Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Probleem met lekkend dak voliere/binnenhok,dringend advies gevraagd. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
<<< vorige


Rimo73
Website Member
Posts :131

Website Member
2012-05-07 - 19:15:21 send message to Rimo73

Nou,ik heb vandaag alles eraf gehaald en het hout vervangen wat nat was geworden.
Ik heb de platen nu ook schuiner liggen dan wat het was.
Ook heb ik de overlapping iets meer gehouden en kit ertussen gedaan zodat er hopelijk geen water meer tussen de overlappingen kan lopen.
Ook heb ik hem aan de achterkant(hoge kant) iets meer door laten lopen en niet gelijk gehouden zoals het was.
Ik hoop dat het nu beter is en dat ik niet weer van die problemen ga krijgen,want daar zit ik echt niet op te wachten eerlijk gezegd....

Ik heb weer aardig last van mijn rug en had het ook eigenlijk niet moeten doen,maar het moest gebeuren.

O ja,voordat jullie erover beginnen,onder de golfplaten komt uiteraard nog gaas hoor.

Hier wat foto's hoe het er nu uitziet.











Groeten,
Richard



Glansspreeuw
Website Member
Posts :199

Website Member
2012-05-07 - 20:10:50 send message to Glansspreeuw

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Dag Richard. Dit zal al veel helpen en je zere rug zal vlug vergeten zijn. Eventueel kan je nog enkele dunne latten overlangs leggen (gelijk met de golfjes) zodat de golfplaat met de tijd niet gaat doorhangen. Mvg, Marc.

PS. Die latten kan je eventueel vervangen door houten zitstokken (2meter) die je tussen de houten dwarsliggers en de golfplaat in de golfjes tussenschuift. Zo moet het dak er niet meer af.


Rimo73
Website Member
Posts :131

Website Member
2012-05-07 - 20:19:55 send message to Rimo73

Hallo,

Dank je voor je reactie.

Ik hoop inderdaad dat ik het snel ben vergeten en dat ik weer snel van mijn rugpijn af ben,al betwijfel ik dat,loop er nu al jaren mee...

Goede tip van die stokken,denk alleen dat het niet veel zal helpen,de golfjes zijn vrij klein,dus moeten het dunnen latten/stokken zijn en die zullen dus ook niet echt stevig zijn en gaan doorhangen ben ik bang voor.

Over een jaar of wat zie ik wel weer,dan wordt het misschien allemaal toch weer veranderd wink :)


Rimo73
Website Member
Posts :131

Website Member
2012-05-08 - 12:21:56 send message to Rimo73

Ik ben er niet helemaal zeker van of het nu goed is...
Het heeft een aardige tijd geregend hier en ik zie nu toch het water weer tussen de overlappingen van de golfplaten komen,maar het ligt nog niet op het hout voor zolang het duurt #@$%#
Ben er echt even klaar mee als ik heel eerlijk ben.
Ben bang dat het straks weer gaat doorlekken en het hout weer zeiknat wordt...
Als dat zo is,dan weet ik het ook niet meer en denk ik dat ik iemand ga vragen om een dak met dakleer te maken,maar dat zal ook aardig aan de prijs zijn ben ik bang voor,maar dit schiet helemaal niet op zo.


duckro
Website Member
Posts :1

Website Member
2015-11-24 - 17:11:06 send message to duckro

hallo ,het is nu 2015 hoe heeft u het propleem opgelost ik zit met hetzelfde gr dukker


frehen
Website Member
Posts :169

Website Member
2015-11-28 - 15:53:59 send message to frehen

Het probleem is zo simpel op te lossen door geisoleerde sandwichpanelen te gebruiken .


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2015-11-28 - 18:53:02 send message to P.Rooth

geďsoleerde sandwichpanelen op het dak ? dan wordt het vrij donker lijkt mij .
Gewone plasticplaatjes zweten erg door polycarbonaatplaten zijn sterk en laten licht goed door en zijn isolerend


frehen
Website Member
Posts :169

Website Member
2015-11-29 - 10:54:09 send message to frehen

Ik bedoel alleen op het binnenhok dan verrot het hout niet en het is goed geisoleerd en de onderkant is gelijk mooi afgewerkt.Dus de houten platen van het binnenhok eraf en sandwichpanelen erop en klaar is kees.


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2015-11-29 - 18:16:09 send message to P.Rooth

Is hout aan vervanging toe zou ik zowiezo sandwichpanelen voor de wanden gebruiken het dak ook indien er fatsoenlijk licht te maken is in het hok



Pagina : 1 2 3
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 174 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede