Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > hybriden ara's Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


maewim
Website Member
Posts :159

Website Member
2012-03-28 - 21:12:26 send message to maewim

ja ik kweek met hybrides en mooie ook


ParkietenTom
Website Member
Posts :176

Website Member
2012-03-28 - 21:54:50 send message to ParkietenTom

man man man, wat een verwarring in dit topic.
Is het nu echt nodig om weer een discussie te voeren over of het wel verantwoord is om hybride ara's te kweken? Elk zijn eigen mening volgens mij en wat is nu het nut om over iets te discussiëren waarvan je al lang voor jezelf uitgemaakt hebt of je voor of tegen bent. nogal kinderachtig


Johnnymoto
Website Member
Posts :43

Website Member
2012-04-01 - 13:55:39 send message to Johnnymoto

Mijn mening is dat iedereen erheen moet streven om raszuivere vogels te kweken. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat we over x aantal jaar hetzelfde hebben met papegaaien zoals het nu is met de parkieten? Je gaat toch geen mooie kleurtjes kweken met je vogels, dit kan toch nooit de bedoeling zijn geweest van de natuur. In het wild komen ook mutaties voor lutino ed maar die overleven het toch niet lang. Zichtsvermogen gaat erop achteruit en door zijn andere kleur makkelijk doelwit voor de rovers. Iedereen heeft zijn eigen mening hierover en moet doen wat ze willen maar ik ben bang dat wanneer er met papegaaien mutaties of hybriden gekweekt worden er over x aantal jaar er geen wildkleur in onze volières zit. Dit zou toch ontzettend jammer zijn!!!

Mvg john


maewim
Website Member
Posts :159

Website Member
2012-04-01 - 14:01:22 send message to maewim

ben je dan ook bang dat er binnen een aantal jaren ook geen blanken meer zijn


Johnnymoto
Website Member
Posts :43

Website Member
2012-04-01 - 14:06:55 send message to Johnnymoto

Praat geen onzin, staat toch dat iedereen moet doen wat ze zelf willen. Het gaat hier over MIJN mening en zover dat ik weet mag ik deze hier posten zonder domme reacties te krijgen!!


ParkietenTom
Website Member
Posts :176

Website Member
2012-04-01 - 18:37:37 send message to ParkietenTom

Ik ben persoonlijk ook grote tegenstander van kruisen, zeker bij ara's. Maar door kruisen krijg je nu net wel sterkere dieren, die over het algemeen langer leven en minder vatbaar zijn voor ziekten. Bij mutatiekweek krijg je inderdaad zwakkere vogels, maar dat hangt volgens mij toch sterk af over welke mutatie je spreekt. Hybride ara's zullen het in het wild zeker niet slecht doen aangezien ze geen specifiek schutkleur hebben.


dan
Website Member
Posts :296

Website Member
2012-04-01 - 19:59:52 send message to dan

Hallo iedereen,

Ik was eigelijk gewoon benieuwd hoe ver kwekers van hybriden ara's zijn in de generaties??
Ik heb zelf geelvleugels en ben al jaren opzoek naar de ondersoort van de geelvleugels deze zijn groter maar dat is heel erg moeilijk.
Er zijn een hoop kwekers die denken dat ze deze grote geelvleugels hebben maar dat zijn ze niet??

groet danny.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2012-04-01 - 20:06:16 send message to Rik

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Als andere vogels door elkaar heen gekruist worden staan we vaak op onze achterste benen en spreken we over bastaarden. Bij ara’s wordt in één keer het chique woord ‘hybride’ toegevoegd en termen als bijvoorbeeld ‘harlekijn’.

Gelukkig zijn de hybride ara’s door hun aparte verschijning overduidelijk herkenbaar en kunnen ze niet ‘per ongeluk’ ingezet worden voor de kweek. De bastaarden zien er inderdaad uit als echte kunstwerken, ze liggen ze leuk in markt en het zijn gezonde en sterke vogels.

Afgezien van het mooie, gezonde en financiële aspect vind ik ze als vogel zelf echter 100% waardeloos. Leuk voor 75 euro in de woonkamer. Iemand die ze kweekt draagt in dit opzicht weinig bij aan de vogelhobby. Wat is het nut van dergelijke creaties? Eigenlijk kun je dan alles wel door elkaar heen kruisen.

Als je dol bent op verassingen kun je mijns inziens beter roodruggen gaan kweken in plaats van dure vogels te verprutsen.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-04-01 - 20:45:42 send message to Karel

Voor de duidelijkheid:

De onderlinge kruising van twee verschillende(onder)soorten, wordt een hybride genoemd.

Kruising is de algemene naam voor de paring van twee vogels. Dus ook de koppeling van twee grasparkieten is een kruising, maar leidt niet tot een hybride.

Het begrip "kruising" wordt in dit verband dan ook vaak onjuist gebruikt.


Johnnymoto
Website Member
Posts :43

Website Member
2012-04-01 - 21:39:58 send message to Johnnymoto

Ben het helemaal met je eens Rik


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2012-04-01 - 22:32:43 send message to Antonia

Ik ben zelf ook niet direct voor het kruisen van soorten, maar hybride ara's komen ook in de natuur voor ...


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2012-04-01 - 23:49:22 send message to Rik

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik ben ook niet voor het afknippen van staarten en oren (couperen) bij honden maar beschadigde dieren komen ook in de natuur voor. happy :)

Wij hebben vogels onttrokken uit de natuur en ze in volières gezet. Op die vogels kunnen we daarom zowel positieve als negatieve invloeden uitoefenen. Omdat we ze zelf uit de natuur hebben onttrokken moeten we er zuinig op zijn.

In de natuur komt ook inteelt voor en allerlei afwijkingen en ziekten. Legitimeert dat een serieuze vogelhouder om dan ook maar in te telen of om zieke dieren in te zetten voor de kweek. Zijn wij niet verplicht om iets te regelen voordat wij op vakantie gaan ondanks het feit dat veel dieren in het wild de hongerdood sterven?

Mijn mening is dat wij verantwoord moeten omgaan met de dieren die wij in gevangenschap houden. Hybridiseren vind ik korte termijn denken. Misschien leuk om te doen maar in de meeste gevallen wel nutteloos.

Wat ik bedoel te zeggen: op het moment dat je vogels in gevangschap houdt kun je bij misstanden niet verwijzen naar de ‘natuur’.


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2012-04-02 - 09:26:43 send message to Daniel

quote
maar hybride ara's komen ook in de natuur voor ...


Heb je daar een bron voor Antonia?


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2012-04-02 - 11:03:24 send message to wiechmann

ik heb er geen bron voor.
maar wel van collega kwekers die bij de kleiwanden geweest zijn die ze zelf daar gezien hebben.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 177 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede