Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kea's
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2012-05-26 - 16:02:58 send message to mijnkaketoes.nl

Is toch zijn portemonnee ????

En de man geniet van zijn vogels dus wat wil je meer.


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-05-26 - 16:05:59 send message to eric 008

dus al de kwekers die het niet kunnen betalen zijn geen liefhebbers zo als jij het schrijf.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2012-05-26 - 16:29:09 send message to mijnkaketoes.nl

Eric

Je kunt ook woorden anders interpreteren doe aan dat spelletje niet mee. Einde verhaal.

Henk


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2012-05-26 - 19:29:35 send message to Antonia

@ P.Rooth om mijn vogels toch zoveel mogelijk echt zonlicht te geven neem ik ze met mooi weer vaak mee.
Fietsen, wandelen, naar de markt etc wink ;)
Meestal hoor ik wel eerst dat ze mooi gevinden worden maar er zijn figuren die recht op me af lopen om te vragen wat ze kosten of zelfs of ik ze verkoop, en bij het antwoord vragen waarom niet shocked 8O


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2012-05-26 - 19:32:55 send message to Wickingh

quote
dus al de kwekers die het niet kunnen betalen zijn geen liefhebbers zo als jij het schrijf.




Iedereen is liefhebber op zijn manier jij maar ook Henk.
Prijs is afhankelijk van of je het er voor overhebt.
Ik heb voor een klein hobbykwekertje een heel leuke collectie , waar een serieuze hyacinthenkweker zijn neus zal ophalen , maar zal mij dat jeuken????
Net zo goed als iemand trots is op zijn grasparkieten en daar een eigen waarde aan hangt zal de kweker van duudere soorten dat ook doen.
Dat betekent niet dat de een meer of minder kweker is dan de ander.
Ik denk dat hier in dit topic onder sommigen een vorm van jaloursheid(rotwoord) de kop op steekt.
Kijk niet naar wat een ander zichzelf (meent) te kunnen veroorloven maar kijk naar jezelf en wees daar gelukkig mee.
Ik heb ooit 25 jaar geleden gezegd als ik ooit heel rijk ben wil ik een koppel edels , omdat ik ze toen voor het eerst zag en ze imo onbetaalbaar waren.
Nu zoveel jaar later ben ik nog steeds niet rijk (tenminste financieel gezien) , maar heb ik twee koppels edels waar ik regelmatig mee kweek en dat maakt mij op een veel gezondere manier rijk,

mvg Frank


parrotfarm
Website Member
Posts :38

Website Member
2012-05-26 - 19:34:44 send message to parrotfarm

Ja het rare is dat ik hier niet begrijp , dat het nu gaat om het feit dat Kea,s leuke vogels zijn en dat er mensen zijn die dat waarderen , of mag je zulke vogels niet waarderen omdat ze misschien te duur zouden zijn?
Ik denk dat ieder dat voor zichzelf mag uitmaken, zo zijn er gelukkig ook mensen die geld steken in kanaries of andere minder dure soorten , is toch niks mis mee .
En daar komt nog bij , dat je laatste jas geen zakken heeft !!
dus doe wat je wilt en geniet van je hobby !!


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2012-05-26 - 19:50:32 send message to Daniel

quote
dat het vogels zijn in nieuwzeeland waar een overschot aan is



Dit klopt helaas niet Eric. Kea's zijn een bedreigde soort die nog maar in een deel van hun voormalige gebied voorkomen en zelfs in dat gebied nog niet in de aantallen waarin ze vroeger voorkwamen.


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2012-05-26 - 20:02:33 send message to P.Rooth

Kea's zijn nog steeds bedreigt waardoor beschermd en deze status is gelukkig op tijd ingesteld anders waren ook deze prachtige vogels alleen in een museum als balg te 'bewonderen ' geweest .

Er is telkens merkbaar dat er een zekere jalouzie de kop opsteekt terwijl deze ziekte moeilijk te bestrijden is niet meetbaar met bloedonderzoek o.i.d en geen medicatie voor te bedenken valt .

Denk maar aan een groot denker op Curacau die jalouzie alleen voor domme mensen weggelegd was .

En voor degen die kip wil eten zou die zich eens beter dienen te verdiepen in welke vuiligheid je binnen de deur haalt door eraan mee te werken om een van de meest verachtelijke wijze van dierenhouden te steunen en zich een bom van bacterieen in huis te halen plofkip 100% besmet en andere soorten eveneens verre van fris .

Paul


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2012-05-26 - 21:19:25 send message to Wickingh

@Cor trek het je niet aan, naijver is helaas een te menselijk ding.
Ik houd me iig aanbevolen om je Kea's eens te komen bewonderen, neem ik Erwin gelijk mee ok?

Mvg Frank


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2012-05-26 - 21:47:00 send message to wiechmann

frank ik kan je zeggen dat het een genot is om deze vogels te bekijken .cor kan ze mooi uit zijn keuken bekijken .tenminste toen ik bij hem was.


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-05-27 - 01:07:38 send message to eric 008

quote
Kea's zijn nog steeds bedreigt waardoor beschermd en deze status is gelukkig op tijd ingesteld anders waren ook deze prachtige vogels alleen in een museum als balg te 'bewonderen ' geweest .

Er is telkens merkbaar dat er een zekere jalouzie de kop opsteekt terwijl deze ziekte moeilijk te bestrijden is niet meetbaar met bloedonderzoek o.i.d en geen medicatie voor te bedenken valt .


volgens mijn ging het juist goed met de kea moet je is daar met de auto een vakantie trip doen ze trekken de rubbers van de ruiten .ps de foto is gemaakt in nieuwzeeland.

jaloers kan geen betrekking hebben op mijn want dan ken je mijn niet.wat de prijs betreft is het vraag en aanbod en als ik de ruimte had had ik ze misschien wel gehad dit alles zo schrijvend is het niet ik die die zin geschreven heeft maar er op gereagerd heeft omdat het een uit de nek ge... zin is.


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2012-05-27 - 03:07:55 send message to Wickingh

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

@Eric

Misschien eerst eens begrijpenlijk typen en dan wil ik best inhoudelijk reageren, nu is het mij volkomen onduidelijk wat je wilt zeggen,

mvg Frank


ginoheeren
Website Member
Posts :190

Website Member
2012-05-27 - 10:34:09 send message to ginoheeren

hebben jullie niks anders te doen dan over elkaar zeuren de een kan de vogels wel betalen de ander niet en een echte vogel liefhebber vind de vogels echt wel mooi ga lekker van je vogels genieten inplaats van te zeuren
de groeten


freddy321
Website Member
Posts :377

Website Member
2012-05-27 - 11:24:49 send message to freddy321

komt door het warme weerhappy :)


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2012-05-27 - 17:54:43 send message to P.Rooth

Eric 008 wie zegt dat gij jaloers zijt ?

Paul




Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 133 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede