Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Handbook of Birds of the World Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Handbook of Birds of the World
Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2011-11-12 - 13:50:52 send message to Daniel

Heeft iemand hier deel 4 van Handbook of Birds of the World. Het behandelt de verschillende koekoeksoorten, toerako's en papegaaiachtigen. Nu gaat het mij met name om die laatste groep. Nu heb ik platen bekeken die in dat boek staan, maar zo online leken ze me van een stuk mindere kwaliteit dan diverse andere boeken. Alleen dit kan natuurlijk vertekend zijn.
Heeft iemand dit boek en kan me zeggen of het boek echt iets toevoegd qua informatie.

Heeft het papegaaiendeel informatie die je niet kan vinden bij Forshaw's Parrots of the World of de verschillende publicaties van Arndt?


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2011-11-12 - 22:29:59 send message to Rogert

De platen zijn minder gedetailleerd als "Parrots of the world" maar duidelijk genoeg om een soort te kunnen determineren.

Daarbij worden extra afbeeldingen geplaatst waarop de minuscule verschillen van ondersoorten worden weergegeven, wat niet gebeurd in "parrots".

Qua tekst zijn dergelijke bijna gelijk. Ze maken gebruik van wildstudies om een mooi verhaal te schrijven en verkrijgen deze door verschillende studies te combineren. Maar de teksten in "Parrots" zijn groter en duidelijker, inhoudelijk niet beter.

Als je gedrag of voeding wilt doorgronden zijn beide boeken beperkt in hun informatie.


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2011-11-13 - 10:36:18 send message to Daniel

Bedankt Roger,


Hier was ik al bang voor en de combinatie van beperkte toegevoegde waarde met de prijs van 212 euro is toch wel een flinke drempel.


dundieje
Website Member
Posts :234

Website Member
2020-03-05 - 19:08:57 send message to dundieje

HBW alive is overgedragen aan de Cornell Lab of Ornithology
voor een ieder met een brede interesse voor vogels,is er heel veel en gemakkelijk informatie te vinden.
voor mij is het die € 50,- per jaar wel waard.
(vergeleken wat serie in boekvorm kost)
https://birdsoftheworld.org/bow/home



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 183 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede