16 strips x 1,65 euro = 26,40 euro per kuub. Dit wordt een duur grapje, reken je kuubs maar eens uit van de ruimte waar je het wil gebruiken.
--
In het kort gekopieerd van een site uit Amerika.
Strip van BASF. 70 strips kosten 140 dollar.. dat is een slordige 115 euro.
Per behandeling heb je twee strips nodig per bijenkast, dat komt dus neer op €3,30 per behandeling.
Als je nu 10 kasten hebt staan ben je dus aan varroa behandeling per keer 33 euro kwijt.
--


Groeten Meyerwink ;)


RensvN
Website Member
Posts :18

Website Member
2011-06-14 - 16:11:31 send message to RensvN

Ik bedoel eigenlijk een andere haha.

deze Miteaway

http://biosecurity.nl/index.php/miteaway


RensvN
Website Member
Posts :18

Website Member
2011-06-27 - 08:56:13 send message to RensvN

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Niemand die het kent? het is een vloeistof dus je kunt het sprayen.
Bij mij werkt het goed maar ik vraag me af of er meer mensen zijn die het gebruiken.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-06-27 - 10:40:16 send message to Ton Koek

Zo te zien is dit hetzelfde als decimite en zo zullen er nog wel meer merknamen zijn. Er zijn ook poeders die hetzelfde werken.
De commercie heeft ook de bloedluis ontdekt zullen we maar denken.


RensvN
Website Member
Posts :18

Website Member
2011-06-27 - 11:58:13 send message to RensvN

Er is wel degelijk verschil ik heb wat informatie op gezocht over beide:

Decimite: Is op basis van silicapoeder en diatomeeënaarde en zo heb ik al verschillende andere middelen gezien met een soortgelijke samenstelling, Decimite is overigens een poeder.

Miteaway: Is daarintegen op basis van Ocataanzuur en Decaanzuur, bovendien las ik dat het in Duitsland en Oostenrijk is toegelaten als Biologisch middel.
Miteaway is ook een vloeistof ipv een poeder.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-06-27 - 12:07:03 send message to Karel

Ik zie het verschil niet. Beide werken mechanisch, ontvettend. Dat het ene middel vloeibaar is en het ander dmv poederverstuiving werkt maakt voor de luisbestrijdende werking niets uit.

Je opmerking wat betreft Duitsland en Oostenrijk kan ik niet plaatsen en lijkt me meer een verkooppraatje dan dat het voor ons relevant is.

Heb je belangen bij dit product?




RensvN
Website Member
Posts :18

Website Member
2011-06-27 - 12:29:25 send message to RensvN

Ik probeer verschillende producten uit bij de bloedluisbestrijding en mijn bevindingen probeer ik hier te delen.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-06-27 - 13:30:58 send message to Karel

Prima, wat is je ervaring met de andere producten?


RensvN
Website Member
Posts :18

Website Member
2011-06-27 - 14:45:26 send message to RensvN

Nadeel van decimite vond ik dat het toch lastig was aan te brengen in plaats van fijne nevel zoals omschreven met een hoge drukspuit kreeg ik gewoon dikke klodders.

Het heet overigens tegenwoordig minus mite maar nog steeds dezelfde samenstelling volgens mij.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-06-27 - 16:19:24 send message to Ton Koek

Ik heb ook decimite in vloeibare vorm gezien.

Net vond ik dit:
Minus Mite kan net als zijn voorganger Decimite verspoten, gerold, geverfd worden op wanden, plafonds, zitstokken, onder legnesten, in kieren etc.

Ook hier, veel te rommelig, een vette schuimlaag is niet echt handig in vogelkooien.


RensvN
Website Member
Posts :18

Website Member
2011-06-28 - 16:00:58 send message to RensvN

Mee eens, dat is niks..



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 177 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede