Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > vraagje over de aankoop van een papegaai. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : vraagje over de aankoop van een papegaai.
smurfin
Website Member
Posts :22

Website Member
2011-08-03 - 13:34:29 send message to smurfin

Hallo, ik ben nieuw hier dus ik vertel gelijk even dat ik Miranda heet. Ik ben van plan om een koppel amazone papegaaien te kopen.nu heb ik al heel veel gelezen op diverse websites, en ik heb al een amazone in huis dus de verzorging en huisvesting zit wel goed hier. Maar ik vraag mij toch nog af hoe het nu zit met de ringen. ik kom veel amazone papegaaien tegen waar geen ring om de poot zit. vooral de Venezuela "0ranje-vleugel" amazone. Wat moet ik daar nu van denken dan? zijn die waarschijnlijk ouder dan men verteld of gewoon gekweekt bij iemand die geen ringen had omdat die nergens lid van is? of moet ik zulke vogels of in ieder geval die verkoper niet vertrouwen? En eerlijk gezegd kan ik nergens duidelijk informatie vinden over wat verstandig is bij de aankoop van een papegaai. Ik lees vaak bij kwekers van ze zijn dna getest en dat de ouders op de bekende ziektes zijn getest, maar als ik dan vraag naar meer info of uitleg, dan krijg ik dat maar minimaal. nu kreeg ik gister een behoorlijk goedkoop koppel aangeboden. maarja wederom niet geringd en ik moet maar afgaan op wat de verkoper mij verteld.... wetende wat er allemaal mis kan zijn durf ik niet meer ze erg, anderzijds zijn de vogels wel mooi"zien er op het oog gezond uit". de verkoper wil ze mij mee geven voor 400 euro omdat ik een mooi groot verblijf heb voor ze. verder kan ik nergens informatie vinden over deze man. Dus beste kenners, wat is nou wijsheid?
groeten Miranda


rvdmolen
Website Member
Posts :73

Website Member
2011-08-03 - 15:40:41 send message to rvdmolen

wijsheid is dat je met de verkoper afspreekt en liefst op papier dat je het koppel samen met de verkoper laat sexen
Dan weet je dat je een koppel hebt ja of nee ??
Anders loop je de kans en die is groot ,dat je twee mannen koopt
mannen zijn wel lief en leuk ,maar wat moet je met twee
vr.gr. roelof


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-08-03 - 16:05:49 send message to Ton Koek

Vertrouen is heel belangrijk bij een dergelijke aankoop. Als dat niet aanwezig is, zou ik zelf niet kopen.
Ik zou het stuk op de volgende link ook eerst even lezen.
http://www.lorreco.nl/pbfd_testen.html



ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2011-08-03 - 16:58:27 send message to ParkietenPeter

quote
durf ik niet meer ze erg

Een ding is in ieder en elk geval zeker:
Bij twijfel NOOIT doen! Hoe aanlokkelijk het ook gemaakt wordt.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-08-03 - 17:22:59 send message to Karel

Ik raad het je af. Je kunt het best beginnen met jonge geringde, gesexte en geteste vogels, direct van de kweker.
Je kunt dan meestal ook gelijk even de ouders bekijken en goede afspraken maken.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2011-08-03 - 17:24:41 send message to Rik

Deze is ook nog van Karel uit een ander topic:

Voor toekomstige kopers die er niet voldoende verstand van denken te hebben:

Neem altijd iemand mee die er wél verstand van heeft. Dan hoef je niet blind te vertrouwen op de blauwe ogen van de verkoper.
Dat is beter voor jezelf, voor je beurs en voor de vogel.


smurfin
Website Member
Posts :22

Website Member
2011-08-03 - 19:27:34 send message to smurfin

Hoii, bedankt voor de feedback. de tip van Rik is natuurlijk ook zo gek nog niet; een ervaringsdeskundige mee nemen.
Maar nu is mij het ringen verhaal nog niet geheel duidelijk. Dat er kanaries of grasparkietjes zijn zonder ring kan ik nog inkomen, zij zijn immers geen bedreigde soort;toch? maar met een papegaai moet ik toch altijd kunnen aantonen dat hij in gevangenschap is gekweekt,of is dat ook alleen bij bedreigde papegaai soorten?
groet, miranda


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2011-08-03 - 19:38:10 send message to Daniel

Oranjevleugel Amazones en de Muller Amazones zijn uitzonderingen. Deze hoeven niet geringd te zijn. Maar ik zou toch voor geringde vogels gaan.


smurfin
Website Member
Posts :22

Website Member
2011-08-03 - 19:53:32 send message to smurfin

Ik heb al afgezien van de aankoop. ik had mij al voorgenomen niets overhaast te doen. bedankt!


anouk04
Website Member
Posts :67

Website Member
2011-08-03 - 20:31:53 send message to anouk04

heb je een prive bericht gestuurd.zie je links boven in miranda


COCOTJE
Website Member
Posts :170

Website Member
2011-08-14 - 18:29:12 send message to COCOTJE

zonder ring is toch goed nadenken vindt ik ik vindt aan de hand van de ring dat je ook iets of wat kan uitmaken of deze verwant of onverwant zijn toch ook belangrijk niet



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 253 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede