Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > waar let je op als je het niet ziet Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : waar let je op als je het niet ziet
eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2011-11-09 - 19:29:50

goede avond waar letten jullie op bij gebruik van combinatie,s met splitvogels?
want wat je weet zie je niet!!!!

m.v.g eric


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2011-11-09 - 20:41:21

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

enige basis kennis van vererving is op zijn plaats . en waar wil je naartoe met je vogels . wil je enkel mutaties kweken . kan je gerust ( fictief) lutino x lutino zetten maar wil je voor TT een net formaat behouden. kweek dan doormiddels wildkleur en of splitten . zo behoud je je kleur EN je formaat


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2011-11-09 - 21:26:27

leren kweken : de wet van xx en xy.
mendel .
begin bij begin . medaar .


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2011-11-11 - 13:28:21

Gekke is dat veel mensen geen splitvogels willen maar direct de kleur .

Formaat en goede eigenschappen die in de wildkleur ook niet altijd aanwezig is want er wordt veel te vaak broer op zus gezet .

Op markten loop je net als bij mensen thuis tegen aan dat er niet eerlijk gehandeld wordt .

Van 1 stel vogels kan je geen onverwante jongen verkopen en is een ringcontrole ook niet altijd correct want ik heb meerdere stellen waarbij dezelfde ringmaat gebruikt wordt en volgen ringnrs elkaar op van het ene naar het andere stel een goede administratie en eerlijk zijn is de basis en heb je splitvogels van bepaalde kleur zit je geregeld met mensen die of dit niet geloven of er niet voor willen betalen .

Uitgangspunt is dan zoals de waard is enz enz .

Paul


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2011-11-11 - 14:34:04

en nu na 3 serieuse antwoorden MET afwisseling er in ben ik benieuwd wat eric er nu van vind of denkt ?


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2011-11-11 - 17:44:34

arjan je wilt weten hoe ik er over denk dat mag hoor.wink ;)

ik denk dat er juist te weinig met de split vogels word gekweekt . juist omdat men het niet ziet en er geen waarden aan verbind. pas als de mutant uit de tweede lijn het laat zien zit er meer waarden in.
wat als gevolg heeft dat er veel splitvogels niet gebruikt worden waar voor ze zijn gekweekt.
het herkennen van split vogels is na mijn mening haast onmogelijk .dus je bent afhankelijk voor een gedeelte van de kweker ,maar zelf kun je kijken hoe de kweker kweek en wat hij verder voor vogels heeft zitten.
en een stukje basis kennis van vereving en soort is wel een pre.
onze hobby draai voor een groot gedeelte om vertrouwen en eerlijkheid blijk dus wink ;)


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2011-11-11 - 17:59:52

maar dit was eigenlijk niet het uitgangs punt van mijn vraag.

waar ik dus oplet met combineren van splitvogels is dat die beter moet zijn dan de mutant die we zien .en zeker niet de zelfde tekort komingen heeft

want dat is eigenlijk het enige waar ik op kan letten met gebruik van een splitvogel



arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2011-11-11 - 19:18:59

vind ik niet het criteria specifiek voor spilt vogels toepasbaar ,,, geld in mijn ogen voor elke verparing die er gedaan word,, : in mijn ogen :2 vogels met de zelfde pluspunten . doe ik nooit ,, heb liever 2 vogels die elkaar aanvullen ,, : terug op de splitten . split is niet moeilijk te herkennen ,, er zijn combinaties waar als het een pop is ( puur voorbeeld ) NOOOIT split kan zijn .dus


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2011-11-11 - 19:25:37

spiltvogels , die zijn altijd : groter, dikker, vetter.(westvlaams ze).
want je weet . welk koppel je samen zet.
is gelijk welke vogel . maar split moet je altijd hebben . voor je formaat . altijd
gilbert .


bva118
Website Member
Posts :289

Website Member
2011-11-12 - 08:32:58

Bij splitvogels is het wel goed om onderscheid te maken uit welke oudercombinatie ze gekweekt zijn. Splitvogels uit mutant X onverwante wildkleur kunnen een waardevolle inbreng in je kweekprogramma brengen. Splitvogels uit mutant X split zijn niet of nauwelijks beter dan de mutanten uit hetzelfde ouderpaar. In dat geval kan je dus net zo goed de mutant voor de kweek inzetten. De verbetering met zo'n splitvogel zal kwalitatief gezien geen betere resultaten laten zien. De waardevolle splitvogels zul je in het algemeen zelf moeten kweken, er zijn maar weinig kwekers die zo'n combinatie maken.


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2011-11-12 - 08:35:37

wat gek is medaar vind ik,

dat de eerste mutant dus beter is als de mutant die we zien
want de split is de ,mutant,waar komt die reductie vandaan?



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 203 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede