Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > pruimekoppen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : pruimekoppen
freddy321
Website Member
Posts :377

Website Member
2011-10-11 - 21:18:41 send message to freddy321

ik heb een koppel pruimekoppen gekocht nou ben ik wel benieuwt naar kweekervaringen van anderen bv laten ze gemakkelijk nest controle toe ,moet het invlieggat broedblok naar het donker toe,kunnen ze in maart al in een buitenvlucht inverband met bevriezings gevaar voor de poten enz.


tjoepe
Oud Lid
Posts :101

Oud Lid
2011-10-12 - 12:08:30 send message to tjoepe

ik heb jaren pruimkoppen gekweekt,en dat gaat goed naar heel goed,als je de juiste verzorging geeft,ik moet er wel bijzeggen dat mijn vogels binnen zaten in kleine volliéres 2x2x1 vanaf het derde jaar had ik van bijna alle vogels nesten van 3tot4 jongen,soms liep het ook fout bij hun eerste nest,maar dat heeft ieder liefhebber al meegemaakt.nestkontrole deed ik als de pop uit het blok was zonder problemen,de nestkasten waren bij mij 40hx25 binnenmaat.er zijn ook andere kasten die ze aanvaarden,het invlieggat was 7cm en het zijn zeker geen knagers,wel eten ze graag fruit en groenten,ook niet vergeten dat ze graag knagen op stokjes wilgentakken.hun invlieggat is niet belangrijk,dat was bij mij toch geen probleem,eenmaal aan nest begonnen ging alles zijn gang,waar het invlieggat ook was.ik hoop dat dit een antwoordje was waar je iets aan had?veel sucses verder met je vogels.groeten(rudi)


tjoepe
Oud Lid
Posts :101

Oud Lid
2011-10-12 - 12:15:34 send message to tjoepe

nog iets vergeten te melden,het zijn vroege kwekers,in maart had ik al mijn eerste eieren van de pruimkoppen,ze doen ook maar één ronde. als ze buiten kunnen,raad ik aan, ze niet buiten te laten zolang het vriest,en het kan net als dit jaar, eind februari nog vriezen.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2011-10-12 - 13:43:11 send message to P.Rooth

Broedblok 40 hoog en 25 vierkant kan als de binneruimte verwarmd is zo niet dan blok 15 vierkant en liefst een 60 cm diep i.v.m. afkoelen jongen als de pop te lang van het nest is en de jongen dan sterven van de kou .
Invlieggat heb ik 5 cm en deels met een dun latje afgedekt wat ze zelf open moeten knagen om in het blok te komen werkt bij mij perfect

Paul


tjoepe
Oud Lid
Posts :101

Oud Lid
2011-10-12 - 15:36:01 send message to tjoepe

volledig mee eens paul,ik vermelde er wel bij dat mijn vogels binnen zitten,en in de winter niet onder de 12°gaan.


freddy321
Website Member
Posts :377

Website Member
2011-10-12 - 18:38:54 send message to freddy321

bedankt voor de tips,maar blijft de pop vaak lang van het nest dan?


tjoepe
Oud Lid
Posts :101

Oud Lid
2011-10-13 - 11:12:48 send message to tjoepe

ja,in het meeste geval tijd genoeg voor kontrole,en voor te ringen!



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 222 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede