Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > roodflanklori Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : roodflanklori
bboer
Website Member
Posts :93

Website Member
2011-12-13 - 20:56:48 send message to bboer

Zijn er ook mensen op het forum die de roodflanklori's koud hebben zitten? De 1 zegt dat ze niet onder de 10 graden moeten zitten en de ander zegt als het maar vorstvrij is. Zijn hier nog mensen met ervaring met dit mooie vogeltje?
Gr Bboer


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2011-12-13 - 21:32:38 send message to dooren

Roodflanklori's zijn gevoelig voor koud, onder de 10 graden is vaak funest. De enige van het geslacht Charmosyna die goed kou kan verdragen zijn stellalori's.

Dus als je graag deze kleine mooie lori's wilt houden dan moet dit beslist boven de 10 graden.
Gert


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-12-13 - 22:03:46 send message to Karel

Gert, moet dan de gehele ruimte 10 graden zijn of kan het ook met een aantal warmtelampen, waar ze onder kunnen gaan zitten als ze het koud hebben?


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2011-12-13 - 22:14:27 send message to blg

Vaak zijn een aantal warmtelampen duurder in gebruik dan het hele hok verwarmen, als dat geďsoleerd is tenminste.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-12-13 - 22:32:48 send message to Karel

@blg
Dat ligt een beetje aan de grootte van de ruimte waarin de binnenvolieres staan. Zeker als je alleen bij de lories verwarming nodig hebt. Ik kan mijn binnenruimte met 1200 watt niet op 10 graden houden tijdens vorst. Als dan bijv. drie warmtelampen van 120 watt boven de zitstokken, voldoende zouden zijn voor deze vogels, zou ik ze wellicht toch kunnen houden(?)


lorikwekerij
Website Member
Posts :240

Website Member
2011-12-14 - 00:04:33 send message to lorikwekerij

ik heb de hokken van de lori's op 5 graden staan in deze hokken zitten blauwkroontjes,roodflankjes,geelkopjes en nog een aantal andere lori,s zowel groot als klein en heb hier geen problemen mee tot nu toe


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2011-12-14 - 13:14:40 send message to blg

@Karel
Jouw binnenhok is denk ik een beetje groter, ik heb en blokhut van 3x6, met 5cm houten wanden daarop 5 cm isolatie afgewerkt met underlayment platen,vloerisolatie, dakisolatie, kon het de afgelopen winters met 15 graden vorst met 1000 watt makkelijk op 10 graden + houden.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2011-12-14 - 23:04:04 send message to dooren

Roodflanken zijn meer warmbehoevend dan b.v. geelkoppen. Wil je echt goede resultaten behalen dan moeten ze warmer zitten dan 10 graden.
(beiden soorten heb ik jaren gehad)

Ze komen uit het laagland en eilanden van NG. Dit is natuurlijk compleet anders dan arfaklori's of wilhelmina lori's die van de hoogland komen en dus meer tegen koude kunnen.

Je kunt dus niet alle kleine lori's onder een kam scheren.

Het onder de 10 graden houden van roodflanken vind ik persoonlijk dat je deze vogels veel te kort doet. Het is dan meer overleven dan in een conditie krijgen voor goede broedresultaten.
Gert


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-12-14 - 23:55:21 send message to Karel

Duidelijk Gert, dit soort vogels verdient -net als alle andere vogels trouwens- de beste verzorging.



Max Weijers
Website Member
Posts :253

Website Member
2011-12-15 - 17:36:40 send message to Max Weijers

Ja schiterende vogels die loris, ik wil ze al jaren, maar heb geen mogenlijkheid om het hok bij mijn opa te verwarmen. Dus dan maar wachten tot ik later op mezelf woonwink ;)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 183 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede