Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > stelling dieren beulenrij of niet Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
<<< vorige


De groenling 1
Website Member
Posts :13

Website Member
2011-07-31 - 15:00:09

ik bn zelf een jonge kerel , kweek nog maar 3 jaar vogels , doe al 2 jaar mee aan tentoonstelling , doe er gemiddeld 5 per jaar ,. elk jaar zitten er wel kampioenen tussen. Het kweken van vogels is een mooie hobby , en als je weet dat er mooie vogels uit komen mag je toch trots op je zelf zijn en op je vogels en hen tentoonstellen aan het publiek. op de tts kan je contacten leggen met weer goeie kwekers , mijn vogels gaan 3 weken voor de 1ste tt in hun tentoonstellings kooitjes , dan gaan ze naar tt ,als ze thuis kome van tt laat ik ze 2a3 dage in een vlucht vliegen , naargelang er hoeveel tijd tussen zit tot de volgende tt. Het ligt gwn aan je zelf of je het je vogels iets of wat aangenaam maakt , als je ze het aanleert , gaan ze het heus niet zo erg vinde om in de dat kooitje te zitten hoor. Ik geef toe ze lijden er misschien wel onder , maar ze lijden net zo hard als je zelf wil , je kan het ook zo aangenaam maken als je zelf wil voor je vogels.
Vogels kweken is een mooie hobby die moet blijven bestaan , en de tts dienen dan voor om je trots te laten zien aan de mensen.
Je moet gewoon goed denken, Doe wat je wil met je vogels , mer denk op de 1ste plaats aan het welzijn van je dieren.
Hou van je dieren.

Mvg mathias


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2011-07-31 - 15:08:44

dat laatste stukje uit je laatste zin daar gaat het dus om welzijn van je vogels is belanrijker dan de erkening van derden je kunt op internet het hele jaar je vogels laten zien zonder risico in de vlucht of vluchten daar kan geen tt tegen op en je krijg er een hobby bij fotograveren van je kweek resultaten


De groenling 1
Website Member
Posts :13

Website Member
2011-07-31 - 15:19:57

Daar heb je misschien wel gelijk in , maar naar de tts gaan kan ook een hobby geworden zijn. En eerlijk gezegt heb ik er nog geen enkel probleem mee ondervonden, als je het goed aanpakt. Zorgt het voor geen of weinig problemen bij je vogels.
Mvg Mathias


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2011-07-31 - 15:54:59

bij de afgelopen wereldschow zijn er vogels ziek terug gekomen mag er van uit gaan dat dit ervaren kwekers zijn .toch een vogelbestand plotseling ziek en voor een derde of meer dood gevolg geen tot slecht kweek jaar waar om? en dat is wat ik weet van de neophema,s laat staan als we alles in kaart brengen hoeveel vogels er onnodig sneuvelen per jaar die van een tt terug komen en ook nog hele bestanden kan aan steken


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-07-31 - 17:56:34

is het eigenlijk al eens onderzocht wat een tt met je vogels doet? zijn de vogels ooit eens onderzocht voor , tijdens, en na een show bijv, zodat ook iets meetbaar is. Als een vogel er onder te lijden heeft moet dat denk ik ook aantoonbaar gemaakt kunnen worden om de laatste twijfelaars te overtuigen denk ik.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2011-07-31 - 18:55:06

Kortom en mijn conclusie:

Sinds de mens een dier als "huisdier" is gaan houden is er sprake van "dierenmishandeling" in verschillende gradaties.

Henk



Pagina : 1 2 3
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 198 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede