Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Grasparkieten naar buiten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Grasparkieten naar buiten
FredG
Oud Lid
Posts :2

Oud Lid
2004-09-26 - 14:30:10

Ik heb 2 koppels grasparkieten in een binnenhuisvoliere in de bijkeuken (kouder dan in huis) staan. Op dit moment ben ik bezig een voliere te maken voor buiten, met een nachthokje (zonder verwarming). Zouden de vogels nog wel naar buiten kunnen of zou ik beter kunnen wachten tot het voorjaar?


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-09-26 - 14:43:02

Als de temperatuur in de bijkeuken ongeveer gelijk is aan de temperatuur in het nachthok is er helemaal geen probleem met de verhuizing. De grasparkieten zijn zeer geschrikt voor een buitenvlucht. Het belangrijkste voor de parkieten is dat ze droog en uit de wind kunnen zitten en dat kan perfect met een nachthok.

Erwin


Stieneke
Website Member
Posts :174

Website Member
2004-09-26 - 19:38:08

Vorig jaar hebben wij onze parkieten pas eind oktober naar buiten gedaan. Omdat het bouwen van de voliere wat tegenzat. Wij hebben ze eerst van de huiskamer naar de schuur overgeplaatst. Daar hebben ze zo'n 3 weken gezeten en toen naar buiten. Het was toen ongv. 13 a 15 gr. en dit ging zonder problemen. 'S avonds gingen ze zelf het nachthok in en zodra het licht werd kwamen ze weer tevoorschijn.
Succes ermee.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 162 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede