Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > lori project Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2012-01-20 - 22:58:48 send message to dooren

Je schrijft 7 vluchten die 1 x 8 m1 zijn.
Dus 7x8 m1. = 56 m2. buitenvoliere

Die kun je toch ook indelen in 8 vluchten +/- 2 x 4 = 56 m2. Heb je 1 kooi meer.
Gert


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-01-21 - 00:20:57 send message to Karel

Is 8 x (2x4) niet meer 64, Gert?wink ;)


mreyder
Website Member
Posts :608

Website Member
2012-01-21 - 00:37:12 send message to mreyder

Gert heeft ongetwijfeld veel meer ervaring met loris dan ik, maar ik persoonlijk vind een vlucht van 8 m lang niet verkeerd! Ik heb Loris gehouden in mn vluchten van 1 m breed en 7 m lan, met daaraan nachthokken van ongeveer 1,5 m lang en 1 m breed. Ik hield alleen Blauwe Bergen, die vlogen juist heel veel. door de maat van de vluchten valt het smerig worden ook erg mee. Zitstokken niet te dicht bij de wanden plaatsen helpt bv al heel veel. Maar nogmaals: ik heb alleen ervaring met Blauwe Bergen en in de bovengenoemde vluchten. Ik ben na een aantal jaren gestopt met de loris, het waren qua gedrag en geluid niet mn vogels.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2012-01-21 - 01:45:04 send message to dooren

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

@karel, er stond voor de 2 een +/-
dat zou betekenen 1.75 x 4 x 8 = 56
Bovendien krijg je dan 1 vlucht meer.

Waarom trichoglossus BB vliegen graag, daar zou b.v 8 meter leuk zijn. Maar met wat pech zitten de loris meer achterin. Zeker de schuwere soorten.

Lorius bv zitten toch liever wat "breder"
Dan kan je de vlucht beter inrichten met andere elementen.

Geeft ook minder schoonmaak werk op het gaas.
Gert


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-01-21 - 13:49:08 send message to Karel

@Gert
In dat geval heb je gelijk wat de maten betreft. Vind jij overigens dat een lori-voliere eerder vierkant dan langwerpig moet zijn? Dit in verband met het vlieggedrag?


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2012-01-21 - 16:43:27 send message to dooren

Karel, lori's klauteren en klimmen graag. 4x1.75 m1. is veel beter dan 8x1 m1.

1.75x4 is ook beter in te richten.

Het schoonmaak werk is in dit soort kooien ook gemakkelijker dan in zo'n "pijp"
Gert



Blauwe bergen
Website Member
Posts :240

Website Member
2012-01-21 - 17:37:19 send message to Blauwe bergen

Max , Heb jij de JACKPOT gewonnen ???
Waarom niet met 1 koppel lories beginnen ?
En vandaar uit verder kweken.
Ik ben nu pas 7 jaar met lories begonnen,en ik leer nu elke dag erbij en alles is eigen kweek op mijn oudere kweekman na.
www.loriesrichard.mysites.nl



Phigys
Website Member
Posts :19

Website Member
2012-01-22 - 17:19:13 send message to Phigys

Dag Max,

Voor kleine loris beveel ik een kooi met de maten 2m/1m/1m aan, drie kanten dicht gemaakt met afwasbaar materiaal, voorkant gaas al dan niet met binnenverlichting. Voor de grotere sooorten raad ik u op zijn minst een vlucht aan van 3 tot 4 meter en 1.5 met breed. Zorg dat uw loris kunnen rekenen op een temperatuur waar ze recht op hebben, voor de kleinere soorten min 22 graden C.
Nog een raad probeer geen verzameling aan te leggen zoals je voorstelt. Neem liever 1 of 2 soorten en bouw van deze een kweekstam op van 4 tot 8 paren, dan zal je ook effectief meewerken aan het behouden van een soort in gevangenschap.
Als u van meerdere soorten slechts één of twee paren hebt bent u bij een tegenslag direkt uitgeschakeld.
Begin met relatief gemakkelijke soorten zoals de lori van de blauwe bergen en/of blauwkoplori, doe ervaring op.
Het onderhoud is zeer intensief en neemt veel tijd in beslag. Om een voorbeeld te geven een wekelijkse reinigingsbeurt van een kooi duurt 1u30min. Als u 10 paren heeft moet u iedere dag meer dan één kooi kunnen schoonmaken om alle kooien een wekelijkse reiniging te kunnen geven, daarbij komt nog de dagelijkse reiniging van de schaaltjes, voederstellen en de onmiddelijke omgeving van de voederplaats.
Arfakloris zijn voor ervaren liefhebbers, begin dan ook niet met zo'n soort. Verlies van deze vogels is niet enkel voor u erg maar ook voor de handvol liefhebbers die zich intensief met deze soort bezighouden om ze in onze volières te kunnen houden.



loribreeder
Website Member
Posts :40

Website Member
2012-01-22 - 20:57:04 send message to loribreeder

Hoi Max

Ik ben blij voor je dat je zo gek op lories bent maar is het geen idee voor je om eerst bij een aantal kwekers te gaan kijken voor dat je van die kleine kooien gaat kopen .

Idalgo



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 134 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede