Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Grof Kippengrit als bodembedekker. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Grof Kippengrit als bodembedekker.
RICHARDVHASSELT
Website Member
Posts :232

Website Member
2011-09-26 - 21:27:32 send message to RICHARDVHASSELT

Wie heeft er ervaring met grof kippengrit als bodembedekker voor buiten in de voliere op de grond grind maakt niet makkelijk schoon dus dacht ik aan kippengrit makklijker harken en doen berekerszand spettert weer als het regent kippengrit is wat zwaarder natuurlijk heb nu een gladde betonvloer vandaar.


popke veenstra
Website Member
Posts :68

Website Member
2011-09-27 - 00:01:12 send message to popke veenstra

Ik heb zelf schelpen in de volierge.
Dat bevalt me prima, ik denk dat schelpen en grof kippengrit hetzelfde effect hebben.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-09-27 - 00:07:29 send message to Karel

Sinds een paar maanden heb ik de betonnen bodem van één van mijn buitenvolieres bedekt met schelpen. Deze worden door de regen schoongespoeld. Eens per week schep ik de uitwerpselen weg die meestal op vaste plaatsen ophopen.

In een binnenvoliere gebruik ik al langer schelpen. Eéns per jaar vervang ik ze en gebruik de oude schelpen voor de tuin, maar deze kunnen net zo goed ook weer schoongespoeld worden.

Kippengrit lijkt me hiervoor iets te fijn.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2011-09-27 - 17:58:50 send message to meyer

Ik denk dat het er ook van af hangt welke soorten je in deze voliere hebt zitten.
Bij vogels die gevoelig zijn voor wormen zou ik het bij beton houden omdat dit vele malen beter schoon te houden is.

Groeten Meyerwink ;)


RICHARDVHASSELT
Website Member
Posts :232

Website Member
2011-09-27 - 18:37:50 send message to RICHARDVHASSELT

Ik heb er kakarieken in zitten nu 8 grote vlucht 5.00 roodvoorhoofd en 6 geelvoorhoofd kleine vlucht 2.00 maar staks minder gaan ze in de kweekkooien en een paar buiten maar ik vinde de beton vloer een saai gezicht vandaar dat ik een oplossing zoek.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2011-09-27 - 20:05:14 send message to meyer

Ik denk dat je bij de Kakariki beter bent met een dun laagje scherp zand omdat deze soort net kippen de grond af zoeken. Je kunt dan beter om de paar weken het zand verversen omdat dit veiliger is voor je vogels.

Groeten Meyerwink ;)


RICHARDVHASSELT
Website Member
Posts :232

Website Member
2011-09-27 - 20:51:36 send message to RICHARDVHASSELT

Ja daarom dacht ik aan grof kippengrit ik ken iemand met splendid en die bevalt het prima elk jaar jongen op de stok en vogels perfect vandaar en ze eten er ook gewoon van natuurlijk fijn grind kiezel kan weer niet eten ze weer niet van en is zwaar om af te voeren ik wil het schoonhouden onder de stokken en dan wekelijks doorharken.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2011-09-27 - 21:20:03 send message to meyer

Het lijkt schoon maar dat is het niet.


Groeten Meyerwink ;)


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-09-27 - 21:29:10 send message to Ton Koek

Grasmatten zou ook kunnen, als je er goedkoop aan kunt komen dan elke maand verversen.


RICHARDVHASSELT
Website Member
Posts :232

Website Member
2011-09-27 - 21:46:12 send message to RICHARDVHASSELT

Behalve grasmatten en kippengrit wat zou nog meer een oplossing zijn dan wat schoon te houden is dan.


Erik D.
Website Member
Posts :185

Website Member
2011-09-27 - 22:29:27 send message to Erik D.

ik zelf gebruik beuken snippert is niet duur en werkt perfekt in mijn voliere ik bezit ook kakarikies en papegaaien heb ook nog andere kromsnavels maar ben zeer tevreden over de beuken snippers hoop dat je er wat aan hebt happy :)groetjes erik d


RICHARDVHASSELT
Website Member
Posts :232

Website Member
2011-09-28 - 17:45:01 send message to RICHARDVHASSELT

Het is namelijk voor buiten binnen gebruik ik beukensnippers maar buiten gaat het schimmelen ook geen succes vandaar zou kunnen alles overdekt maar ik heb een gedeelte open.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-09-28 - 18:45:08 send message to Ton Koek

Als je beton echt niet mooi vindt, is misschien goede betonverf een optie. Kun je ook gemakkelijk schoonboenen.


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2011-09-28 - 19:33:43 send message to Ruben31

Ik heb brekerzand op de bodem.
Ik zie regelmatig mijn vogels de fijne kiezeltjes opeten,dus krijgen ze meteen maagkiezel binnen waneer ze dat willen.



RICHARDVHASSELT
Website Member
Posts :232

Website Member
2011-09-28 - 19:58:53 send message to RICHARDVHASSELT

Ja dat heb ik erin gehad maar als het hard regent spettert het alles kanten op was hier ook niet echt een succes want ik heb helaas geen morsrand onderaan de panelen maar staan op bandjes en is maar een paar centimeter.


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2011-09-28 - 20:48:24 send message to Ruben31

Mijn voliere is volledig overdekt en ik heb geen last van opspattend zand.

En zo ja pak ik na de tijd wel ff de bezem.
Ik vind het ideaal en schep elke dag stront van de vogels weg en veeg met een stoffer en blik het zaad en eivoer resten weg.

Gladdigheid op'n bult richard.



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 195 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede