Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > hoe vererft albino Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
<<< vorige


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-03-11 - 21:07:36


frans
volgens mijn sloot je net nog een groep cultuur vogels uit van die zelfdewetenschap omdat ze daar een oxydatiemutant bruin noemen!!!!!!!!!!!!!!!!!


Neophemagek
Website Member
Posts :204

Website Member
2012-03-11 - 21:13:43

Met alle respect Aad.
Daar zit nu juist de fout.
De genetica kan niet op verschillende manieren geintreputeerd worden.
Dit is het zelfde als de chemie de formules zijn keihard.

Alleen omdat door selectie kweek de buitenkant afwijkend lijkt denken de mensen dat de genetica niet klopt of zelfs te beinvloeden is door selectie kweek.

Pak nu de bv een palefallow met veel rood in de veren.
Het blijft een palefallow niets meer en niets minder het wordt echt niet een roodfallow.
Dus ik zal wel onder A vallen.


Neophemagek
Website Member
Posts :204

Website Member
2012-03-11 - 21:17:13

Beste Eric.
De genetica hangt er geen naam aan, dat doen mensen.


Aad Bourks
Website Member
Posts :32

Website Member
2012-03-11 - 21:33:19

Neophamagek,
maar ook in de gemie worden er nog steeds ondekkingen gedaan.

voor wat betreft het voorbeeld wat u geeft heeft u ook gelijk, maar het ging hier toch over Albino. dan vindt ik het raar dat er in de standaard over een andere naam word gesproken, en dat hij zo wit mogelijk moet zijn.
als u een auto koopt en u wil een witte dan neemt u toch geen genoegen met blauw of zo wit mogelijk ?
de meeste van de mensen die vogels houden zijn genetici of gemicus, mogelijk dat u dan kan begrijpen dat er namen gegeven worden die voor de doorsnee vogel kweker niet meer te volgen is.
of moet je tegenwoordig je mond houden als je geen accademische graad heb?


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-03-11 - 21:37:13

Op een goede dag vulde een man een ballon met helium en liet hem buiten los. De ballon vloog direct omhoog. "Kijk", zei de man, "de wetenschap heeft het fout! Zwaartekracht bestaat niet! Ik heb het zelf gezien.".

Wat hij zag, was echter slechts wat visueel waarneembaar was.wink ;)


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-03-11 - 21:44:09

kijk ik ben maar een huisschilder maar ik weet zeker dat door dit topic er kwekers zijn die nu wel het verschil weten tussen een cobinatie, witte vogel en een albino .dat dit een beetje onder uitgehaalt word zorg eigenlijk dat het nog meer gelezen word .positieve reclame werk nu eenmaal niet zo goed als negatieven reclame .
bedank frans laugh :D


Neophemagek
Website Member
Posts :204

Website Member
2012-03-11 - 21:47:52

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Helemaal goed Karel ik had het niet mooier uit kunnen leggen.
Soms zit het in een heel simpel voorbeeld.

@ Aad.
In de standaard staat nergens dat hij zo wit mogelijk moet zijn, maar zo helder mogelijk.
Helaas bezit de albino (ino blauw) nog steeds blauwstructuur die ervoor zorgt dat er een blauwe gloed over de vogel zit.
Deze willen ze zo min mogelijk hebben.
Wat betreft een andere naam in de standaard kan ik niet helemaal volgen.
Wellicht heeft u de standaard niet gelezen of ik begrijp u niet.

Maar goed een voorbeeld een ino wordt genetisch door selectief het psittacine eruit te kweken nooit een albino.


Neophemagek
Website Member
Posts :204

Website Member
2012-03-11 - 22:20:56

Nee Eric ik moet jou bedanken.
Al jou negatieventijd heeft ook het nodige goed gedaan, dus daar heb je gelijk in.
Alleen als je nu gewoon gevraagd had is een albino een primaire mutant of een combinatie uit twee mutanten was het voor de liefhebbers die dat niet weten een stuk makkelijker geweest.
Vriend tot later.
PS
Laat heel de wereld maar denken dat we ruzie hebben, maar eigenlijk zit ik nog diep in je hartje.
wink ;)


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-03-11 - 22:30:39

heeeeeel diep frans wink ;)


mollejong
Website Member
Posts :32

Website Member
2012-04-09 - 04:24:38

"Drie reactie's geheel verwijderd. Schuttingtaal kan hier uiteraard niet worden geaccepteerd!"


Dit bericht is door moderator Karel aangepast

mollejong
Website Member
Posts :32

Website Member
2012-04-09 - 04:59:21

Dus simpel gezecht zal een ECHTE ALBINO nooit door vererven want deze bezit het genetisch materiaal van de ouders wat NIET albino is en dus ook absoluut niet mee zal vererven. Een echte albino is geen nsl of sl!! laat dit duidelijk wezen!!
Ons ino's zijn ino met de ino factor en inderdaad met een vorm van albanischme maar absoluut niet meer dan dat. De vorm van albanischme kent nog vele kanten meer wat je niet zomaar in 1 copietje kan samenvatten omdat er neo kwekers zijn.
Wanneer je serieus ben in dit fenomeen dan hoef je geen hogere school gehad te hebben of een professor te zijn. Ook met een lts, mavo opleiding kun je dit ook begrijpen ook al zegt XXXX van niet.
Je bent in al geval nooit stommer dan je al bent, er bij leren kan altijd wel mits je interesse toont. Dus wanneer je interssen heb in deze theorie dan moet je je niet laten misleiden om het niet te doen om dat je maar een lts opleiding heb genoten.
xxxxxxxxxxxxxxxx

Veel plezier.

"Opmerkingen verwijderd. Persoonlijke aanvallen zijn niet toegestaan en al zeker niet op deze toon"


Dit bericht is door moderator Karel aangepast

DirkD
Website Member
Posts :408

Website Member
2012-04-09 - 07:19:18

Amaai Frans vroeg begonnen:

Ik hoop ook, om ooit nog eens foto’s van die veeronderzoeken te zien.
Op de vraag hoe de veercoupes gemaakt worden komt er nooit antwoord, Paraffine, kunststof, vries_microtoom , worden er kleuringen gebruikt?

Het is inderdaad wat theorieën aan elkaar "praten" die dan opeens niet meer blijken te kloppen.

Zelfs voor het toch goed onderbouwde albinisme slaagt men er in om verwarring te zaaien door een combinatievogel albino te noemen.

Mvg
Dirk

"Taalgebruik"


Dit bericht is door moderator Karel aangepast

eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-04-09 - 07:48:19

tsa er word nu zelfs beweerd dat het albino gen niet bestaat en dat het altijd een ino gen is die zorg dat het wit of geel ziet ,welke professor moet nu weer met een proefschrift komen .voor alle duidelijkheid XXX een onderzoeks bureau wat de wet van mendel onderzoek en naast de praktijk leg is niet ineens de erfelijksheidwet ook al verschuil jij je daar achter en scherm er mee ook daar worden fouten gemaakt.ze verwijzen naar elkaar.
xxxxxxxxxxxxx

m.v.g een dwarsligger

"Dwarsliggen is prima, Eric, maar persoonlijke aanvallen moet je persoonlijk en elders regelen en niet hier!"


Dit bericht is door moderator Karel aangepast

Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-04-09 - 13:05:53

Heren, hoe boeiend het onderwerp ook is: persoonlijke aanvallen zijn hier niet toegestaan en bovendien verre van nuttig.


DirkD
Website Member
Posts :408

Website Member
2012-04-09 - 14:04:11

Mijn excuses Karel .
Ik dacht voor “praten” een Nederlands synoniem te hebben gebruikt, ik zal er in de toekomst meer aandacht aan besteden.
Dat deze berichten werden aangepast of geschrapt vind ik wel normaal. Raar clubje
Mvg
Dirk




Pagina : 1 2 3
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 214 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede