Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Google waarschuwingsmelding betreffende "verdachte" site Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Google waarschuwingsmelding betreffende "verdachte" site
agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2011-10-22 - 00:35:10 send message to agabird

Zoals velen van jullie hebben gemerkt heeft Google VogelArena op 21 oktober als verdachte site aangemerkt, omdat er een script werd aangeroepen welke mogelijk schadelijk kan zijn.

Na onderzoek blijkt er inderdaad door onbevoegden een stukje code aan enkel pagina's te zijn toegevoegd. Deze code is direct verwijderd.

De plaatsers van die code (verder noem ik die maar hackers) hebben toegang gekregen tot de bestanden van VogelArena met behulp van de gebruikersnaam en het wachtwoord.

Deze zijn uit mijn eigen computer "gestolen", dit nadat ikzelf op nog overklaarbare wijze een virus heb opgelopen op mijn computer.

Inmiddels is mijn computer weer virusvrij, maar helaas hebben de hackers wel kans gezien op meerdere van de websites die ik beheer dit stukje code toe te voegen.

Zoals gezegd is de code inmiddels verwijderd en Google gevraagd de website opnieuw te controleren, waardoor snel die melding zal verdwijnen.

Het is niet bekend wat die toegevoegde code precies doet. Zover ik heb kunnen nagaan was die niet schadelijk, enkel bedoeld om reclame ongewilde advertenties te tonen.

Ik raad de bezoekers van VogelArena van de afgelopen dag dan ook aan om een volledige virusscan op uw computer uit te voeren met uw virusscanner en de tijdelijke internet bestanden te verwijderen.

Mijn excuses voor dit ongemak, heel erg vervelend dat dit gebeurd en dat er dus ergens mensen zijn die aan zulke geintjes plezier beleven.

Groet
Jan Brinkers


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-10-23 - 01:10:27 send message to Ton Koek

Hoge bomen vangen veel wind Jan, goed dat het weer opgelost is.


davy071986
Website Member
Posts :101

Website Member
2011-10-24 - 07:52:14 send message to davy071986

Altijd minder. Vrag altijd bij me zelf af wat ze er mee moeten :$



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 213 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede