Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > roodbuikpapegaaien Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : roodbuikpapegaaien
tjoepe
Oud Lid
Posts :101

Oud Lid
2012-01-12 - 10:56:10

ik ben naar een koppel roodbuiken gaan zien om eventueel te kopen,wat mij opviel aan het koppel is dat de rode oogring heel klein was en bijna niet te zien,als ik dan naar mijn koppels kijk zie je duidelijk de donkerrode oogring,niet dat ik mij daar erg ongerust in maak omdat het koppel op alle ziekten is getest de week voor nieuwjaar.maar mijn vraag is eigenlijk,zijn er nog houders van deze soort die ook bij hun vogels een kleurverschil zien?maar ik zeg er nog eens bij het is een prachtig koppel van 4 jaar.dank voor een antwoordje.
mvg
rudi


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2012-01-12 - 12:23:44

Op poicephalus.nl staat dat de kleur van de oogring verschilt bij vogels die binnen of buiten gehouden worden, misschien het je daar iets aan.


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2012-01-12 - 12:38:30

Het verkleuren van de washuid rond het oog kan inderdaad door het binnen en buitenhouden van de vogels. Wat Rudi vertelt, het verkleuren van de iriskleur, heb ik nog nooit gehoord! Deze zou normaal toch rood moeten zijn. Gaat het dan niet om jonge vogels, met een donkere iris?


tjoepe
Oud Lid
Posts :101

Oud Lid
2012-01-12 - 12:41:29

bedankt voor je antwoordje ton,maar wat jij bedoeld is de zwarte oogring ter bescherming van de zon en buitenlucht,ik bedoel in feite de rode ring rond de iris.en mijn vogels zitten ook binnen,en het koppel wat ik bedoelde zit ook binnen,dus daarom wou ik weten of deze minder zichtbare rode ring normaal was.groeten rudi


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2012-01-12 - 12:42:06

Owja, over gelezen, ze zijn vier jaar. Dan zou de iris toch rood moeten zijn, en niet donker, hoewel ik het ook eens bij een broedrijpe bonte boer gezien heb dat deze nog een donkere iris had. Is het bij beide vogels? Heb je er foto's van? Ik denk niet dat dit door ziektes komt, eerder door voeding of huisvesting, al kan het ook genetisch zijn, maar daar de beide vogels het zouden hebben, denk ik toch dat het aan omgevingsfactoren ligt zoals voeding, huisvesting(of de vogels zouden verwant zijn, kan het eventueel wel genetisch zijn).


tjoepe
Oud Lid
Posts :101

Oud Lid
2012-01-12 - 14:25:52

Hey oli4
het is alleen de man van het koppel,vogels zijn zeker niet verwant,luxemburgs,en nederlands bloed.de pop heeft wel de rode rand.maar ik denk dat je het juist hebt hoor,voeding,of iets dergelijks.maar ik ging er van uit dat het iets met ziektes te maken had,alhoewel de vogels getest zijn op alle papegaaien ziektes,en kerngezond zijn,en op 4 jaar zullen ze niet meer veranderen toch?groeten rudi


blauwe melba
Website Member
Posts :27

Website Member
2012-01-13 - 10:38:06

Hey Rudi
mijn nieuwe jardine pop van 8jaar geef ook donkere iris en mijn man oranje iris .
Tja de ene mens geef blauwe en de andere bruine ogen denk niet dat er een coditie gebrek is
groeten Marc


tjoepe
Oud Lid
Posts :101

Oud Lid
2012-01-13 - 10:46:37

dag marc,ja is best mogelijk hoor,heb al een e-mailtje gekregen van iemand die ook een (pop 7 jaar) zitten heeft met zwarte ogen?dus ik denk dat dit niets te maken heeft met gezondheid,maar de koop gaat niet door!heb gisteren vernomen dat de pop een open ring aan heeft,en zoals je weet heb ik rare ervaringen met zoiets?angry
groeten
rudi


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2012-01-14 - 01:07:23

Jammer, maar heel verstandig.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 246 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede