Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > verkleuring vlees rond oog bij ara's Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : verkleuring vlees rond oog bij ara's
Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2004-10-02 - 17:30:24 send message to Daniel

He iedereen ik was vandaag in Antwerpen en daar zat een prachtig koppel Ara Coulida. En ik zag daar dat ze een "zwart gezicht" hadden net als bij de Spix Ara. Later bij de handopvok zaten er twee jongen van dit koppel maar zij hadden nog een "wit gezicht" zoals bij de meeste ara
soorten.
Is er een specifieke groep Ara's waarbij het gezicht zwart kleurt als ze ouder worden en heeft dit iets met het broedrijp worden te maken.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-10-03 - 22:30:34 send message to natasja

geen idee ..

ja waarom reageer ik dan .. nou .. ik kwam er sinds kort achter tijdens een documentaire dat ze dus ook kunnen "blozen" tijdens de paringstijd kleuren de "wangen" rood , wellicht dat het zwarte gezicht er ook iets mee te maken heeft ..

zijn vast wel kenners die hier meer over kunnen vertellen.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-10-03 - 23:42:36 send message to Hawkeye_NL

Waarom het zo is weet waarschijnlijk niemand maar volgens mij kun je hieraan wel zien of je met een overjarig koppel te maken hebt of met een jonge vogel. Het blozen van de ara's is een eigenschap die al heel lang bekend is. Dit heeft niets met broeden te maken maar met opwinding. Als je een ara boos maakt dan begint deze ook te blozen. Zie het blozen als een waarschuwing. Ga je door met waarmee je bezig bent dan is de kans dat je een knauw krijgt heel erg groot. Nu blijkt overigens dat de mannen beter en dieper blozen dan de poppen! (niet zeker genoeg dat je hierop het geslacht kunt bepalen!).

Overigens is het niet Ara Coulida maar Ara Couloni (blauwkop ara!)

Erwin


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2004-10-03 - 23:51:36 send message to Daniel

He Erwin,


Ik was Arndt aan het checken en daar zag ik mijn spelfout sad :(
Ik moet zeggen dat ik verbaasd was door het uiterlijk van de ara coulida had ze nog nooit gezien en toen ik de jongen zag happy :).
De jongen waren trouwens prachtig. Ze waren flink bezig met klimmen en vernielen en zooo brutaal, stond recht voor ze maar benieuwd wat die rare vogel daar deed voor hun kooi



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 194 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede