Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > roodstaarten 'van de verkeerde kant' Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : roodstaarten 'van de verkeerde kant'
Aamwilly
Website Member
Posts :18

Website Member
2012-04-06 - 12:44:06 send message to Aamwilly

even een wat leuker onderwerp dan KDS ellende waar ik onlangs over berichtte. Overigens voor diegenen die mij bericht over KDS-slachtoffer hebben gelezen: uit bloedonderzoek van Dorrestein bleken andere papegaaien negatief te zijn. Gelukkig.

dan het verhaal over mijn grijze roodstaarten. Ik was jarenlang in de veronderstelling een koppel te hebben. Tot het enorme aantal onbevrucht eieren (in half jaar tijd 13 onbevructe eieren) mij aanleiding gaf de veronderstelde 'man' te laten testen. Bleek dus eveneens een prachtige pop te zijn. Ik heb toen twee 'echte' mannen gekocht en het totale gezelschap in een grote voliere geplaatst. De twee poppen blijven echter erg aan elkaar gehecht, doen alles samen, en moeten niets van de mannelijke medebewoners hebben. Dat nu al bijna een jaar. Ik vind het eigenlijk sneu om de poppen geforceerd te scheiden en de vogels koppelsgewijs te gaan houden. Dus leg ik mij er bij neer, de poppen zijn gelukkig samen en de mannen vermaken zich ook wel. Echter de 4 roodstaarten benutten de circa 15 m2 oppervlakte nauwelijks, vliegen alleen in nood, klauteren langs de zijkanten of het dak. Nu heb ik in een andere voliere al jarenlang twee bonte boeren (ik denk man en pop, maar ja....) die niet zoveel van elkaar moeten weten. Nu denk ik er over om die twee b.boeren bij de 4 roodstaarten te plaatsen om wat meer activiteit in die grote voliere te krijgen. Eén van die bonte boeren, ik denk een man, is een erg dominante vogel. Ik vraag mij nu af of dit plan een redelijk kans van slagen heeft: dus 4 grijzen en 2 bb in een voliere van circa 4 x 3,5 x 2 m. Heeft iemand daar ervaring mee?


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2012-04-06 - 17:03:32 send message to blg

Waarom zet je niet een koppel grijzen in de volière van de bonte boeren.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2012-04-06 - 17:07:24 send message to Ton Koek

Heel mooi dat je kiest de vogels samen te laten in plaats van ze te "dwingen".
Of de vogels vreedzaam samen kunnen met z'n zessen weet ik niet, maar ik wilde je toch even complimenteren.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2012-04-06 - 21:58:41 send message to Rik

De ‘verkeerde kant’ bestaat niet. happy :)

Twee mannen, twee poppen en twee bonte boeren die weinig van elkaar willen weten…da’s niet ideaal.

Als je meer activiteit in de voliére wil is dit denk geen oplossing. Meer activiteit bij zulke vogels is ook meer stress. Voor meer activiteit kun je beter een meer actieve vogel aanschaffen.

Persoonlijk: ik zou de roodstaarten proberen om te koppelen. Als er dan uiteindelijk jongen komen geeft dat activiteit genoeg. Niets is leuker dan kweken met vogels.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 119 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede