Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Waarom? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Waarom?
De Prachtvink
Website Member
Posts :345

Website Member
2011-07-06 - 22:03:30 send message to De Prachtvink

Waarom zijn er kwekers die het gewoon zijn gang laat gaan met kweken.meer sucses hebben dan een kwekers de alle zorg aan zijn vogels besteden.qua voeding,huisvesting,ed.
ik hoor dit vaak van mensen.

soms denk ik wel eens,je moet vogels behandelen als sommige planten , die je moet verwaarlozen, voor het beste rusoltaat.



Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-07-06 - 23:00:58 send message to Ton Koek

Ik denk omdat de vogels die "hun gang mogen gaan" over het algemeen in volières gehouden worden en (daarmee) veel minder gestoord worden tijdens de paarvorming, balts en het broeden.

Laat je vogels wat meer met rust, geef ze zoveel mogelijk ruimte en het gaat inderdaad vaak beter.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-07-06 - 23:08:11 send message to whitebulldog

quote
soms denk ik wel eens,je moet vogels behandelen als sommige planten , die je moet verwaarlozen, voor het beste rusoltaat.





Je vogels moet je natuurlijk nooit en te nimmer verwaarlozen. Je vogels dienen de zorg te krijgen die ze verdienen, immers jij kiest ervoor de vogels te houden, en niet andersom. Als je verzorging oke is, zal het vroeg of laat zeker in orde komen, geduld is toch nog steeds de schoonste zaak.
Neemt niet weg dat ik je "frustratie"zeer goed kan begrijpen, want ik ben zelf ook vaak pietje ongeduld.
Bovendien: bij de buren zal het gras toch altijd groener blijven, en sneller groeienwink ;)

maar ik denk dat je jezelf best een compliment mag geven als jij wel alle zorg en aandacht aan je vogels geeft. wellicht kan de aandacht ( lees meer rust) dan een tandje lager, en zal het zijn vruchten gaan afwerpen ?
in elk geval veel succes, en nog een mooi vogelseizoen gewenst.


marcodeventer
Website Member
Posts :58

Website Member
2011-07-07 - 05:56:28 send message to marcodeventer

Dat verhaal klinkt mij ook bekend in de oren ikzelf heb grotere broedkooien gekocht
Eerst deden mijn kuifzebravinken,isabellen en japanse meeuwen niks nu ik sinds 3 weken 2 koppels een hok van 1 meter heb gegeven begonnen ze meteen te bouwen en lag gisteren het eerste ei erin dus ik denk dat voldoende ruimte en vaste voertijden een hoop verschil kunnen uitmaken


De Prachtvink
Website Member
Posts :345

Website Member
2011-07-07 - 08:44:51 send message to De Prachtvink

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

@whitebulldog

verwaarlozen is zeker niet het goede woord.
maar dat hoor je wel een bij plantenliefhebbers.
om planten de de bloei te krijgen. moet je ze verwaarlozen.geen water dus.om een bloei te forceren.anders weet i9k het niet te omschrijven, maar de planten liefhebbers weten wel wat ik bedoel. Of niet jongens!!


digipeet58
Website Member
Posts :582

Website Member
2011-07-07 - 08:50:43 send message to digipeet58

echt verwaarlozen zal Peter ook niet bedoelen.
maar alleen met rust laten en het zelf uit laten zoeken is ook niet DE oplossing.
je doet het nooit 100% goed.
3 jaar lang een koppeltje gehad, nooit eitjes, laat staan jongen. verkocht en...........
bij de nieuwe eigenaar binnen een maand een nestje met 5 gezonde jongen.
dus wij proberen het zo goed mogenlijk te doen en de vogels bepalen het eindresultaat.wink ;)


De Prachtvink
Website Member
Posts :345

Website Member
2011-07-07 - 09:19:02 send message to De Prachtvink

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Vooral bij beginnende kwekers komt dit veel voor.
beginnende kwekers zijn nog te nieuwgierig.
ze controleren het nest te veel.en zijn soms net even wat te bezorgd.
ik betrap me er zelf ook wel een op.happy :)dat ik de verleiding niet aan kan
kopen vaak voedingssuplimenten. wat niet echt nodig is.


maewim
Website Member
Posts :159

Website Member
2011-07-07 - 11:21:34 send message to maewim

even een doordenker
kweek in winter om in de lente/zomer jongen te hebben


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2011-07-07 - 11:33:28 send message to wiechmann

het kan ook anders heb koppel perfect kweekkoppel tot aan de verhuizing 5 jaar geleden .ze stonden nu veel rustiger dan voorheen.maar geen ei gezien heb ze afgelopen najaar terug verplaats na ons teras waar alle honden en mensen lopen .en nu voor het eerst in 5 jaar weer eitjes .dus er zijn ook koppels die drukte zalig vinden.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-07-07 - 11:46:23 send message to whitebulldog

quote
@whitebulldog

verwaarlozen is zeker niet het goede woord.
maar dat hoor je wel een bij plantenliefhebbers.
om planten de de bloei te krijgen. moet je ze verwaarlozen.geen water dus.om een bloei te forceren.anders weet i9k het niet te omschrijven, maar de planten liefhebbers weten wel wat ik bedoel. Of niet jongens!!




oke, het is me duidelijk, maar je weet maar nooit wie je op verkeerde gedachten kan brenegen, die het wel zo letterlijk nemen.wink ;)

maar tsja, het valt soms niet mee, de vogels doen toch echt wat ze zelf willen, en al het allemaal zo simpel zou zijn, dat wij het zouden kunnen regelen, zou kweken een koud kunstje zijn. Wij kunnen ze een zetje in de goede richting geven dmv onze verzorging, en zorgen dat het ze aan niets ontbreekt, maar het alle belangrijkste gedeelte moeten de vogels toch echt zelf doen, en kunne wij alleen maar bij toekijken ( hoewel dat ze ook juist weer kan verstoren laugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :D)
maar ik denk dat het vroeg of laat vanzelf goed gaat komen.


De Prachtvink
Website Member
Posts :345

Website Member
2011-07-07 - 13:27:28 send message to De Prachtvink

en natuurlijk komt er ook een beetje geluk bij kijken.

en het weer speelt ook een belangrijke rol.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 151 bezoekers op de site, waarvan 9 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede