Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > putters vinden voer/drinken niet Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : putters vinden voer/drinken niet
Alex_010
Website Member
Posts :109

Website Member
2012-04-15 - 21:08:30 send message to Alex_010

Beste lezer,

Ik heb vandaag een kweekkoppel putters gekocht. Volgende week is mijn voliere pas klaar. TOT die tijd hou ik ze binnen in zo een ferplast kooitje, waarbij de voer/drink bakjes onder aan de buitenkant hangen. Mijn putters zitten de hele tijd alleen maar vanaf de bovenste stok tegen de buitenkant te vliegen en weer terug. Ben toch een beetje bang dat ze het niet kunnen vinden. Heeft iemand tips?


DirkD
Website Member
Posts :408

Website Member
2012-04-15 - 21:19:01 send message to DirkD

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hallo Alex:
Kan je voorlopig oplossen met zo’n wasbakje buiten de volière. Het water moet je wel meerdere malen verversen. Niet te lang wachten want zonder water gaan ze snel dikzitten.

Kan natuurlijk ook wildvang zijn daar kennen ze geen drinkbekers.

Mvg
Dirk


Alex_010
Website Member
Posts :109

Website Member
2012-04-15 - 21:23:23 send message to Alex_010

Hoe bedoel je buiten de voliere? Het is geen wildvang, want ze zijn gering.


DirkD
Website Member
Posts :408

Website Member
2012-04-15 - 21:46:59 send message to DirkD

Bedoel buiten de kooi. Wordt voor het openstaant deurtje gehangen en daar kunnen de vogels zich normaal in wassen.

Mvg
Dirk


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2012-04-15 - 22:48:22 send message to paintim

Hallo Alex,
Dirk bedoelt gewoon een badje aanhangen.
Je kan ook bij een stok een flesje water hangen.
Is eigenlijk beter,omdat de vogels in het badwater ook hun ontlasting laten vallen.
Voer kan je gewoon in een bakje doen en dat op de bodem zetten.
Vr.groeten
ANTONI


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2012-04-15 - 23:02:03 send message to roodmus

Als je vogels uit de voliere komen en dan in een kleine kooi gezet worden dan is het logisch dat de vogels er uit willen.

gebruik een kooi van minimaal 125 x 50 x 50.

Zet voer en water op de bodem van de kooi.geef wat appel of wat groen onkruid daar zit vocht in.

En plan een en ander beter ,maak afspraak met de kweker ivm met de afbouw van de kooi.

Grt.


Alex_010
Website Member
Posts :109

Website Member
2012-04-16 - 00:15:18 send message to Alex_010

Normaal plan je zoiets beter, maar er kwam een leuke kans voorbij en die heb ik gelijk gepakt. Ik heb uiteindelijk maar een bakje op de bodem gezet waar ze gelijk op af kwamen. Het voer hebben ze zelf gevonden. Dit koppeltje komt overigens uit de buitenvoliere en het is de bedoeling dat ze zaterdag weer naar buiten gaan. Gaat die stap grote problemen met zich meebrengen?


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2012-04-16 - 08:28:16 send message to tropic

Ik zou de vogels eerst nog een keer of zeven van plaats en van kooi veranderen, en andere modellen eet en drinkbakken geven, om dan volgende week een post te openen met de vraag hoe het komt dat ze nog niet kweken.
Sorry, maar hoe jij vogels houd en hoe jij denkt begrijp ik niet!! Schande


Alex_010
Website Member
Posts :109

Website Member
2012-04-16 - 10:47:36 send message to Alex_010

Sorry hoor tropic, maar je hoeft niet zo te reageren. Het ontbreekt de putters aan niets. Het is in mijn omgeving erg moeilijk om aan een kweekkoppel putters te komen, dus vandaar dat ik ze nu heb gekocht.

Ze zitten in een redelijk ruime ferplast kooi, het is niet zo een hele kleine. Had het liever ook anders gezien, maar er zit even niets anders op dan dat ze tot zaterdag in deze kooi moeten zitten.


digipeet58
Website Member
Posts :582

Website Member
2012-04-16 - 10:52:17 send message to digipeet58

als het binnen 20 graden is en buiten (s nachts) soms 1 of 2 zou ik het nog niet doen.
vogels moet je langzaam laten wennen aan een (groot) verschil in temperatuur.wink ;)


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2012-04-16 - 10:58:40 send message to tropic

Een paar putters hoort niet thuis in een kooi van 1meter grondoppervlak. Zo simpel is dat.


Alex_010
Website Member
Posts :109

Website Member
2012-04-16 - 11:32:00 send message to Alex_010

@digispeet. Daar heb je inderdaad gelijk in. Ik had ze niet bij mij binnen moeten zetten, maar direct op het balkon in hun tijdelijke kooitje. Stel ik zet ze vanavond in hun kooitje buiten(dan hebben ze 24 uur binnen gezeten), gaat dat dan nog zonder dat ze al te veel schade oplopen?(definitieve kooi komt zaterdag, op het balon)

@tropic. Ik heb ze veel kleiner zien zitten. Zaterdag komen ze in een kooi van bijna 2 bij 1 meter. Dus happy :)


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2012-04-16 - 12:15:18 send message to paintim

QUOTE//Ik had ze niet bij mij binnen moeten zetten, maar direct op het balkon in hun tijdelijke kooitje. Stel ik zet ze vanavond in hun kooitje buiten(dan hebben ze 24 uur binnen gezeten), gaat dat dan nog zonder dat ze al te veel schade oplopen?(definitieve kooi komt zaterdag, op het balon//UNQUOTE

Ik zou dat niet riskeren Alex.
De Spaanse Timbrado's die ik binnen heb zitten
gaan pas in de loop van mei naar buiten,mits de
nachttemperatuur omstreeks 10gr.C is.
Vr.groeten van
ANTONI


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2012-04-16 - 12:16:26 send message to tropic

Ik heb ook al mensen klein zien zitten, maar die zaten in een cel, en daar wil ik nog mijn vogels inzitten.
Ik dacht trouwens andere afmetingen gelezen te hebben dan dat je nu aangeeft, en dan nog voor meerdere vogels dan enkel een paar putters.
Al is gedacht hoe je vogels vanaf zaterdag eten en drinken gaan vinden?


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2012-04-16 - 12:27:10 send message to paintim

Alex had begrepen uit de reacties op het forum,
dat de ruimte wat aan de kleine kant was. Hij
zijn plannen inmiddels aangepast en dat is een
wijs besluit. Zo kan hij genieten van zijn vogels.
Vr.groeten
ANTONI


Alex_010
Website Member
Posts :109

Website Member
2012-04-16 - 13:12:44 send message to Alex_010

Dankjewel paintim happy :)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 230 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede