Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Grijze roodstaart popje maakt raar geluid Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Grijze roodstaart popje maakt raar geluid
Ann*
Website Member
Posts :134

Website Member
2011-07-16 - 20:34:03 send message to Ann*

Mijn grijze roodstaart popje maakt al een hele tijd geluiden waarvan ik al een hele tijd denk dat het 'broedse geluiden' zijn. Zoals een broedse kip klokt eigenlijk ... . Maar omdat ze het broedblok niet (meer) ingaat - alleen maar voor de ingang zit - en er na een paar maanden dit geluid nog altijd geen ei gelegd is vraag ik me af of dit wel klopt. Ik heb er een filmpje van gemaakt, met geluid uiteraard; willen jullie eens kijken of dit normaal is of dat er iets anders aan de hand is.

http://s293.photobucket.com/albums/mm50/Kaydorta/Filmpjes%20-%20%20fora/?action=view¤t=M4H02344.mp4

Ze zit daar vlak bij de ingang van de nestkast, zit dit geluid constant te maken. Dit doet ze ook terwijl ze eet. Tijdens het eten, met de man naast haar hoorde ik dit eigenlijk voor het eerst, later is dit uitgebreid naar veel vaker. Als ze buiten zit doet ze dit niet.

Ze ziet er in het filmpje minder goed uit dan ze is, daar kijkt ze beetje ... 'dommig'. Maar ze is actief, eet goed, drinkt goed, zit goed in de veren. Alleen is haar linker neusgat (dat zichtbaar op het filmpje) een beetje anders dan zou moeten. Daarom, door dat neusgat, en door het lange uitblijven van een ei, en doordat ze de nestkast niet meer ingaat, is dat inderdaad broeds geluid of scheelt er iets anders ?

Link aangepast...mosterd na de maaltijd.


Dit bericht is door moderator Karel aangepast

Ann*
Website Member
Posts :134

Website Member
2011-07-16 - 20:36:05 send message to Ann*

Ai, zo werkt de link dus niet ... Iemand die me kan zeggen hoe het wel moet ? Filmpje staat bij Photobucket.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-07-16 - 20:47:42 send message to Ton Koek

Geprobeerd maar helaas, ergens is de link niet correct maar ik zie niet waarom.


Ann*
Website Member
Posts :134

Website Member
2011-07-16 - 21:00:59 send message to Ann*



Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2011-07-16 - 21:23:26 send message to Vogelen

Deze vogel is niet in de haak. Luchtweg aandoening? Vogelarts raadplegen.


jp57
Website Member
Posts :277

Website Member
2011-07-16 - 21:33:41 send message to jp57

ja ik denk ook best naar een va gaan.
zijn zeker geen broedse geluiden, en een pop die in broedstemming is gaat zeker regelmatig in broedblok. maar neusgat ziet er niet goed uit.
gr, johan


johnveraart
Website Member
Posts :77

Website Member
2011-07-16 - 21:45:42 send message to johnveraart

hoi
zo te zien en te horen is het een bacterie in de luchtwegen.


Ann*
Website Member
Posts :134

Website Member
2011-07-16 - 22:49:23 send message to Ann*

Ok bedankt, ik ga maandagmorgen meteen de VA opbellen om zo snel mogelijk een afspraak te regelen.


jeeg
Website Member
Posts :73

Website Member
2011-07-16 - 22:51:42 send message to jeeg

zoo ann dat klinkt toch niet echt zuiver.zou inderdaad even langs de arts gaan.gr en succes ermee


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2011-07-16 - 23:00:20 send message to Antonia

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Zorg maar dat je maandag terecht kan, er zijn afgelopen tijd al aardig wat gaaien behandeld voor luchtweg infecties. Er zijn er ook al een paar niet meer sad :(
Sterkte wink ;)


Ann*
Website Member
Posts :134

Website Member
2011-07-18 - 15:44:45 send message to Ann*

Ik ben met haar naar de VA geweest en het is inderdaad een luchtweginfectie, waardoor ze ook erg mager is geworden.
Hij heeft het neusgat schoongemaakt - het was wat opgedroogd vocht en snot, voor de rest is het weer schoon - en ze heeft een spuitje met doxycycline gekregen. Vanaf vrijdag moet ik voor 10 à 14 dagen doxycycline poeder in het water doen.
En hopelijk is het dan daarmee opgelost ...


jp57
Website Member
Posts :277

Website Member
2011-07-18 - 21:40:16 send message to jp57

als men op tijd erbij is zal het wel goed komen.
is er soms kans op tocht?


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-07-18 - 23:52:06 send message to Ton Koek

In elk geval snel een diagnose, dat stemt hoopvol. Succes!


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2011-07-19 - 08:49:49 send message to Antonia

Hopelijk knapt ie snel op wink ;)

Ik weet dat ze na een injectie een goeie opleving krijgen. Mocht ie nu na een 2 a 3 dagen weer terug vallen, meteen terug naar de va, dan zal er nog een infectie volgen. Ik weet van een paar vogels dat ze 4 keer een injectie gehad hebben in totaal en nog wat door het water.

Sterkte


Ann*
Website Member
Posts :134

Website Member
2011-07-19 - 13:34:43 send message to Ann*

Goed om weten Antonia, bedankt, ik hou haar zeker goed in de gaten.
Ik maak me nogal zorgen over het feit dat ze erg mager is geworden, misschien is ze daardoor niet meer sterk genoeg om dit te overleven.

Al bij al nog maar eens het bewijs dat we vaak veel vlugger moeten reageren. Ik heb al een hele tijd twijfels of het allemaal wel klopt maar heb me laten bedotten doordat ze goed eet en drinkt, een tijd geleden beter overeenkwam met haar mannetje dan voorheen en door die - naar mijn idee - 'broedse geluiden'.

Tocht ? Ja kan sad :( De invlieggaten van de volières zijn aan de kant van waaruit het het vaakst waait. Kon niet anders.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2011-07-19 - 14:54:56 send message to Antonia

Als ze goed eet maar toch afvalt kan dat ook een andere rede hebben dan deze infectie, maar dat merk je snel genoeg.



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 211 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede