Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > transmutatie neo,s Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : transmutatie neo,s
eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2011-07-19 - 09:02:30

wat denk men van hier transmutatie bij de neophema,s


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-07-19 - 10:04:28

Eric, het zou voor degene die het woord niet kennen goed zijn als je even uitlegde wat transmutaties precies zijn, liefst met een voorbeeld.


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2011-07-19 - 12:09:50

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

oke karel bv. een kruising tussen splendid en turquoisine of blauwvleugel x elegant
met als doel de ene mutatie over te zetten op de ander en waar je dan f1 f2 enz uit kweekt men beweert dat het niet mogelijk is bij de neophema,s nu ben ik dus benieuwd hoe andere kwekers hier over denken die met andere soorten dit wel voor elkaar krijgen en er ook eerlijk voor uitkomen kijk naar de alexsander parkiet x halsbanden daar word gewoon eerlijk gezegt wat het is en dan heb ik er geen probleem mee want dan weet je wat je koop


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-07-19 - 13:23:31

De vraag is dus eigenlijk: is hybridekweek aanvaardbaar, als het doel is om kleurmutaties van de ene soort naar de andere over te brengen.

Simpel, ik vind van niet.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2011-07-19 - 16:55:58

Simpel, dat moet iedereen zelf weten, er zijn net zo veel voor- als tegenstanders.
Maar gezien je andere discussie's moet je je wel bedenken dat een nest jongen of twee nesten uit zo'n hybridekweek nog geen nieuwe mutatie is!
Denk je dit toch, dan ben je in mijn ogen niet goed bezig.

(ik moet wel iets raden want je geeft niet echt openheid waar het je uiteindelijk om te doen is!)

Peter


edou
Website Member
Posts :159

Website Member
2011-07-19 - 16:59:31

eric, jij weet net als ik, dat de meeste mensen dit verafschuwen, en toch verschijnen er een hoop kruisingen op de markt. Ook is het zo dat er best wel bekende kwekers ook niet vies zijn om te kruizen, maar mischien kun je vertellen waar je heen wilt


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2011-07-19 - 17:23:46

waar het om gaat is de schijnheiligheid dat er nog steeds beweerd word dat het niet mogelijk is dat stuit mijn al enkele jaren echt tegen mijn borst het is zelfs op genomen in de rasstandaard wat na mijn idee geen enkel doel dient de ras standaard is een hand vat wat er gevraagd word niet wat wel mogelijk is en wat niet en als er wat van gezegd word je het moet bewijzen meen dat het de kweker van de mutant moet kunnen zeggen hoe gekweekt wat het nageslag is en /of het uit kruising is voort gekomen er zijn twee neophema forms waar ik juist om de waarheid eigenlijk niets meer mee te maken wil hebben want de waarheid is hard voor de gene die er de zakken mee vullen en nog steeds niets bewezen hebben grijsgroene elegant vererft in eens rec dat is raar als je geen kweek uitslagen kunt overleggen en nageslacht laat zien alle andere neophma,s grijsgroen vererft dom denken die kwekers nou echt dat wij gewonen kwekers gek zijn we worden wel zo versleten omdat er geen mega bedragenworden betaald door mensen die nadenken nee dat zijn sukkels in hun ogen dat mag geen probleem mee maar niet zeggen dat het wit is en ik zwart zie een kweker met dertig jaar ervaring met vogels en andere dieren zeg dit nu al drie jaar en word nu verweten mijn voor het karretje te laten spannen .vraag mijn af van wie want ik zeg gewoon alles op eigen titel.en ik hoop dat dit forum neutraler is wat betreft belangen van enkele kwekers die toevallig wat hebben gedaan voor de bont want dat zijn wij


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-07-19 - 17:40:53

Ik vind het verhaal wat moeilijk te volgen, maar bedoel je dat de grijsgroene elegant geen elegantmutatie is, maar middels transmutatie van een andere neophema komt? Welke dan?


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2011-07-19 - 19:03:12

Ik ben redelijk thuis in mutaties, en zeker in de erfelijkheidsleer, maar dit verhaal van Eric008 kan ik totaal niet volgen.

Ben.


Glansspreeuw
Website Member
Posts :199

Website Member
2011-07-19 - 19:45:48

Het komt er denk ik op neer dat kruisingen door sommige kwekers verkocht worden als spontane zuivere mutaties zonder te vermelden dat het gaat om transmutaties. Die vogels worden dan voor veel geld verkocht en uiteindelijk zit je met rommel. Het past allemaal in het plaatje om "snel rijk te worden met de vogelkweek". Als je al een aantal jaren bezig bent kun je dat uiteindelijk wel relativeren. Mijn vogels hebben mij al veel meer gekost dan wat ze hebben opgebracht, maar "who cares", het is mijn hobby. Ik zou zeggen aan de jonge kwekers, laat die "nieuwe" dure mutaties maar zitten. Binnen enkele jaren kan je ze kopen aan de prijs van een wildkleur.


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2011-07-19 - 20:05:45

mooi voorbeeld is de 'mutatiekweek' met stanley rosella's als je goed kijkt zit er pennantbloed doorheen

Komen ook voor in de edelparkieten z.g.n. mutaties en als je niet opgelet hebt zit je met als je "geluk" hebt een F1(2)
Paul


bva118
Website Member
Posts :290

Website Member
2011-07-19 - 21:36:44

Het is niet uitgesloten dat er een grijsmutatie ontstaat die autosomaal recessief vererft. Zowel bij de Forpus coelestis als bij de Alexanderparkiet bestaat deze verervingsvorm. Volgens de boeken is er in het verleden ook een autosomaal recessieve vervende grijsmutatie geweest bij de grasparkieten. Aangezien de grijsmutaties bij zowel de splendid als de turquoisineparkiet autosomaal dominant vererven kan je dus uisluiten dat deze via transmutatie naar de elegantparkiet is overgebracht.


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2011-07-24 - 14:30:05

even een correctie op wat ik geschreven heb in een antwoord en wat ook gelijk aangeeft dat het allemaal zeer vreemd is ik heb geschreven dat er twee neo forms het ontkennen maar dat is niet helemaal waar het is er eentje de ander zegt wel dat het zo is .

dus wie heeft nu gelijk . m.v.g eric


Hans van Rooijen
Website Member
Posts :41

Website Member
2011-07-24 - 14:38:09

Jij weet net zo goed als ik dat het mogelijk is dat sommige bastaarden vruchtbaar blijken en dat van deze mogelijkheid gebruik wordt gemaakt om een mutatie over te brengen naar een andere soort.


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2011-07-24 - 14:49:19

weet ik hans jij bent ook een eerlijkmens maar de rasstandaard zeg wat anders en dat dient een enkeling en ik kan en wil mensen geen rad voor de ogendraaien wat nu echt gebeurd


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2011-07-24 - 14:52:06

Eric misschien kan je dat beter bespreken op de betreffende fora. Het lijkt me niet de bedoeling dat wij hier gaan beoordelen wat op andere fora wordt geschreven.



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 155 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede