Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Hoe wil je behandeld bij een koop van vogels? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5 6
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Hoe wil je behandeld bij een koop van vogels?
ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2011-11-26 - 22:39:16 send message to ineznick

Ik heb maar een nieuw topic geopend, omdat ik toch wel erg benieuwd ben naar hoe jullie behandeld willen worden (en naar kijken),als je vogel(s) wilt kopen.
En waar je op let bij de verkoper(ster)en zijn vogel(s).
Ik zelf let op hoe het mail verkeer gaat en of hij/zij (in mij ogen) open kaart speelt.Tijdens het mailen.
Dan bij aankomst, let ik erop of de verkoper(ster) de tijd voor me neemt.
Hij/zij de vogels goed heeft zitten en of hij/zij (in mijn ogen ) alles verteld over de vogels.
Of de vogels een ring hebben en of ze niet mager zijn. Er schiet me niet meer binnen , maar dat komt straks wel weer. Misschien hebben jullie nog tips , waar ik niet aan gedacht heb of denk.

gr gerben


jp57
Website Member
Posts :277

Website Member
2011-11-26 - 22:45:03 send message to jp57

Huisvesting, voeding welk merk, properheid,broedklok, conditie van de vogel,wat krijgen ze als extra goenten en fruit.
Als ik niet zeker ben of de man de waarheid spreekt koop ik niet heb nu reeds een 2 tal jaren niets meer gekocht.
ik praat wel steeds met de mensen om te zien hoe zij het doen en indien ik denk dat ik iets kan verbeteren zal ik het ook proberen.
gr, johan


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2011-11-27 - 00:31:36 send message to arjandaf

mail verkeer let ik niet echt op.
voer wat de mensen geven . moeten ze zelf weten
de een witte molen terwijl de andere zweert bij . nasi goreng
waar ik wel op let : of de vogels schoonzitten geen overdreven ontlasting op de bodem van kooi of vlucht . algehele conditie van de vogels( dus een 1ste impressie van de gezondheid )
en of de verkoper in kwestie met enig gemak kweek registers kan boven halen .. ( zonder een meter stof er op ) en of er passie in zijn verhaal zit . liefde voor de hobby


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2011-11-27 - 08:49:47 send message to mijnkaketoes.nl

Ik zie het al jullie gaan kopen bij mij


vogeltje1000
Website Member
Posts :309

Website Member
2011-11-27 - 09:27:53 send message to vogeltje1000

Ik zie het liefst ontlasting van meerdere dagen.
De voerbakken en vooral de waterbakken.
Het voer is niet belangrijk.
De vogel moet vlees op zijn botten hebben.
Goed in de veren zitten.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-11-27 - 11:40:36 send message to Karel

quote
Ik zie het al jullie gaan kopen bij mij


laugh :D
Ben je al dranghekken voor de deur aan het plaatsen, Henk?razz :p


COCOTJE
Website Member
Posts :170

Website Member
2011-11-27 - 12:20:36 send message to COCOTJE

goede topic, ik ben het met de meeste hier eens maar waar ik vooral op let is de huisvesteging. ik probeer ook even een praatje te doen, met de verkoper en terwijl ik dat doe hou ik de vogel/vogels in het oog hoe hij is of hij niet stil zit maar actief is, kortom zijn conditie dus met een goed gesprek geraak je ver en kun je veel te weten komen vind ik en bij de minste twijfel koop ik de vogel niet, kortom beetje tijd uitrekken kan geen kwaad vind ik. voeding vind ik toch ook wel belangrijk en hoe de vogels worden verzorgd happy :)


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2011-11-27 - 13:41:33 send message to P.Rooth

Hallo

Goed onderwerp hoe je behandeld wil worden is gelijk je een ander behandeld .

Veel mensen die bij mij komen willen direct vlak voor de voliere staan en daar heb ik en de vogels een hekel aan .

Vogels die kunnen bij mij de nachthokken in en zijn dan uit het zicht en dat doen ze zeker als er een vreemde voor de voliere staat .
Dranghekken heb ik niet nodig want zeg het gewoon en leg uit waarom ik ze niet vlak voor de voliere wil hebben ondanks er tegels in het tuintje ervoor liggen en dat is (bijna ) altijd voldoende .
Vogels in de voliere kunnen zich dan ongestoord verplaatsen en indien ze in het nachthok zijn kunnen ze naar buiten 'gejaagd' zodat ze goed te beoordelen zijn .
Is de kijker een koper wordt de betreffende vogel gevangen en kan hij/zij die zelf in de hand nemen indien ze/hij dat wil en controleren of de vogel voldoende borstvlees heeft , schoon rond de cloa , de poten krachtig zijn alle nagels er aan zitten indien dit aangegeven is want ook bij mij zijn er vogels die een nageltje of teen kwijt zijn wat ook gezegd en getoond wordt , ring met de nrs die aantonen dat het eigen kweek is waarbij PS lidmaatschap aangetoond kan indien men achterdochtig zou zijn waarbij ik altijd informeer of ze lid zijn van een vogelclub en indien niet ik de PS aanprijs .
Verder alles wat ik over kan dragen indien de vogel(s) verkocht worden zoals sexbewijs info hoe en wat ik voer met indien gewenst een zakje voer mee , de bij mij in gebruik zijnde broedblokken met de maten die ik als uitstekend ervaar door de goede kweekresultaten ermee .
Bij kweekstellen geef ik gewoonlijk het gebruikte broedblok mee want daarin deden ze het prima dus verwacht ik dat ze dat graag weer gebruiken .

Kortom of het nu om een grasparkiet gaat of een andere duurdere vogel is geen verschil .
Je hoort een ander op dezelfde wijze te behandelen als jezelf behandeld wil worden .

Paul


g.j. van zuilen
Website Member
Posts :150

Website Member
2011-11-27 - 15:37:41 send message to g.j. van zuilen

Naar mijn mening kan je het beste bellen! Via de telefoon kan de verkoper u alles vertellen over zijn vogels!
Als ik ga kijken naar een vogel!

Kijk ik naar de ontlasting, ziet het er goed uit!
Kijk naar de vogel op afstand hoe zit deze erbij! Strak in de veren! Actief of in ruststand op 1 poot!!
Als je als vreemde voor het hok gaat staan of erin gaat word elke vogel actief!!
Kijk of vogel goed kan vliegen!
Zijn de waterbakken schoon!
Kan vragen wat ze voeren, vind ik minder belangrijk iedereen voert anders!

Succes


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2011-11-27 - 16:24:12 send message to Rik

Persoonlijk heb ik een hekel aan vogels kopen. Je weet meestal pas wat je gekocht hebt op het moment dat je ze gekocht hebt. Betrouwbare kopers die je teleurstellen en onbetrouwbare verkopers die je soms in positief opzicht verbazen. ’t Is net de autohandel.

Verder reageer ik niet meer op advertenties waar geen prijzen bij staan vermeld. Als je niet goed kunt onderhandelen ben je dan altijd te duur uit. Beetje vreemd dat sommige mensen daar zo geheimzinnig over doen. Het belangrijkste van een advertentie is toch echt wel de vogelsoort en de prijs lijkt mij. Met die twee gegevens heb je pas iets om over na te denken.

Als ik weet wat de vogels kosten en de vogels zijn goed dan betaal ik gewoon de prijs die we vooraf zijn overeen gekomen. Ik ga niet ter plekke proberen af te dingen. Dat vind ik niet chique.

Kortom: ik hou van de duidelijkheid en hou er dus niet van om raadsels op te moeten lossen om op deze manier een compleet plaatje van een advertentie te krijgen.


freddy321
Website Member
Posts :377

Website Member
2011-11-27 - 17:19:32 send message to freddy321

ik koop liever geen vogels want je weet nooit of je een ziekte of iets degelijks binnen haalt.
als ik koop op mp reageer ik alleen op advertenties met een foto en zie op de foto of het er ook netjes uitziet zoniet reageer ik niet.als er geen prijs bij staat stuur ik een mail wat de prijs is,vind ik dit te veel mail ik dit terug.anders mail ik gelijk mijn tel num.ontlasting bekijken gaat moeilijk als er meerdere vogels in een groote vlucht zitten,voer maakt mij niet uit.zodra ik ze heb voer ik toch heel uigebreid en worden ze verwent zodat ze snel up to date zijn


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2011-11-27 - 18:12:48 send message to ineznick

Bij een adv. zet ik nooit mijn tel.nr. , omdat ik altijd(toen ik het nog wel deed)op de onmogelijkste tijden gebeld werd. Was ik boodschappen aan het doen, ik werk in ploegen dus ben ook op de gekste tijden aan het werk. Ik geef mijn nr. als ik zeker weet dat ze de vogels op willen halen. En als ik vogels wil kopen , krijg ik vaak te horen in een mailtje. Bel me maar even voor een afspraak, maar als ik dan uit de nachtdienst kom , moet ik dan om 6.30 uur bellen als ik thuis ben ? Doe het liever via de mail, als ik er dan zeker van ben dat ik de vogel(s) wil kopen , dan bel ik wel om ze op te halen c.q. te bekijken.


COCOTJE
Website Member
Posts :170

Website Member
2011-11-27 - 19:08:42 send message to COCOTJE

@paul volledig met je eens ik heb ook tegels voor de volleires zodat de mensen op de gewenste afstand blijven en de rest ook mee eens happy :)


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2011-11-27 - 19:56:25 send message to P.Rooth

Ervaring heeft geleerd dat indien iemand echt interesse heeft die eerst via de mail reageerd of direkt belt .

Prijs zet ook ik gewoonlijk niet bij een add want er zijn altijd mensen die voor een dubbeltje een vogel van een gulden willen en is een normale prijs die ik voor een goede gezonde vogel moet geven plots van een gulden verandert in een dubbeltje zou een ieder daar eerst eens achter zijn oren moeten krabben .

Iets wat te mooi is om waar te zijn is dat ook.wink ;)

Tevens kan er wel een prijs bij staan maar indien die vogel van alles mist wat niet verteld is via mail of telefoon neem je zo'n vogel toch ook niet mee .

Als ik alle vogels die ik via de telefoon en mail "verkocht " heb en die nooit opgehaald zijn om welke reden dan ook nog thuis zou hebben zitten puilden mijn volieres uit .

Ineznick zit dan in ploegendienst zou toch niet zo moeten zijn dat je geen tijd krijgt/hebt om te bellen als het past .

Persoonlijk maakt het mij niet uit wanneer iemand belt , past het mezelf niet zeg ik dat en maak ik een afspraak wanneer het wel past

Paul


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2011-11-27 - 21:00:30 send message to Rik

quote
Prijs zet ook ik gewoonlijk niet bij een add want er zijn altijd mensen die voor een dubbeltje een vogel van een gulden willen en is een normale prijs die ik voor een goede gezonde vogel moet geven plots van een gulden verandert in een dubbeltje zou een ieder daar eerst eens achter zijn oren moeten krabben.


Sorry. Het is mij nog steeds niet duidelijk waarom je dan geen prijs bij een advertentie zet. De clou van het verhaal ontgaat mij even. Als je prijzen bij de advertentie zet trek je wellicht mensen aan die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten?

Of bedoel je soms dat als je geen prijzen bij een advertentie zet je aanvankelijk hoger kan inzetten en in een later stadium alsnog kan zakken?

Stel ik wil morgen een koppel pennanten. Dan tik ik in op Vogelarena de zoekterm ‘pennant’. Het gevolg: 85 verschillende aanbieders met een keuze uit in totaal ruim 500 gemuteerde pennanten en bijna allemaal zonder prijs. Dat heb ik vanmiddag even uitgezocht. Zonder prijs zie je dan door de bomen het bos toch niet meer?


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2011-11-27 - 21:07:37 send message to denegon

quote
Ik zie het al jullie gaan kopen bij mij

wat heppie zitten wat ik wil kopen dan henk??



Pagina : 1 2 3 4 5 6
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 176 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede