Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Rosella kweek naast elkaar?? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Rosella kweek naast elkaar??
HermanH
Website Member
Posts :121

Website Member
2004-09-24 - 21:12:51 send message to HermanH

happy :)Wie heeft ervaring met het kweken van Rosella soorten in naast elkaar gelegen volieres??
De 1 zegt dat je het niet moet doen,de ander zegt dat het prima kan,wie kan mij zijn/haar ervaring mededelen??
wink ;)wink ;)


Gert Jan
Website Member
Posts :191

Website Member
2004-09-24 - 21:39:36 send message to Gert Jan

Ik heb 2 koppel pennanten, 1 koppel bleekkoppen en een koppel prachtrosella's naast elkaar zitten. Ik heb ook geen dubbelgaas tussen de vluchten. Tot op heden heb ik geen problemen. Tijdens het broedseizoen is er best over en weer fiks geschreeuwd maar geen vechtpartijen door het gaas heen! Wel moet ik zeggen dat ik hiermee waarschijnlijk mazzel heb! Je hoort vaak genoeg anders!
groeten Gert Jan


Mars80
Website Member
Posts :94

Website Member
2005-12-12 - 16:50:59 send message to Mars80

Vaak zijn de rosella's onderling als ze naast elkaar zitten teveel met elkaar bezig en komt er niks van het broeden. Dus beter om en om plaatsen


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2005-12-12 - 17:01:15 send message to Karel

Soms gaat het goed, maar meestal (op termijn) niet.sad :(
Zoals gezegd is het beter om er andere soorten tussen te plaatsen.


pennantrosella
Website Member
Posts :181

Website Member
2005-12-12 - 18:49:32 send message to pennantrosella

Hoi Herman, mijn ervaring is dat je het beste om en om de rosellas kan houden maar een kennis van mij heeft 8 koppels goudmantels naast elkaar zitten en dat gaat wel goed, maar hij heeft wel driekwart van de rennes dicht, dus ze zien elkaar alleen op de voorste zitstok, en de blokken hangen uiteraard in het dichte gedeelte, en bij een andere kennis heeft van allerlei rosellas naast elkaar zitten zoals geelbuik, pennant, stanley enz en hij heeft ook geen dol, maar weet ook van iemand die het ook dee, al enkele jaren goed gekweekt en van het ene jaar op het andere is het totaal omgedraaid en waren ze alleen noch aan het vechten en kwam er niks meer van terecht, dus mijn oordeel plaats ze om en om

mvg R.Wisse


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-12-17 - 01:08:29 send message to Chow

Kweker van rosella's op mijn vv vertelde dat je de vluchten beste zo kunt scheiden dat ze elkaar niet kunnen zien.


Mp vd Sande
Website Member
Posts :158

Website Member
2005-12-17 - 07:07:12 send message to Mp vd Sande

Ik heb er slechte ervaringen meegehad om rosella soorten naast elkaar te houden om te kweken ik had wel eieren en de jongen kwamen uit en de ouders lieten de jongen in de steek.
Het best is om de rosellasoorten om en om te zetten.
Maar zet ook geen barnardius soorten ernaast want dan behou je het probleem nog steeds als het maargeen familie is van de rosella's dan is het goed.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 239 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede