Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > rose kaketoe Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : rose kaketoe
ceetje
Website Member
Posts :29

Website Member
2012-03-13 - 16:23:40 send message to ceetje

hallo
Ik heb nu een koppel rose kaketoe's van 1 jaar. Aangezien ze nu nog maar 1 jaar zijn kunnen ze nog niet kweken. Dan is mijn vraag: moet ik ze dit jaar al een nestkast geven zodat ze er al aan gewend zijn of moet ik wachten tot volgend jaar?
Mvg filip


frehen
Website Member
Posts :169

Website Member
2012-03-13 - 17:30:57 send message to frehen

hallo filip, ja ik zou het blok er wel inhangen kunnen ze eraan wennen.De vogels hebben in het wild ook de beschikking over een nestholte.Mijn roses waren ook een jaar toen ik ze gekocht heb het duurde een paar maanden voor ze in het blok gingen.Zo kunnen ze er mooi aan wennen.
groetjes freek.


clauwdia
Website Member
Posts :53

Website Member
2012-03-13 - 17:53:24 send message to clauwdia

hallo
ik kocht een koppel rose s toen ze een half jaar oud waren en ik heb gelijk een blok er aan gedaan zo ook met de andere koppels en ze blijven heel het jaar hangen
gr


tjoepe
Oud Lid
Posts :101

Oud Lid
2012-03-13 - 18:06:34 send message to tjoepe

Ik zit met een vraagje dat mij al heel lang bezig houd!is het inderdaad zoals ik veel hoor en lees,dat het regelmatig tussen de rosé koppels verkeerd gaat als ze broedrijp worden?en de pop meestal verloren gaat?ik ben van plan mij deze soort aan te schaffen,maar deze toestanden weerhouden mij voorlopig ervan,ik heb wel de plaats en ben volkomen ingericht met voliéres,maar toch zit ik met grote twijfels!


E.bakker
Website Member
Posts :135

Website Member
2012-03-13 - 21:06:29 send message to E.bakker

hoi, ik heb al zo'n 10jaar rose's (3 koppels).

een paar keer moest ik een andere bijkopen ivm overlijden maar ik heb nooit problemen gehad met koppelen van de rose's, heb ze onderling ook gewisseld.

Bij 1 koppel wel eieren maar ze maakte ze kapot, dit jaar voor eerst bij een koppel bevruchte eieren, 1e ronde door vorst verloren nu weer eieren.

doe 1 koppel weg ivm koppel edelpapegaaien.

je moet als je kaketoe's vervoerd apart in kooien doen ook al zitten jaren bij eljaar en hebben al jongen gehad.


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2012-03-13 - 22:14:33 send message to Vogelen

Rose's zijn van de kaketoes wel ongeveer de meest vreedzame, alhoewel het wel kan voorkomen. (zoek in forum) Ik heb zelf 2 koppels, heb nog nooit agressie bespeurd.


ceetje
Website Member
Posts :29

Website Member
2012-03-14 - 09:44:10 send message to ceetje

bedankt voor de reacties.
Ik zal dus dit jaar ook al een nest hangen en kijken wat er gebeurt.


caliber
Website Member
Posts :120

Website Member
2012-03-14 - 16:42:34 send message to caliber

is erg wisselend per koppel.

Mijn 1e koppel is de pop gedood door de man. Daarna toch weer een koppel aangeschaft en nu gaat het prima en heb nu ook eitjes liggen.



tjoepe
Oud Lid
Posts :101

Oud Lid
2012-03-14 - 18:20:29 send message to tjoepe

daar mijn vraag!is het omdat ze dan te klein gehuisvest zijn,of heeft de pop gewoon geen kans om te vluchten,of gebeurd dat in broedblok,ik ging er van uit dat het toch aan iets ligt?er zijn veel liefhebbers met hetzelfde verhaal dat ik te lezen krijg!en meestal hoor ik dan er bij dat de rosé de meest vreedzame is?shocked 8O,vreedzaam is wel wat anders volgens mij?


tjoepe
Oud Lid
Posts :101

Oud Lid
2012-03-15 - 18:04:39 send message to tjoepe

Calliber,als de pop gedood was!hadden ze voordien al problemen?waren ze broedrijp?in grote voliére?deze vragen stel ik mij?alvast bedankt voor een antwoord?


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2012-03-15 - 20:37:42 send message to P.Rooth

Hallo

Ook ik had een stel Rose's wat vanaf zelfstandig zij bij elkaar zat ging altijd goed tot de man de pop van het ene op het andere moment wilde doodmaken terwijl ze toen ( meen ik ) al 12 jaar tezamen in een gewone maat ( 5 meter lang 1 breed 2 hoog waarvan 2 meter nachthok ) zaten wat er precies de reden voor was weet ik niet wie weet heb ze wat een grote bek gehad wie zal het zeggen maar ze konden niet langer bij elkaar in 1 voliere heb het na een half jaar weer geprobeerd maar de agressie van de man maakte het dat ik voor de pop een andere jongere man aangeschaft heb en dat gaat goed ( op vernielen eieren na dan )
Kaketoes kunnen ongeacht de soort zo ineen agressief naar de pop worden , lijken net mensen .

Paul


tjoepe
Oud Lid
Posts :101

Oud Lid
2012-03-16 - 08:51:47 send message to tjoepe

bedankt paul,ja zoiets gebeurd bij mensen ook inderdaad!gelukkig kunnen we zelf kiezen??laugh :D,want onze voliére zou dikwels te klein zijn hoor!wink ;)ja zoals je zegt het is altijd die man hoor ik,spijtige zaak toch,zolang samen en dan alles weg?je moet je dan nog afvragen of hij de nieuwe pop aanvaard hé?veel sucses verder paul.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 154 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede