Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Het kaalplukken van pennant pop. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Het kaalplukken van pennant pop.
Hans
Website Member
Posts :9

Website Member
2011-12-17 - 12:50:11 send message to Hans

Hallo mensen,ben hier nog nieuw .
Ik heb een vraag heb pas een koppel wild vorm penanten gekocht,ik heb er verschillenden zitten maar bij dit koppel snap ik niet dat de pop in eens de eigen kaal gaat plukken,ik heb ze een tijdje terug over genomen van mijn kennis,en was ze nog helemaal in veren erg gezond en dat is nog alleen is de eigen aan het plukken geslagen en donsig ziet ze er uit ,ik heb ze er al vast gehad en nagekeken in gespoten ,maar ze blijf het doen,ze heeft geen mijt of bloed luis.
Wel zonden want het was een pracht koppel penanten de man is perfecte staat zo was de pop ook.
Het zijn zeer forsen vogels,de kooien waren ze uitkwamen waren best wel lang en konden ze goed in vliegen ,ze hebben bij mijn ongeveer de zelfde ruimte dus daar kan het ook niet aan liggen .
Ik snap er niets van ik zit toch al zo 25 jaar in de grote parkieten maar dit is voor mijn nieuwt en baal er van,wie kan er antwoord op geven op me vraag.sad :(

alvast bedankt.

Hans.

"Titel gewijzigd t.b.v. zoekfunctie"


Dit bericht is door moderator Karel aangepast

freddy321
Website Member
Posts :377

Website Member
2011-12-17 - 12:56:17 send message to freddy321

kan verveling zijn,wat nieuwe natuurstokken plaatsen en wilgetakken


Hans
Website Member
Posts :9

Website Member
2011-12-17 - 13:03:07 send message to Hans

Goede dat je het zegd Freddy daar had ik nog niet aan gedacht.

bedankt.
mvg.


sylvain
Website Member
Posts :178

Website Member
2011-12-17 - 16:49:14 send message to sylvain

ik had vroeger een man die plukte zichzelf elk jaar als hij in broedstemming kwam en na de broedtijd kwamen al zen veren terug..

Mvg Sylvain


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2011-12-17 - 19:24:30 send message to dooren

Ik zelf heb ook enkele koppels penanten, bij een koppel plukt de pop zichzelf ook.

Ondanks de berg knaagtakken en ruime buitenvlucht doet ze dit.
Gert


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2011-12-17 - 19:38:03 send message to denegon

Hoe groot zitten de vogels?
Ik heb een koppel papegaaien en daar plukte de pop zich ook van deze vogels heb ik in een kooi geplaatst die 8 keer groter was als waar ze in zaten en dat gaat nu prima het plukken is gestopt en de vogel ziet er piek fijn uit.
groetjes egon


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2011-12-17 - 20:08:19 send message to oli4

Mijn ervaring met plukken is dat je er dikwijls ook niet altijd aan kan doen. Een van men koppels caique's plukt zich ook steeds deze tijd van het jaar. Alez, de pop plukt zichzelf en de man. Deze zitten in vluchten van 3 meter, terwijl er velen in van die kleie kooitjes zitten. Ze krijgen heel veel afwisseling in takken en een heel erg uitgebalanceerd voer, dus daar kan het niet aan liggen. Het is telkens dezelfde peroide van het jaar, even geduld hebben tot na de broedsheid van de pop, en dan weer genieten, maar volgens mij is het in vele gevallen niet altijd enkel door de voeding of huisvesting!


Erik D.
Website Member
Posts :185

Website Member
2011-12-18 - 12:52:08 send message to Erik D.

bij mij doet de kakariki pop zich kaal plukken op de borst denk dat ze het doet daar ze met eieren ligt nu mvg erik d


vogeltje1000
Website Member
Posts :309

Website Member
2011-12-18 - 13:39:33 send message to vogeltje1000

Als een nieuwe vogel gaat plukken is er waarschijnlijk een dominante vogel in de buurt waar hij of zij nerveus van word.
Als ze elkaar niet meer kunnen zien is het waarschijnlijk zo afgelopen.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2011-12-18 - 14:34:27 send message to henkdelaat

@vogeltje 1000,

Hoe verklaar je dan dat een papegaai die alleen zit zichzelf helemaal kaal plukt????

Ik heb een blauwe zilver/geel pennant man gekocht en er een gele pennant pop bijgekregen die zich bij de vorige eigenaar plotseling kaal geplukt heeft,en nu komt ze bij mij weer goed terug in de veren,spuit(nevelen) ze wel regelmatig nat met regenwater.

Misschien is het mogelijk als je ze in een andere voliére plaatst en regelmatig nat spuit(nevelen) dat het dan over is.

Henk.


vogeltje1000
Website Member
Posts :309

Website Member
2011-12-18 - 19:02:15 send message to vogeltje1000

quote
waarschijnlijk


Daarom staat dit woord er ook.

quote
Hoe verklaar je dan dat een papegaai die alleen zit zichzelf helemaal kaal plukt????


Kan aan zoveel dingen liggen een van de oorzaken zou kunnen zijn een dominant persoon waar de vogel bang van is.


Hans
Website Member
Posts :9

Website Member
2011-12-19 - 09:02:15 send message to Hans

De vogels zitten apart en kunnen elkaar niet zien,dus daar lig het ook niet aan .
Ik zit al zo lang in de vogel wereld maar heb dit nog nooit eerder mee gemaakt.
Maar ieder die al gereageerd heeft bedankt alvast voor u tips en uitleg,ik kan niet op u antwoorden reageren daar zie ik de tijd niet voor.

alle bedankt.
happy :)mvg.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-12-19 - 10:25:09 send message to Karel

quote
ik kan niet op u antwoorden reageren daar zie ik de tijd niet voor.



Diverse mensen hebben wél de tijd genomen om je vraag te beantwoorden. Het is dan wel zo beleefd om tijd vrij te maken voor een reactie, vind je niet?


Hans
Website Member
Posts :9

Website Member
2011-12-19 - 10:40:03 send message to Hans

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hallo Karel,
ik heb het hele weekend te druk gehad met een feesje dan kan ik niet contenu aan die computer zitten,vandaar dat ik ze van morgen de mensen bedankt heb die gerageerd hebben zo kan u het ook zien .
En dan komt er nog bij dat dit ook nog nieuw is voor me is.

vriendelijke groet.
Hans.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-12-19 - 11:09:15 send message to Karel

Je begrijpt me verkeerd. Je bedankje wordt absoluut gewaardeerd en is op zich eigenlijk voldoende!
De "extra" opmerking richting degenen die moeite voor je gedaan hebben -dat je geen tijd voor ze hebt- kan minder sympathiek overkomen, waardoor men in de toekomst minder snel geneigd zal zijn je vragen te beantwoorden.

Til hier overigens niet te zwaar aan, maar wellicht is het iets om over na te denken voor de volgende keer.

PS Ik hoop dat het een leuk feestje was/wordt.wink ;)


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2011-12-19 - 11:21:58 send message to oli4

PS Ik hoop dat het een leuk feestje was/wordt.

Dat kan niet he Karel (hans), wij waren niet van de partijrazz :p



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 180 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede