Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Layardparkiet Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Layardparkiet
Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2012-04-20 - 20:28:22 send message to Daniel

Eens wat anders dan al het mutatie en hybride geweld wink ;). Zijn er nog Layardparkieten (Psittacula calthropae) in Nederland of Belgie.
En hoe is deze soort qua gedrag erg op Malabarparkieten (Psittacula columboides)?

En indien er hier kwekers actief zijn hoe houden jullie ze? (En zou ik eventueel eens mogen komen kijken).


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2012-04-22 - 12:19:49 send message to Daniel

Lijkt erop dat de soort nog minder gehouden wordt dan ik vreesde.


hoogervorst
Website Member
Posts :411

Website Member
2012-04-22 - 15:12:55 send message to hoogervorst

Daniel,
Ik denk dat er onder de liefhebbers een circuit is waar men deze soort weet te vinden zonder ermee naar buiten te hoeven komen. Niet iedereen staat te springen in deze tijd om met moeilijke of zeldzame soorten naar buiten te komen, maar ze zijn er wel. Goed opletten en rustig afwachten als je de soort wil aanschaffen.

PS Ik heb zelf Rozekopedels en kan mijn jongen gedurende de eerstkomende jaren zo kwijt zonder adverteren, dus ik hoef ook niets kenbaar te maken.

Succes Ronald


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2012-04-22 - 17:03:22 send message to Daniel

Bedankt voor je antwoord. Weet jij hoe de soort is in vergelijking met andere soorten. Ik vreesde al dat mensen niet te open zijn met deze soort, maar het meerendeel van mijn contacten zitten toch met Zuid-Amerikanen en/of Lories.



dan
Website Member
Posts :296

Website Member
2012-04-23 - 10:36:14 send message to dan

Hallo Daniël ,

Zo zijn er dus meerderen soorten parkieten,ara's en anderen soorten die je eigelijk alleen gegund worden af moet ruilen om ze te kunnen bezitten??succes met je zoektocht ik denk dat het heel moeilijk gaat worden om er tussen te komen bij kwekers van deze mooie vogels

Groet Danny



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 205 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede