Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Einde vogelliefhebberij?
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5 6 7 8 9
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Einde vogelliefhebberij?
Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-02-27 - 22:53:30 send message to Karel

Het moest er natuurlijk van komen. De exoten die tegenwoordig overal in Europa ongehinderd rondvliegen, kunnen binnenkort zomaar de basis vormen voor Europese wetgeving die het importeren, kweken en verhandelen van uitheemse vogels verbiedt, hetgeen uiteindelijk ongetwijfeld zal leiden tot het einde van de vogelliefhebberij zoals we die nu kennen.

Tot 12 april a.s. worden de liefhebbers echter in staat gesteld om middels een enquette onze mening aan de Europese commissie kenbaar te maken. Om overbodige herhaling van zetten te voorkomen, verwijs ik dan ook eenvoudigheidshalve naar de site van Aviornis.be waar een en ander nog eens wordt uitgelegd en de juiste links naar de enquette (en de vertaling hiervan) zijn geplaatst.

http://www.aviornis.be/index.php?id=656

In het belang van de hobby: DOEN!



Dit bericht is door moderator Karel aangepast

vogeltje1000
Website Member
Posts :309

Website Member
2012-02-28 - 09:19:11 send message to vogeltje1000

Dit houd je alleen tegen met lobbyen.
En aangezien dit stuk waarschijnlijk uit de koker van de dierenbeschermings hoek komt die dus wel snappen dat je moet lobbyen om iets te bereiken in Brussel of Den haag.
Maar als dit doorgaat ben ik benieuwd of ze ook b.v.alle konijnen en fazanten af gaan schieten en uit hokken in achtertuinen halen.Deze komen hier tenslotte ook niet vandaan en zijn in de afgelopen eeuwen geimporteerd ;de konijnen voor het eten en de fazanten voor de jacht.


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2012-03-06 - 15:05:07 send message to gerrit1950

met zoveel mogelijk deelnemen en de link doorgeven zou ik zeggen


digipeet58
Website Member
Posts :582

Website Member
2012-03-06 - 16:03:21 send message to digipeet58

direkt ingevuld.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-03-06 - 17:06:37 send message to Karel

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

@vogeltje1000

Je hebt duidelijk de essentie en de vérstrekkende gevolgen voor de vogelliefhebberij niet begrepen. Hoewel het op het eerste gezicht wel zo lijkt, gaat het hier effectief niet om het wel of niet afschieten van "vreemde" vogels!

Om in één zin duidelijk te maken wat deze regelgeving op korte of lange termijn voor óns zou kunnen betekenen:

Een verbod op het kweken van, handelen in en uiteindelijke houden van vogels, omdat het risico bestaat dat ze ontsnappen of worden losgelaten, waardoor ze als ongewenste gasten (blijvend) in de natuur terechtkomen!

Om een dergelijk verbod te helpen voorkomen, is het voor ons, als vogelliefhebbers, van belang deze enquette vóór 12 april in te vullen!!


_Steven____
Website Member
Posts :204

Website Member
2012-03-06 - 19:05:52 send message to _Steven____

heb ze ook ingevuld


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2012-03-08 - 10:35:05 send message to gerrit1950

vind dat er weinig reactie te lezen valt. Hopelijk krijgen we het deksel niet op de neus, want bepaalde groeperingen sluiten de politiek in de armen!


parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2012-03-08 - 17:30:50 send message to parrotmaniak

dit verhaal icm een ophanden zijnde verbod op de markten :en vul zelf maar in
gaat lastig worden als we niet reageren
ik hoor ook weinig van de vogelbonden ,in de blaadjes ook geen reacties [misschien achter de schermen wel ?]


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2012-03-08 - 21:55:28 send message to Wickingh

Ik zie in meppel een dierenarts al glunderen.
Vaak genoeg heb ik gewaarschuwd voor de invloed die deze man probeert uit te oefenen op de politiek met zijn ideeen.


vogeltje1000
Website Member
Posts :309

Website Member
2012-03-09 - 12:42:20 send message to vogeltje1000

Iedereen die lid is van een vogel vereniging moet daarom dan ook het bestuur mailen of bellen wat zij hiermee aan het doen zijn.


vogeltje1000
Website Member
Posts :309

Website Member
2012-03-09 - 12:53:50 send message to vogeltje1000

quote
@vogeltje1000

Je hebt duidelijk de essentie en de vérstrekkende gevolgen voor de vogelliefhebberij niet begrepen. Hoewel het op het eerste gezicht wel zo lijkt, gaat het hier effectief niet om het wel of niet afschieten van "vreemde" vogels!

Om in één zin duidelijk te maken wat deze regelgeving op korte of lange termijn voor óns zou kunnen betekenen:

Een verbod op het kweken van, handelen in en uiteindelijke houden van vogels, omdat het risico bestaat dat ze ontsnappen of worden losgelaten, waardoor ze als ongewenste gasten (blijvend) in de natuur terechtkomen!

Om een dergelijk verbod te helpen voorkomen, is het voor ons, als vogelliefhebbers, van belang deze enquette vóór 12 april in te vullen!!


Ik heb het wel degelijk begrepen.
Ik begrijp ook dat de vogelbonden op de verkeerde manier bezig zijn door hier geen aandacht aan te schenken in hun bladen.
Ik heb de voorzitter van de PS gevraagd wat ze hiermee doen.
Het probleem van de bonden is dat ze politiek los zien van het houden van vogels.
Wat de politiek niet ziet dat als dit doorgaat het tientallen miljoenen euro's kost aan werkeloosheids uitkeringen en btw e.d. bij de toeleverings bedrijven zoals zaadleveranciers.


DirkD
Website Member
Posts :408

Website Member
2012-03-09 - 19:06:01 send message to DirkD

We zullen er blijkbaar mee moeten leven dat er een generatie aankomt die voor ieder wil uitmaken wat wel en niet kan. Blijkbaar zijn we zelf niet meer in staat om voor onszelf uit te maken wat we wel en niet willen. Dictatuur in een nieuw kleedje met onbekwame idioten als raadgever.
Lang leve Europa
Mvg
Dirk


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2012-03-09 - 19:20:53 send message to mijnkaketoes.nl

Het is al vaker geprobeerd wat ik begrepen heb krijgen ze Europa niet mee voor zo een wet. Dus voorlopig je vogels nog niet wegdoen


Glansspreeuw
Website Member
Posts :199

Website Member
2012-03-09 - 22:18:03 send message to Glansspreeuw

Geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om ooit mijn vogels weg te doen. Nu verbod op vreemde dieren. Wat daarna? Vreemd voedsel, vreemde mensen, ...


KSB66
Website Member
Posts :18

Website Member
2012-03-10 - 09:56:00 send message to KSB66

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Tja, als ik mijn gekweekte vogels niet meer mag verhandelen dan laat ik ze maar los. Dus Brussel, kiezen of delen.

En als die wetgeving er dan door komt laten we dat dan weer over onze kant gaan? We moeten gewoon eens 'nee' tegen die regelgevers zeggen. Alles willen ze verbieden, als ze iets niet zint ; hup verbieden maar. Eén Europa; begin er steeds meer een aversie tegen te krijgen.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2012-03-10 - 12:03:04 send message to Rik

quote
Het probleem van de bonden is dat ze politiek los zien van het houden van vogels.


Ontzettend dom! In de bladen de ze uitgeven gaat het regelmatig over regelgeving, wetgeving, import, export, citus, etc. etc. Dat is gebaseerd op ALLEMAAL regelgeving c.q. wetgeving die door politiek tot stand is gekomen.

Hobbys en wetgeving gaan samen.



Pagina : 1 2 3 4 5 6 7 8 9
volgende >>>

Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 152 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede