Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > verblijf in nachthok Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : verblijf in nachthok
Stieneke
Website Member
Posts :174

Website Member
2004-10-13 - 12:33:13 send message to Stieneke

Mijn Bourks weigeren om de nacht door te brengen in het nachthok. Het gevolg is dat ze voor alles opschrikken en door de voliere heen vliegen. Overdag gaan ze wel het nachthok in, ook omdat daar het zaad staat.
Het liefst wil ik ze dus ook voor de nachtelijke uurtjes in het nachthok hebben. Zeker nu het kouder wordt.

Heeft iemand misschien een tip, hoe krijg ik ze het nachthok in??


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2004-10-13 - 13:37:03 send message to johanblok

Voer ze s'avonds in plaats van sochtends in afgepaste hoeveelheden in het binnenhok. Dan zullen ze s'avonds vlak na het voeren naar binnen gaan om te eten, doe dan het luik dicht zodat ze niet meer naarbuiten kunnen. Op een gegeven moment wordt het een gewoonte voor ze, zo heb ik het ook mijn muller amazones geleerd.


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-10-13 - 15:59:09 send message to Mario

Als er een lamp brand in je nachthok zouden ze naar binnen moeten gaan daar vogels naar het licht toegaan.
Natuurlijk zit je wel met het probleem dat bourkes 'schemervogels' zijn(kan je zien aan hun ogen).Ik zou erin jagen als het donken wordt en de uitgang afsluiten na enkele dagen zullen ze het wel doorhebben en vanzelf naar binnen gaan.


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-10-13 - 22:24:14 send message to Jacqueline

happy :)

Vang ze nu eens rustig uit de buitenvoliere.
Sluit het binnenhok af, en laat ze voor een weekje of wat alleen maar in het binnenhok.
Laat ze wennen aan het patroon van eten,schoonmaken enz..
En wanneer dat allemaal naar tevredenheid gaat dan pas het binnenhok weer openen zodat ze ook naar buiten kunnen.

Succes.

wink ;)

Peter.


Quinten
Oud Lid
Posts :18

Oud Lid
2005-02-19 - 21:43:22 send message to Quinten

Houd de voerplek uitsluitend in het nachthok en zorg dat tegen de schemer in het nachthok het licht aan is.


Stieneke
Website Member
Posts :174

Website Member
2005-02-20 - 00:45:22 send message to Stieneke

Voerplek heb ik in het nachthok. Iedere avond als het donker is wel met tuinverlichting aan, ga ik de voliere in, houd een vriendelijk babbeltje tegen ze en 1 voor 1 gaan ze dan, met luid gepiep het nachthok in. Maar verder echt zelfstandig,zonder daarvoor de voliere in te gaan, nee helaas.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 145 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede