Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > appelazijn Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : appelazijn
hanna42
Oud Lid
Posts :49

Oud Lid
2004-10-04 - 12:10:52

kan of mag ik appelazijn aan mijn gekleurde red intensieve kanaries geven?
mag ik dat geven als ik ook hun kleursel toevoeg canthaxtine?


pluimenest
Website Member
Posts :129

Website Member
2004-10-04 - 18:38:07

Appelazijn mag zeker aan uw kanaries gegeven worden.
Wanneer appelazijn echter gegeven wordt is het zeker niet aan te raden om om het even welk product toe te voegen dit vanwege een verhoogd aantal vrije waterstof ionen.


hanna42
Oud Lid
Posts :49

Oud Lid
2004-10-04 - 19:13:49

maar in mijn eivoer zit ook al het kleurstof canthaxtine entijdens de rui nu met ik da door geven die canthaxtine,mag ik dan appelazijn geven ook?


gouldamadine
Website Member
Posts :262

Website Member
2004-10-04 - 21:15:30

kijk hier ook maar eens het onderwerp appelazijn is al eens eerder aan de orde geweest
www.vogelarena.com/pcs/philboard_read.asp?id=1013
klik op search posts en vul appelazijn in dan krijg je nog meer topics waar wat over appelazijn staat


pluimenest
Website Member
Posts :129

Website Member
2004-10-05 - 07:58:30

Hanna 42,
wanneer u kleurstof, of om het even welk product toevoegd aan het water, kan het zijn dat er een chemische reactie optreed.Indien dit gebeurt dan zal het effect van de kleurstof volledig verdwenen zijn, en kan je bezinksel krijgen.
Om zeker te zijn dat dit niet gebeurt zou je metingen moeten uitvoeren met een pH meter, liefst een digitale , de controle strookjes die te verkrijgen zijn zijn te onnauwkeurig.
Hoe moet je dan te werk gaan?
1) je meet de pH van het drinkwater zoals het uit de kraan komt (best wachten tot het water op kamertemperatuur is)
2) je voegt de kleurstof toe die je nodig hebt.
je mengt alles goed en wacht ongeveer 10 min.
3) je meet opnieuw de pH
Indien de pH waarde niet is veranderd, dan mag je bijna zeker zijn dat er geen chemische reactie heeft plaatsgevonden.
Ik druk op BIJNA.
Het gebruik van appelazijn is zeker aan te raden, maar wel op een gecontroleerde manier.
Vergeet niet dat wanneer uw pH waarde van 7 naar 6 daalt, het water 10x zuurder wordt, wanneer de pH van 7 naar 5 daalt wordt het water 100x zuurder, dit heeft te maken met de schaalverdeling, deze is voor de pH logaritmisch opgesteld.
Ter indicatie , de pH van gewone (keuken)azijn, welke ik gebruik, is ongeveer 3 à 3,3.
Ik wens ook nog op te merken dat het toevoegen van appelazijn geen zin heeft indien de pH niet beneden 7 daalt.
Ik raad u sterk aan, indien u gebruik maakt van appelazijn tevens een goede pH meter aan te schaffen.
De kleurstof in het eivoer wordt eerst opgenomen en in de krop van de vogel voorverteerd, de pH waarde in de krop stijgt dan van 4 !!! naar ongeveer 7 (neutraal).
Dit betekend dat de kleurstof op dat ogenblik zijn normale werking blijft behouden.
Hopelijk is mij antwoord nu vollediger.


hanna42
Oud Lid
Posts :49

Oud Lid
2004-10-07 - 13:26:58

wink ;)bedankt



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 249 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede