Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > roodrugparkiet Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : roodrugparkiet
_Steven____
Website Member
Posts :204

Website Member
2011-12-16 - 17:09:18 send message to _Steven____

hallo iedereen

Ik ben daarstraks bij een vogelliefhebber geweest en heb daar 1 konings pop gekocht en een koppel roodruggen.
De vogels zagen er allemaal prachtig uit en de volières waren ook netjes.
Nu vertelde hij mij dat hij roodruggen als pleegouders gebruikten.
Momenteel zaten de roodruggen in vluchten van 80cm breed op 5m lang.(met 20)
Maar in het kweekseizoen kweekten hij de roodruggen in kooien van 60*25*30(l*b*h) vind dit persoonlijk wel erg klein, maar hij kweekten er zeer goed in.
Nu heb ik ook nog kweekkooien van 100*40*30 vrij staan zou ik in deze kooien kunnen kweken ze zijn eventueel nog uit te breiden naar 150*40*30.

Groeten Steven


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2011-12-16 - 18:20:11 send message to eric 008

bij de kweker waar je ze gekocht heb moeten ze alle vogels af nemen als men zo roodruggen durf te kweken angry de maten die u op geeft is ook veel te klein in hoogte en diepte de lengte van 150 dat is wel goed


_Steven____
Website Member
Posts :204

Website Member
2011-12-16 - 19:05:27 send message to _Steven____

Moet er wel bij vermelden dat de blokken langs de buitenkant hingen.

En al zijn andere vogels zaten in ruime volières.
Het was ook een zeer sympathieke man die mij veel tips gegeven heeft.


kornelis
Website Member
Posts :32

Website Member
2011-12-16 - 21:02:08 send message to kornelis

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hallo
Ik kweek al div jaren met roodruggen en ik heb ze in volieres en broedkooien en de broedkooien hebben allemaal een minimale maat van 1x1x1 en dat voldoet goed al zou ik wel graag wat groter willen is nog iets beter dus de aangegeven maten van hierboven zijn veel te klein.
mvg kornelis


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2011-12-16 - 22:34:14 send message to eric 008

sorry maar roodruggen in van die kleine kweek kooie wat voor een zebravink nog aan de kleine kant is kweek je niet met rood ruggen ook al hangt het blok aan de buiten zijden het is dieren mishandeling in de ruimste zin van het woord .bij twee kweek ronde,s zitten ze toch gauw een maand of 5 in zoon klein hokje waar ze met de staart op de grond zitten en met de kop tegen het plafon vliegen is onmogelijk ,hier mogen ze van mijn tegen optreden sad :(


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2011-12-16 - 23:19:55 send message to Rik

Ai! Dan gaat de prijs van 'dierenbeul van het jaar het jaar' wederom weer nét aan mijn neus voorbij! Da's balen!

Om met roodruggen te kweken in de kleinere ruimte dan 60x 25cm x 30cm ga ik dit jaar niet meer redden. sad :(


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2011-12-16 - 23:28:26 send message to Rik

Had hij het niet over de afmetingen van het broedblok? laugh :D

p.s. Zijn maar flauwe grapjes hoor!


Geert-Best
Website Member
Posts :198

Website Member
2011-12-17 - 07:57:02 send message to Geert-Best

Roodruggen in dat formaat kooi vind ik inderdaad ook niet kunnen. Als ze de vleugels willen strekken stoten ze hun kop.
Dit is inderdaad te gek voor woorden.

Groetjes uit Best


pennantrosella
Website Member
Posts :181

Website Member
2011-12-17 - 08:11:47 send message to pennantrosella

Als je zo nodig productie wil kweken met roodruggen en je wil ze in broedkooien kweken heb je toch minimaal een lengte nodig van 1 meter 50 50 diep en 50 a 60 hoog.
Maar we zouden er beter in berusten in de ruimte die we hebben, en het aantal vogels houden die we kunnen houden en de vogels de ruimte geven die ze nodig hebben, elke vierkante meter gaan benutten met te kleine broedkooien en die vol proppen met roodruggen (of andere vogels) zijn we in mijn optie verkeerd bezig


_Steven____
Website Member
Posts :204

Website Member
2011-12-17 - 11:30:25 send message to _Steven____

Ja ik vind dit ook zeer klein, maar ik kan deze man ook niet verbieden om ze zo te houden.
Ik ben van plan om ze in een kweekvlucht te houden in het broedseizoen maar zouden ze nu in de winter ook in een buitenvlucht kunnen met andere vogels?
Ik dacht eraan om ze nu bij een koppel molineas te zetten of bij een koppel princessen of bij een groepje grasparkieten of bij een koppel halsbanden.


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2011-12-17 - 11:54:01 send message to oli4

Ai, wat een combinaties! Hier zal je wat reacties op krijgensad :( Roodruggen zelf zijn ook niet altijd de grootste lievertjes hoor! Als je echt een koppel roodruggen wil, houd ze dan in een voliere appart, of niet, maar zou ze niet samen gaan huisvesten, soms lukt het bij bepaalde soorten, maar als je het voor de vogels zelf een beetje goed wilt, en je wilt wat kweek, zou ik ze gewoon in een apparte voliere doenwink ;)


_Steven____
Website Member
Posts :204

Website Member
2011-12-17 - 11:57:00 send message to _Steven____

maar in de kweek komen ze in aparte volières
Het is juist in de winter hebben ze wat meer vliegruimte ( en ik minder werk).


pennantrosella
Website Member
Posts :181

Website Member
2011-12-17 - 12:44:45 send message to pennantrosella

De materie combinaties is al zo vaak gevoerd op dit forum met telkens de bekende uitkomst, en u zegt "en ik minder werk", kun je dan niet beter stoppen met de hobby ??, als het al te veel werk is ze te verzorgen ??


freddy321
Website Member
Posts :377

Website Member
2011-12-17 - 12:49:15 send message to freddy321

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

buiten de kweek om kun je ze wel bij de halsbanden of prinsesen houden maar is niet ideaal,op een mooie dag in februarie kunnen ze al broeds en agressief worden.en je weet ook niet wanneer je ze er bij kan plaatsen na de kweek.


petro
Website Member
Posts :122

Website Member
2011-12-17 - 12:56:38 send message to petro

ja is veel vaker op geantwoord maar ik heb ze altijd bij elkaar inzitten..tuurlijk zijn er wel kibbelingen maar dat hebben andere vogels ook onderling.


sylvain
Website Member
Posts :178

Website Member
2011-12-17 - 16:53:23 send message to sylvain

een roodruggen batterij om als pleegouders te dienen !!!angry



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 173 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede