Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Welke grootte parkieten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Welke grootte parkieten
kornelis
Website Member
Posts :32

Website Member
2011-08-19 - 09:55:52 send message to kornelis

Hallo
Ik heb meerdere koppels roodruggen in binnen volieres maar ik heb ook een binnen voliere van 1m br 2m hoog en 3m lang met uitgang naar buiten voliere van 2m breed 2m hoog en 3m diep.
Nu wil ik daar graag een koppel grootte parkieten in hebben samen met wat grasparkieten of iets dergelijks wat voor soort grootte parkieten zou een goede keuze zijn moeten eigenlijk geen lawaai schoppers zijn.


W.Kenzo
Website Member
Posts :70

Website Member
2011-08-19 - 10:09:10 send message to W.Kenzo

hallo,

u kunt er enorm veel soorten in plaatsen.
ik ben voorstander van zonneparkieten, deze maken wel enorm weel lawaai.
je kan ook koningsparkieten erin steken.
indien je draad dik genoeg is zou ik er zelf kaketoes, ara's of amazonen, grijze roodstarten insteken.
hangt af van wat je graan ziet zitten natuurlijk.


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2011-08-19 - 10:51:16 send message to oli4

@ Kenzo, hij geeft al aan dat hij geen lawaaischoppers wil! Wat moet hij dan met zonparkieten, en zelfs ara's doen?! Dat nachthok is trouwens ook veel te klein voor ara's! Hoop dat je zelf je vogels iets groter huisvestwink ;)

@Kornelis; uit je uitleg kan ik afleiden dat je graag een gezelschapsvoliere wil met grasparkieten? Bij grasparkieten zou ik zelf niet zou veel andere soorten steken als enkele koppels valkparkieten. Meer niet, of je moet je grasjes laten.

Andere australische parkieten zijn ook heel mooi, maar kan je niet allemaal in gezelschapsvoliere houden(rosella's, koningen, bloedvleugels, polytelissen, barnards, twenty eights,... kan je wel per koppel houden in die afmetingen).

Misschien een koppel bergparkieten en enkele koppels valken, meer niet. Mooie vogels en niet te veel herrie.Maar dan zou ik die grasjes latenwink ;)




mreyder
Website Member
Posts :607

Website Member
2011-08-19 - 19:15:36 send message to mreyder

Ik persoonlijk vind Bergen,Princessen, Barrabanden en Konings te groot voor deze vlucht, die moeten mi tot echt een langere vlucht hebben wil je ze echt mooi huisvesten. Wat in deze voliere erg leuk zou zijn, is bijvoorbeeld een kleine kolonie Swiften.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 201 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede