Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > topet entero en kromsnavels Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : topet entero en kromsnavels
wibo
Website Member
Posts :38

Website Member
2012-05-08 - 19:31:15 send message to wibo

Hallo,
Ik zou graag willen weten of er mensen zijn die al ervaring hebben met topet entero bij kromsnavels.
Want afgezien van de info van de producent is er volgens mij nog niet veel te vinden over dit onderwerp.


Kilian
Website Member
Posts :151

Website Member
2012-05-08 - 19:52:19 send message to Kilian

Hallo,

Ik heb het destijds gekregen van de dierenarts toen ik nog kweekte met de swiftparkieten. Ik had toen wat vogels die schimmel hadden. Topet Entero heb ik toen meegekregen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het verschil eigenlijk nooit echt gemerkt heb.


Het volgende staat in ieder geval op het potje:

Versterkt de weerstand en voorkomt de kans op infecties. Een hoog geconsenteerd en speciaal geformuleerd probioticum.

Ingrediënten:
Maiszetmeel, maltodextrine, probiotische stammen, mineralen.

Samenstelling:
Ruw eiwit 1%, Ruw vet <1%, Ruwe celstof 13%, Vocht <5%

Toevoegingen:
Bevat de volgende bacteriën in gelijke hoeveelheden. Lactobacillus casei, Bifidobacterium animalis, Enterococcus faecium, Lactobacillus plantarium.

Alleen te gebruiken onder veterinair toezicht.

Gebruiksaanwijzing:
Dagelijks toedienen door drinkwater, (ei)voer, zaden of fruit. Dagelijks verversen. Geopend te bewaren in een droge ruimte bij kamertemperatuur voor maximaal een maand.

Dosering:
1 tot 3 gram per liter drinkwater. 6 gram per kg voer. Maatschep = 3 gram.

Ik hoop je hiermee in ieder geval al wat informatie te hebben gegeven.

Mvg,
Kilian


wibo
Website Member
Posts :38

Website Member
2012-05-08 - 20:14:11 send message to wibo

bedankt, algehele verzorging en conditie zullen toch wel belangrijker zijn......


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2012-05-08 - 20:15:58 send message to Rik

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

De man die Topet Entero heeft uitgevonden en onderzoek heeft gedaan kwam tot het volgende eindresultaat:

Vogels zonder Topet Entero brengen bijna 100% van hun jongen groot (3 van 3);
Vogels met Topet Entero laten 28,57% van hun jongen dood gaan (5 van 7).

Waarom dat zo is mij nog niet duidelijk. Wel kweek ik liever kleinere gezonde nesten dan grotere nesten met vogels van mindere kwaliteit.

Omdat in het onderzoek niet naar voren komt waar het hoogte sterftecijfer aan te wijten is, beschouw ik het onderzoek als dik onvoldoende. Ook vind ik het ongeloofwaardig omdat de uitvinder onderzoek heeft gedaan naar zijn eigen ‘medicijn’. Een professional laat dat een onafhankelijke derde over.


wibo
Website Member
Posts :38

Website Member
2012-05-08 - 20:27:16 send message to wibo

zou stimuleren van de weerstand dan lichtelijk ziek maken betekenen?


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-05-12 - 02:00:46 send message to eric 008

@ wibo
quote
zou stimuleren van de weerstand dan lichtelijk ziek maken betekenen?


ik denk dat je er al goed over heb nagedacht .happy :)
het leven is altijd oorlogvoeren met bacterieen maar ook er mee samen werken .
moet het uit een potje !!!of gewoon uit de natuur?

@ rik heb je het zelf getest ?
m.v.g eric


wibo
Website Member
Posts :38

Website Member
2012-05-12 - 16:35:37 send message to wibo

inderdaad,en trouwens probiotica zitten vaak ook al in het eivoer verwerkt (witte molen)


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2012-05-12 - 18:13:30 send message to Rik

quote
@ rik heb je het zelf getest ?


Waarom zou ik voor een busje voor een busje € 26,75 betalen terwijl het onderzoek erna ruim onder de maat is? Een onderzoek waar je op de lagere school nog niet mee weg komt.

Meneer Topet zit op hyves en bedrukt alle bladen van boven tot onder om zijn poeder aan de man te brengen. Het draait meneer Entero alleen maar om de € en meer niet. Allemaal plagiaat uit de duivenwereld.


vogeltje1000
Website Member
Posts :309

Website Member
2012-05-12 - 18:57:36 send message to vogeltje1000

Iedere firma die zoiets maakt of het probiotica of pellets zijn klets alleen in zijn eigen portemonnee.
Dat dit beter is voor de vogels is uiterst twijfelachtig.


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2012-05-12 - 19:21:39 send message to blg



mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2012-05-12 - 19:47:36 send message to mijnkaketoes.nl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Rik

In het vorige topic heb ik je geadviseerd om het onderzoek bij Oranje op te vragen. Heb je dat nog gedaan omdat je nu conclusies trekt?
Ik heb in de tijd de onderzoeken mogen lezen en durf daar toch maar niet even zo maar zo een simpele conclusie uit te trekken en ik heb al heel wat onderzoeken vanuit mijn vak mogen lezen.

Henk

p.s gebruik dit spul zelf niet en heb er ook geen aandelen in . Ken wel een gouldkweker die er bij zweert heeft na gebruik geweldige resultaten.


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2012-05-12 - 19:53:13 send message to paintim

Mocht er eens een wondermiddel bestaan.
Na ruim 50 jaar fokken van hoofzakelijk
kanaries moet ik het nog tegenkomen.
Maar houd me op de hoogte a.u.b.
Vr.groeten,
ANTONI


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2012-05-12 - 22:47:50 send message to Rik

Nogmaals: ik zou het onderzoek dolgraag eens met een neutrale kijk door willen lezen maar meneer Oranje zal dit niet aan mij geven omdat wij wat wrijving hebben gehad.

Probleem: Ik zag destijds een fout in zijn te hoge rekening en heb de oplossing als een juridische legpuzzel aan hem toegezonden. Dat het nadien geen vrolijke boel is geworden ben ik mede debet aan en vind ik spijtig.

Voor mij is het in ieder geval een leermoment geweest. Volgende keer pak ik het anders aan want het was ook van mij geen handige zet om zo hoog van de toren te blazen.

On topic: ik vind het niet geloofwaardig dat iemand zichzelf nummer één op de wereld noemt op het gebied van zowel aspergillose, ontwormingsmiddelen en probiotica voor vogels. Dat vind ik erg veel.


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-05-13 - 00:35:02 send message to eric 008

@ Rik

quote

Waarom zou ik voor een busje voor een busje € 26,75 betalen terwijl het onderzoek erna ruim onder de maat is? Een onderzoek waar je op de lagere school nog niet mee weg komt.

Meneer Topet zit op hyves en bedrukt alle bladen van boven tot onder om zijn poeder aan de man te brengen. Het draait meneer Entero alleen maar om de € en meer niet. Allemaal plagiaat uit de duivenwereld.


beste rik ik heb wel getest gehad met ruim 400 vogels omdat ik niet tevreden was met appel azijn en later citroenzuur ben ik over gestap naar dit product,mijn test duurde een kweek seizoen en ik moet zeggen dat de vogels perfect in de veren zaten en dat er zeer weinig uitval was eigenlijk was ik zeer tevreden tot dat xxxxx het over een slechtere werkende maagklier kreeg met probioticum toen ben ik ook gelijk gestop ,terwijl als ik na mijn vogels keek ik daar eigenlijk geen rede toe had gezien de resultaten!!! ben nu mijn meer aan het richten op de natuur want eigenlijk als je die zoveel mogelijk gebruik en aanbied aan je vogels doe je het al goed genoeg .ps in het andere topic had ik ook gereageerd onder allround .

m.v.g eric ps. het draait altijd om geld ook al zijn er DA,s en kwekers zijn die dit stellig zullen ontkennenwink ;)


wibo
Website Member
Posts :38

Website Member
2012-05-13 - 08:35:12 send message to wibo

wondermiddelen kunnen werken omdat je als je het gaat gebruiken bepaalde info meekrijgt. hierdoor kijk je dan anders naar je eigen doen en laten en word je netter of ga je anders met je vogels om, en zie daar resultaat.Maar of dit dan door het wondermiddel komt of niet, het werkt wel.

ps ik denk niet dat ik topet entero ga gebruiken.


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-05-13 - 10:36:01 send message to eric 008

@wibo
door het uit te testen zul je het zelf onder vinden .
wie er gelijk heeft.
gezonde vogels hebben genoeg wat de natuur je bied met een goed zaad mengsel erbij moet dat af doende zijn m.v.g eric



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 149 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede