Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > grasparkiet welke kleur? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : grasparkiet welke kleur?
gravaka
Website Member
Posts :283

Website Member
2011-06-20 - 14:14:19 send message to gravaka

van een kweekster heb ik enkele grasparkeiten overgenomen.
ik heb bij mijn voliere foto's geplaatst van broer en zus.moeder is ook donker van kleur.

heeft iemand een idee om welke kleur/mutatie het hier gaat?
http://www.vogelarena.com/voliere/img/69749_maart%201020.jpg

BVD


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-06-20 - 15:34:34 send message to Karel



Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2011-06-20 - 16:10:10 send message to Daniel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik zie sowieso een opaline mutatie en vermoedelijk een D factor (maar dat is lastig te zien op deze foto). Of er nog meer mutaties in deze vogel zitten durf ik niet te zeggen aangezien we dan een betere foto nodig hebben.


gravaka
Website Member
Posts :283

Website Member
2011-06-20 - 20:57:37 send message to gravaka

op mijn voleire hier op VA staan meerdere foto's en ook van haar broertje.

ik weet dat ze groen zijn enzo maar gaat mij om het vele zwart dat deze vogels tonen net als moeders maar heb ik ff geen foto van nu!

moeders heeft dit dus door geven aan dochter en zoon maar wat kan dat zwart betekenen?

(ligt niet aan de voeding en licht enzo!)


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2011-06-20 - 22:28:13 send message to Daniel

Het zwart is lastig. Het zou een versterkte eigenschap kunnen zijn zoals het rood op de buik van turquoisines, veelkleuren, swiften en red-vented blue bonnets. Maar dan moet je kijken of je de eigenschap kan beinvloeden door erop te selecteren (zowel versterken als verminderen). Dit is een lange termijn proces.

Verder: hebben de vogels al geruid bij jou. Want je kan nu wel zeggen dat het niet door licht of voeding wordt beinvloed, maar dat weet je pas zeker nadat de vogels bij jou zitten voordat de rui begint en hun kleur behouden. (De omstandigheden bij een ander zijn altijd lastiger in te schatten en te controlleren dan bij jezelf).

Verder zal je ook proefparingen moeten opzetten naast de paringen die ik aan het begin al meldde. Hoe vererft het en is het een mutatie of een beinvloedbare eigenschap (het 1 sluit het andere niet uit (De Turquoise mutatie is bijvoorbeeld "selecteerbaar" op de hoeveelheid psittacine afname).

Maar misschien dat grasparkieten experts dit eerder gezien hebben, want qua grasparkieten richt ik me toch meer op bush-budgies dan op mutaties. Verder veel succes met de vogels en hoe ons op de hoogte hoe het verloopt. Maar om precies uit te zoeken wat het is zal het een lange termijn proces worden.


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2011-06-20 - 22:42:32 send message to Daniel

1 tip (ik weet dat het bijna onmogelijk is bij grasparkieten), maar aangezien mutaties elkaar kunnen beinvloeden en "apparte" fenotypes kunnen creeeren. Probeer om deze eigenschap in wildkleur vogels te krijgen.


gravaka
Website Member
Posts :283

Website Member
2011-06-21 - 21:21:06 send message to gravaka

daniel bedankt voor uw reactie!

ze zijn nu aan het ruien en het zwart trekt iets weg maar niet geheel.
bij de moeder zie je nog zwart in de nek.

ik ga volgend jaar eens met deze 3 kweken en zien of er weer jongen uitkomen met veel zwart en kan hier eventueel op gaan selecteren!





Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 243 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede