Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Papegaaienziekte Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5
<<< vorige


marc1
Website Member
Posts :416

Website Member
2011-11-30 - 08:14:16 send message to marc1

in die testen geloof ik niet,als ik het opstuur staat het 7 dagen op kweek....


vogeltje1000
Website Member
Posts :309

Website Member
2011-11-30 - 09:38:59 send message to vogeltje1000

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

In deze link wordt uitgelegd wat papegaaienziekte is.

http://www.duivenvlucht.nl/ziektes/ornithose-complex.html


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2011-11-30 - 19:32:51 send message to P.Rooth

Hallo Marc1

Natuurlijk ga ik je niet belachelijk maken vind dat je erg serieus bezig bent met je hobby maar de naam chlamydia is geen juiste benaming zoals al uitgelegd is, die behoort Chlamydophila psittaci te zijn .

Een test van 17 euro voor Chlamydia ken je in de prullenbak gooien en is ook niet bedoeld voor onze kromsnavels maar voor onbezuisde mensen die denken dat ze een SOA hebben die na positief te zijn alsnog naar een arts moeten die zo'n test beter zal kunnen verichten dan ....
Dat er gelijk op die lage prijs gereageerd wordt komt doordat wij graag goedkoper willen dan ..

Dat Gendika die verouderde benaming nog aangehouden heeft is vreemd .

Chlamydophila psittaci ben ik enkele malen op getest om reden dat ik geen lucht genoeg heb en met vogels bezig ben en daar heb ik uitdrukkelijk om moeten vragen bij die longarts
Heb gelukkig geen papegaienziekte ook niet in mijn volieres .

Ik vind dat je met die jaarlijkse test voor een deel je gezin vrijwaart van papegaaienziekte met deze test is het een schijnveiligheid omdat die test een momentopname is .

Ga je naar een diervoederzaak of winkel waar vogels gehouden worden voor de verkoop heb je al een kans om met papegaaienziekte besmet te raken en ga je naar vrienden/kennissen die vogels houden hetzelfde , dan heb ik het nog niet over vogelshows want daar wil men toch niet voor niets dat de tentoongestelde vogels ( eerst de kromsnavels natuurlijk ) vrij dienen te zijn van papegaaienziekte waar deze topic ook mee gestart is .

Paul




Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-11-30 - 22:24:55 send message to Karel

quote
Ik vind dat je met die jaarlijkse test voor een deel je gezin vrijwaart van papegaaienziekte met deze test is het een schijnveiligheid omdat die test een momentopname is .



Niet erg "kies", deze opmerking, Paul, ten aanzien van iemand die zich wegens lichamelijke klachten zorgen maakt om zijn gezondheid en dat van zijn gezin.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2011-11-30 - 23:08:55 send message to Rik

‘k Ben het toch niet helemaal met je eens Paul dat het een schijnveiligheid is.

Ten eerste is dat kans het grootste dat je besmet raakt door de vogels waar je veel mee in aanraking komt. Dat zijn meestal je eigen vogels. Natuurlijk kun je het ook ergens anders oplopen maar die kans is veel kleiner.

Als je de test ieder jaar herhaald en ook nog eens een redelijk gesloten bestand hebt sluit je veel uit. Je kunt moeilijk wekelijks of maandelijks al je vogels laten testen.

Verder is natuurlijk alles een momentopname. Dat geldt voor alle testen op vogelziekten, maar bijvoorbeeld ook voor de APK van je auto, een onderzoek naar borstkanker, een hersenscan etc. In negatieve gevallen bestaat dan soms de mogelijkheid om tijdig ingrijpen. Dat is het voordeel van een momentopname.

Zo moet je deze test denk ik ook zien.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-12-01 - 00:52:29 send message to Karel

Volledig mee eens, Rik.


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2011-12-01 - 19:32:44 send message to P.Rooth

Niet erg "kies", deze opmerking, Paul, ten aanzien van iemand die zich wegens lichamelijke klachten zorgen maakt om zijn gezondheid en dat van zijn gezin.

Ken ik inkomen Karel maar heb zelf al lichamelijke klachten en ben minstens zo bezorgd om de gezondheid van mijn gezin als Marc1 dat voor de zijne is .

Zelfs Rik geeft aan dat het een momentopname is .

Ik wil alleen proberen duidelijk te maken dat ondanks de jaarlijkse controle op eigen bestand die papegaaienziekte zo op kan duiken zo out of the bleu .

Indien er strikte maatregelen gehouden worden zoals carantaine en testen van nieuw aangeschafte vogels het risico al verkleind wordt .

'Loop' een paar jaar mee in de vogelliefhebberij en heb vaker gezien dat het fout gegaan is bij liefhebbers die een ieder toe lieten in de volieres met gevolgen die niet echt prettig te noemen zijn vandaar mijn reactie Karel wees ten alle tijde op uwe hoede .

Meerdere liefhebbers gaan buurten en daar kan je ongemerkt ziektes meeslepen waaronder papegaaienziekte .sad :(

Voor de duidelijkheid Marc1 ik vind jouw manier van vogelhouden 1 die meer voor moesten komen en als ik je volieres zo bekeken heb zijn er wel die het een stuk beroerder doen .
happy :)


Paul


marc1
Website Member
Posts :416

Website Member
2011-12-01 - 23:14:48 send message to marc1

dankje, en by the way...ik heb geen lichamelijke klachten hoor..
wel vind ik het belangrijk dat mijn zoontje geen risico's loopt.



Pagina : 1 2 3 4 5
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 142 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede