Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Verlangen
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Verlangen
Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2011-08-04 - 10:26:50 send message to Niltava

Ik verlang nog wel eens terug naar een VOGELforum, waar we zoals "vroeger" praten, raad vroegen en gaven en discusieerden over hoe beter vogels te kweken/houden.
Helaas kom ik nog wel hier en elders maar het schijnt tegenwoordig meer te moeten gaan over randzaken, (het lijkt soms wel om ego's te gaan).
Kijk maar naar eens naar de kroeg; Exotsche dieren zijn...., Spreekwoord, Antidiefstal, vogelhobby vergrijst, kattenbelasting,stelling dierenbeulerij etc.
Het kan aan mij liggen, maar als je naar die topics kijkt hebben ze allemaal een negatieve inslag. Ik mis de ervaren raadgevers en de leergierige beginners...

Zomaar een kreet...


smurfin
Website Member
Posts :22

Website Member
2011-08-04 - 11:41:16 send message to smurfin

"voor randzaken en egos" De kroeg
Voor alles wat niet direct met vogels te maken heeft maar toch uw aandacht heeft.

"vol nostalgie en ervaren raadgevers" Kweek en verzorging.
Speciaal voor al uw vragen en opmerkingen over het kweken en verzorgen van uw vogels.

En de leergierige beginners van tegenwoordig weten wel dat ze eerst het forum moeten uitmesten eer ze vragen gaan stellen. Niets aan de hand dus.


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2011-08-04 - 11:58:59 send message to blg

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

smurfin

En de leergierige beginners van tegenwoordig weten wel dat ze eerst het forum moeten uitmesten eer ze vragen gaan stellen.

En daar komen ze ook de discussies van ervaren raadgevers tegen die nu te boek staan als oudlid (Hawckeye, goffini, enz.) die vertrokken zijn vanwege "het lijkt soms wel om ego's te gaan" omdat hun kennis dan wel hun bereidheid om anderen te helpen in twijfel werden getrokken.


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2011-08-04 - 12:02:13 send message to Ramon

Niltava,
Dat de ervaren vogelliefhebber zich niet meer zo vaak laat horen, komt ook omdat de beginnende (enkele jaren)liefhebber het vaak beter denkt te weten.


Ben


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2011-08-04 - 12:30:08 send message to Niltava

Yup, ramon en blg.

@smurfin Ik gaf ook voorbeelden uit de kroeg omdat het daar erg duidelijk is.

Verder ook omdat deze topics vaak ook een negatieve grondslag hebben.
Dat bepaalde (negatieve)zaken aan de orde komen is niet het probleem, het aantal en dat er meestal lekker op gereageerd wordt.

= voedingsbodem voor mensen die onze hobby wellicht willen verbieden

= geen voedingsbodem voor beginners en ervaren mensen, die nodig zijn om tot, letterlijk en figuurlijk vruchtbare resultaten te komen



Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2011-08-04 - 12:48:59 send message to Rik

Juist over randzaken en morele dilemma's is juist vaak leuk om over te neuzelen.

Over kweken, ziektes etc. staat het hele internet eigenlijk bomvol.

Verder ben ik het niet helemaal met de stelling eens. Als je je niet al te eigenwijs opstelt kan juist een forum als vogelarena ontzettend leerzaam zijn. Fouten proberen toe te geven en proberen om kritiek niet persoonlijk op te vatten kan wonderen doen.

Ik ben bijvoorbeeld erg enthousiast over de antwoorden op het door mij gestartte topic van gisteren: Grasparkieten met polyoma/ kruipers...wat te doen?


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2011-08-04 - 13:13:08 send message to Niltava

Lezen is ook belangrijk razz :p
quote
Verder ben ik het niet helemaal met de stelling eens.

Heb geen stelling geplaatstwink ;)

quote
Over kweken, ziektes etc. staat het hele internet eigenlijk bomvol.

quote
Ik ben bijvoorbeeld erg enthousiast over de antwoorden op het door mij gestartte topic van gisteren: Grasparkieten met polyoma/ kruipers...wat te doen?

razz :p, geintje.

Het internet staat inderdaad vol met van alles en nog wat. Maar net zoals in boeken vaak niet up to date en vaak letterlijk gekopieerd en niet zelden onjuist.


quote
Juist over randzaken en morele dilemma's is juist vaak leuk om over te neuzelen.

Ja leuk, echter vaak zie meer het poneren van iets zonder over na te (echt)denken over de "zaak" cq kennis te hebben(lijkt algemene trend in Ned).
Zie bijv. het geval Morgan(orca), er zijn dus mensen die hem, nee dat anderen die er nu voor zorgen, vrij willen laten want dat is beter...
Beter dan de stress die het beestje op Tenerif zou hebben. Maar wat met de stress van het transport naar Noorwegen(waar vermoedelijk zijn pod is)en dan als het niet de juiste pod is cq die hem niet wil hebben. Inpakken en toch maar naar Tenerif, spuitje geven, eenzaam laten dolen, ?
Idealisten zijn nodig, maar ze mogen ook wel eens nadenken en niet zo doordrammen.

Zo das er ook weer uit shocked 8O


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2011-08-04 - 14:23:51 send message to Rik

Stellingname::
Jij stelt dat er vroeger veel meer gepraat en gediscusieerd werd over kweken en houden van vogels dan tegenwoordig maar dat het tegenwoordig over randzaken gaat en dat de topics een negatieve inslag hebben.

Met die stellingname ben ik het niet eens. happy :)

Ziektes:
Inderdaad. Je zoekt eerst op internet op wat het voor ziekte vogels hebben en op een forum spits je de vraag toe op jouw situatie. Je controleert of de door jou opgezochte informatie juist is en kijkt of de manier van handelen juist is. Google en een forum is een goede combinatie.

Orka:
Ja, helemaal mee eens. Die dikke vis moet gewoon naar Tenerife. Rechtzaken die daarover van ons geld worden gevoerd moet verboden worden. Niet te geloven dat deze Partij-voor-de-Dieren-rechter hierin mee is gegaan.


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2011-08-04 - 15:06:23 send message to arjandaf

euhm randzaken : en oppeens gaat het over een orca . schoolvoorbeeld denk ik dan maar .


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2011-08-04 - 15:46:48 send message to Niltava

Nee Arjan voorbeeld, juist niet iets van arena om niet iemand aan te vallen.

@ Rik. Is geen stelling maar feitwink ;)
Spreek over de tijd die blg aangaf


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-08-04 - 15:55:46 send message to Ton Koek

Dat het "vroeger" anders was, hoor je overal, niet alleen op internetfora. Wat moet je met zo'n uitspraak?
Volgens mij is de oplossing heel simpel. Begin bij jezelf en probeer anderen door je enthousiasme mee te krijgen.

Ik vind VogelArena al jaren leuk, anders is niet per definitie slechter.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2011-08-04 - 16:02:44 send message to Niltava

Lezen en begrijpen blijft moeilijk.



Raimond Wolfert
Website Member
Posts :111

Website Member
2011-08-04 - 16:17:12 send message to Raimond Wolfert

Ik probeer nog steeds te leren via het forum. Ook ik ben een beginnende kweker, nu 9 jaar. Maar iedere nieuwe soort in mijn collectie maakt mij een beginner toch?
Ik stel weining vragen op het forum, ik prefeer toch directer contact met mensen die er volgens mij verstand van hebben, omdat de discussies meestal na enkele berichten uitmonden in andere onderwerpen.

Ik bots ook nogal eens met anderen omdat ik niets voor zoete koek aanneem, ik geloof wat ik zie en verder niets. Geen eindeloos napraten, maar ik vorm mijn eigen mening, gestaaft door tips en ideeen van anderen. Ik weet het niet beter, zoals ik al zei ben ik een beginner.

Maar dat wil niet zeggen dat iemand die 100 jongen per jaar op stok krijgt, alles goed doet en ik hem klakkeloos moet kopieren toch?

Meer ervaringen en tips geven een beter beeld, helaas word er op het forum dan elkaar bekritiseerd en gaat het onderwerp vaak verloren.


Oordeel niet, dat is gods werk.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-08-04 - 16:21:32 send message to Ton Koek

quote
Lezen en begrijpen blijft moeilijk.

Dat is waar. Misschien wil je dan uitleggen wat je wel bedoelt?


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-08-04 - 17:56:12 send message to Karel

Een forum wordt gedragen door degene die de onderwerpen aandragen en er op reageren.
De enige die daar invloed op heeft ben je nog altijd zelf.
Doe je dat zelf niet of nauwelijks dan is de kans groot dat er meer onderwerpen zijn die je niet boeien of dat er een eenzijdige sfeer ontstaat die je niet aanspreekt.

Achterover zitten en wachten tot het weer "leuk" wordt is nooit een optie.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2011-08-04 - 18:39:28 send message to Niltava

Zie hier Raimond geeft het precies aan.
En zo zijn er heel veel dus en ik reageer dus niet meer om die redenen.

@Hans, je weet dat dat tegenwoordig een gangbaar motto is bij managers he. Is vrij makkeijk want dat onthoud de reageerder zelf van actie. De reactie van de brenger is vaak, "laat maar doe ik dan wel elders!". Is dus niet de manier om mensen te motiveren.

Bovendien als ik nu al zie hoe hier op gereageert wordt op deze poging om wat mensen wakker te schudden.
"Vroeger",( tja Ton ik zeg dus niet beter oid, gaat om de aanduiding van een situatie) kwam hier info naar voren waar je wat mee kon, de leerde wat of kon mensen wat bijbrengen. En ja sorry, heb niet zoveel vragen te stellen na meer dan 40 ervaring en constant te reageren op zebravinkjes???







Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 186 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede