Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > De liefde van de schamalijster pop verloopt via haar maag.... Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : De liefde van de schamalijster pop verloopt via haar maag....
Wim B
Website Member
Posts :87

Website Member
2011-09-14 - 21:37:10 send message to Wim B

Gisteravond is door onoplettendheid mijnerzijds een schamalijsterpop weggevlogen. Op de een of andere manier maakte ik mij geen zorgen. Via vaste rituelen met ebtrekking tot het voeren heb ik een vertrouwensrelatie met de vogel op kunnen bouwen. Echter vooraarde is wel dat ik een lekkere meelworm of sprinkhaan mee moet nemen. Deze komt ze bij mij uit mijn hand halen.
Mijn vrouw had de schamalijster pop vandaag al meerdere keren in de achtertuin gesignaleerd.
Vanavond, tegen het schemeren, heb ik de vogel geroepen. De schamalijster pop melde zich gelijk
weer in onze achtertuin en met gebruik van een paar meelwormen heb ik haar weer met een netje kunnen vangen. Nu vliegt ze weer in de voliere. Eind goed al goed....lijkt net een sprookje.

Wim B


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-09-14 - 21:43:01 send message to Ton Koek

Gelukkig goed afgelopen dus, mooi verhaal.
Ik zou wel behoorlijk in de rats gezeten hebben. happy :)


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-09-14 - 22:44:44 send message to Karel

Mooi einde Wim.happy :)

Helaas kan het ook minder goed aflopen. Vorige week heb ik mijn prachtige jonge blauwvleugel kookaburraman verkocht. Gister kreeg ik het bericht dat hij was ontsnapt en in de buurt van Brugge rondvliegt. Ook al is het niet meer mijn vogel, toch ben ik er doodziek van!sad :(


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2011-09-15 - 09:25:08 send message to Daniel

Mooi verhaal en zonde Hans dat dit gebeurt.


Wim B
Website Member
Posts :87

Website Member
2011-09-15 - 12:05:25 send message to Wim B

Hallo Karel,

Ik weet welke inzet je moet verrichten om deze vogels te kunnen kweken. Kan me voorstellen dat het pijnlijk is om dan geconfronteerd te worden met een dergelijke mededeling.
Zo heb ik ook een jong koppel schamalijsters verkocht aan iemand. Ik heb duidelijk het advies gegeven om man en pop gescheiden te houden gezien de reputatie die sommige schamalijster mannen kunnen hebben. Heeft de nieuwe eigenaar toch beide vogels bij elkaar gezet met als gevolg dat de pop de dag daarop door de man is dood gemaakt. Op de vraag of hij een nieuw koppel kon kopen heb ik maar ontkennend geantwoord. Ondanks dat ik nog wel een koppel had durfde ik mijn met zorg groot gebrachte jongen niet nogmaals te verkopen aan deze meneer.

Wim B



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 77 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede