Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > bezoek van katten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : bezoek van katten
hanna42
Oud Lid
Posts :49

Oud Lid
2004-10-13 - 22:29:44

sad :( mijn vrienden hebben een vogelkooi in de tuin gebouwd en vroegen mij een vraagje te stellen betreffende het bezoek van katten die van de geburen over de muur springen en het vogelkooi lastig komen vallen.Wat kun je doen in zo een situatie om niet in ruzie te komen met de geburen om hun katten weg te jagen? en om de vogels geen schrik aan te jagen door die katten? Kan men in zo een situatie wel gaan kwekensad :(


Willy5889
Oud Lid
Posts :4

Oud Lid
2004-10-15 - 13:12:57

Beste Hanna , Er zijn meerdere middeltjes in de handel te koop die katten afschrikken.Deze worden ook gebruikt om katten die in je tuin hun behoefte komen doen weg te houden. Vraag maar in je tuinwinkel die zullen je wel verder helpen.Wat he ook kan doen is dubbel gaas aanbrengen zodat de katten niet bij de vogels kunnen komen. Veel succes


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2004-10-15 - 13:50:33

het kattenprobleem is een veelbesproken onderwerp, waarvoor niet altijd een even pasklare oplossing te vinden is.

Een van DE grote problemen waar je als vogelhouder mee te maken krijgt is de twijfelachtige bevoorrechte positie van de kat.
Ik bedoel hiermee dat zelfs officiële klachten over bijvoorbeeld een hond, over vogels of andere dieren veel eerder gehoor krijgen dan klachten over een kat, want het feit dat de kat uw vogels belaagt is 'de aard van het beessie'!
Dat een kat ongewenst is uw tuin rondloopt is de aard van het beessie. Veel katten worden s'nachts buitengelaten, want dat is de aard van het bessie enz, enz, enz.
In verhouding houden slechts zeer weinig kattenliefhebbers hun dieren fulltime binnen of in een zogenaamde cattery, waardoor met name in de nacht overlast van katten kan ontstaan.

Nu zijn er talloze manieren te vinden, varierend van redelijk sympathiek tot tamelijk lomp om katten bij volières vandaan te houden.


1) een goede schrikdraadinstallatie.
werkt altijd en mits juist geplaatst ook tegen andere ongewenste bezoekers.

2) allerlei in de handel verkrijgbare middeltjes om katten van een specifieke plek weg te houden.
Dit werkt misschien wel bij een kooi o.i.d., maar inhoeverre dit effectief is bij een hele rij volières durf ik te betwijfelen, evenals de werkingsduur in weer en wind.

3) de aanwezigheid van een hond houdt de meeste vreemde katten wel op een afstand.

4) zelf een kat houden.
Dit heeft twee voordelen, uw vogels raken gewend aan de aanwezigheid van een kat en uw kat verjaagt meestal andere katten.

5) probeer je vogels aan te leren om in een nachtverblijf te slapen en sluit ze daarin zo mogelijk op.

6) dubbel gaas voorkomt wel dat katten en andere rovers de vogels te pakken kunnen krijgen, echter
de paniek (vooral s'nachts) onder de vogels kunnen nog steeds slachtoffers vergen.

7) een doorloopval.
Als je een eigenaar aanspreekt op de ongewenste aanwezigheid van hun kat in jou tuin is vaak het standaard antwoord "dat doet onze poes nooit"
Vang de kat levend en je kunt de eigenaar er
zeker op aanspreken.

8) onsympatieke oplossingen.


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2004-10-15 - 23:32:14

Ik heb altijd een lichtje (flauw lichtje) branden in de voliere, zodat bij paniek of ongewenst bezoek, de vogels toch nog ergens kunnen gaan zitten waar het veilig is, en niet aan de buitendraad blijven hangen, zodat de katten eraan kunnen.


Faos
Website Member
Posts :46

Website Member
2004-10-16 - 11:23:21

Ik zette altijd muizenvallen met een stukje vlees of vis erin.
Sindsdien is de overlast zo'n 80 % mindre geworden.
Als ze eenmaal een tik van zo'n val hebben gehad......



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 133 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede