Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > radio aan in kweekverblijf? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : radio aan in kweekverblijf?
Freek
Website Member
Posts :107

Website Member
2004-10-04 - 11:58:55 send message to Freek

Hallo allemaal,

Heb eigenlijk een vraagje omtrent het wel of niet aan hebben van de radio in het kweekverblijf van de papegaaien.
Hoor hier verschillende berichten over, de één zegt moet je wel doen de ander zegt niet doen?!?
Ik zou graag eens willen weten wat jullie doen.
Gaat het aan hebben van de radio niet ten koste van de kweek met de papegaaien, is het misschien te onrustig of.............
Wat zijn er eigenlijk de voordelen van??
Hopelijk kan iemand hier een reactie op geven!
wink ;)wink ;)
Groetjes Freek


angelique
Website Member
Posts :124

Website Member
2004-10-04 - 12:07:00 send message to angelique

Hoi Freek,

Ik ben vaak in de voliere bezig, en soms heb ik ook een radio zachtjes aan.

Zo wennen ze wel aan onbekende geluiden, en worden ze minder schrikkerig.
Dat vind ik wel een voordeel.
Als je hem te hard aanzet, heb je de kans, dat ze van het nest af gaan, daarom ook zachtjes aanzetten.
Ik zou het gewoon proberen als ik jou was, op de zachtste stand, en je kan steeds heel ietsje meer opbouwen, totdat je zelf normaal de radio kan horen.

succes.

groetjes Angelique


gouldamadine
Website Member
Posts :262

Website Member
2004-10-04 - 21:11:57 send message to gouldamadine

ik heb de radio in de kooi dag en nacht aan zo wennen de vogels aan "lawaai" dit heeft vooral een gunstige invloed als je met de vogels naar een tt gaat ze zijn dan gewend aan "lawaai" en blijfen dan rustiger


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2004-10-04 - 21:45:13 send message to rupicola

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Mijn ervaring is dat de meeste dieren goed reageren op rustige muziek.
Omdat ik Zuid-Amerikaanse papegaaien en parkieten houd (voornamelijk oerwoudbewoners) heb ik een CD samengesteld met allerlei geluiden uit tropische bossen. Op deze CD staan geluiden van zingende vogels, kabbelende beekjes en watervalletjes, krekels, papegaaien, af en toe een schreeuw van een primaat enz enz.
Kan het niet bewijzen, maar naar mijn mening is dit een positieve invloed geweest op het rustig krijgen van een aanvankelijk erg bange amazone.

Speciaal voor solitair gehuisveste 'eenzame' huiskamervogels is een DVD ontwikkeld met daarop beelden van andere papegaaien. Dit met het doel een soort surrogaat gezelschap te verschaffen en dus ook enige afleiding tijdens de eenzame uurtjes dat de eigenaar van huis is.
De resultaten schijnen erg goed te zijn.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2004-10-05 - 09:11:40 send message to johanblok

mijn ara maracana's zaten van het voorjaar stijf te broeden in een buitenvoliere terwijl letterlijk 1 meter verder de buurman een schuur aan het bouwen was met de bijbehorende bouwvakkersradio aan. Ze trokken zich er absoluut niets van aan. Nu is het natuurlijk wel zo dat maracana's van zichzelf al in het geheel niet schuw zijn, het karakter van de vogel haalt veel uit, lijkt me. Schuwe importvogels zullen elk aan mensen gerelateerd geluid niet zo op prijs stellen.


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2004-10-05 - 10:32:28 send message to Daniel

Als ik in de zomer gitaar aan het spelen ben met de deuren en ramen open of mijn broer aan het drummen is hebben ze hier nog geen erg in.
Of het nu Aratinga's waren of Australische parkieten.


Freek
Website Member
Posts :107

Website Member
2004-10-05 - 20:12:10 send message to Freek

wink ;)Allemaal bedankt voor jullie reactie!wink ;)happy :)

Maar zijn er nog meer mensen met ervaringen??happy :)
Groetjes Freek


kurt
Oud Lid
Posts :45

Oud Lid
2004-10-06 - 21:12:24 send message to kurt

Heb hier ook al aangedacht omdat ik eigelijk enkel maar s'morgens vroeg mijn vogels kan verzorgen ( wat eigenlijk te weinig is maarja voor je hobby sta je een uurtje eerder op )en als ik dan op zondag in de voor of namiddag in of langs de kooien kom, de vogels direct geschokken zijn en op de vleugels gaan.
Ook zie ik via een camera dat mijn vogels van het minste geluid schrikken van daar dat ik eigenlijk ook aan een radio gedacht had.
Of is hier een andere oplossing voor graag zou ik die dan ook horen.


leekgloster
Website Member
Posts :249

Website Member
2004-10-06 - 21:26:11 send message to leekgloster

Zodra bij mij het licht aan gaat begint de radio ook te spelen
de vogels zijn zeer rustig en schrikken niet zo snel.
ik ben allen maar positief over het gebruik van een radio


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-10-07 - 00:38:50 send message to Mario

Mijn kweekruimte ligt onder mijn living en in die living staat mijn stereo dikwijls loeihard op metal en house zodat je het duidelijk hoort in het hok bij de vogels maar die schijnen daar weinig last van te hebben want ze kweken lustig verder.
Het is zelfs positief want ze schrikken bijna niet meer van felle geluiden.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-10-07 - 08:06:26 send message to ParkietenPeter

Doet me denken aan de discussie over het dansen van de papegaaien van Hawkeye.laugh :D

Dit helpt naturlijk dan ook mee voor goede dansresultaten.laugh :D

Pays Bas; dix points!

wink ;)Peter


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2004-10-07 - 22:19:18 send message to thuis

Ook wij hielden altijd een radio aan op een achtergrond-geluidsnivo. De vogels wennen zo aan diverse geluiden en zullen veel minder schrikken van geluiden van buitenaf, is onze ervaring.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 237 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede