Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > sterfte zebravinken Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : sterfte zebravinken
geertdn
Website Member
Posts :1

Website Member
2011-12-30 - 13:39:23 send message to geertdn

deze morgen vond ik 10 zebravinken dood aan in een nestkastje in mijn buitenvoliere,ze lagen gewoon op elkaar.kan iemand mij zeggen wat er zou kunnen gebeurd zijn


nielus
Website Member
Posts :40

Website Member
2011-12-30 - 14:37:08 send message to nielus

ouders geschrokken van vuurwerk en toenvan het nest afgegaan.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2011-12-30 - 16:25:12 send message to meyer

Hoi Geert,
quote
deze morgen vond ik 10 zebravinken dood aan in een nestkastje in mijn buitenvoliere,ze lagen gewoon op elkaar.kan iemand mij zeggen wat er zou kunnen gebeurd zijn


Geef eens wat meer informatie, waren deze vogels al zelfstandig of betref het hier nog late nest jonge? Wat voor een soort nestkastje was het ,dicht of open ?
Heb je meerdere kastjes hangen ?

Als ik er vanuit ga dat het zelfstandige vogels zijn en dat je te weinig nestkastjes hebt hangen zou het kunnen dat je vogels gestikt zijn. Zebravinken slapen graag in een nestkastje en vooral als het koud is zitten ze graag dicht tegen elkaar aan in een nestje. Heb je toevallig een dicht kastje hangen waar ze met zijn allen in gaan slapen omdat het snachts toch koud is dan heb je kans dat als er te veel vinken in kruipen de onderste stikken. De bovenste vinken kunnen namelijk niet zien hoeveel er al onder hem zitten. De onderste kunnen geen kant op en zullen stikken. Als er al tien dode in het kastje liggen hebben er waarschijnlijk nog veel meer in gezeten. Je kunt of alle nestkasten weghalen en je vogels in het nachthok laten overnachten of je moet zorgen dat er ruim voldoende nestkastjes hangen zodat ze zich kunnen verdelen over meerdere kastjes.

Succes.

Groeten Meyerwink ;)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 216 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede