Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Nu siereendje erbij ? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Nu siereendje erbij ?
Ann*
Website Member
Posts :134

Website Member
2012-05-23 - 17:06:29 send message to Ann*

In het begin van vorige winter is mijn blonde roodschoudertaling vrouwtje gestorven en nu heb ik misschien een nieuw gevonden, ik ga morgenavond naar eentje kijken.
In het perk waar het bij het mannetje zou moeten komen zitten nog een koppel zilverbahama's en een koppel mandarijneendjes. De zilverbahama's broeden nog niet, ze is wel volop eieren aan het leggen, en het mandarijneendje zit sedert een week te broeden.

Nu is mijn vraag, zou de komst van een nieuwe roodschoudertaling vrouwtje de boel verstoren zodanig dat misschien de andere 2 hun nest verlaten en stoppen met broeden ?
Steek ik het haantje met het nieuwe vrouwtje beter in een aparte ren ? Die mogelijkheid heb ik, alleen is daar geen vijver en zou het tijdelijk behelpen zijn met een kinderbadjes of zoiets.


X_anita_X
Website Member
Posts :76

Website Member
2012-05-23 - 22:43:45 send message to X_anita_X

hoi

ik denk dat het wel goed gaat omdat ze niet van de zelfde soort zijn. ze zou eerder weggejaagd worden of een snauw krijgen als ze te dichtbij komt. ik weet niet hoe groot jouwn verblijf is en of je schuil plekjes hebt d.m.v(boompjes,struiken)
als je voldoende ruimte hebt dan zou ik haar erbij doen en in de gaten houden.

ik heb er geen problemen mee gehad destijds en mijn ervaring met siereenden is dat ze niet snel hun nest verlaten.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-05-24 - 11:06:49 send message to Karel

Mijn ervaring met watervogels is, dat ze veel kunnen hebben als er inderdaad maar genoeg ruimte is. Nu moet ik wél zeggen alleen ervaring te hebben met diverse ganzen- en zwanensoorten, maar (helaas) niet met eendjes.


Ann*
Website Member
Posts :134

Website Member
2012-05-24 - 11:19:40 send message to Ann*

De ren is 5,5m x 10m, er staan enkele struiken en het gras is lang; er zijn dus zeker wel schuilmogelijkheden.
Hm, ik ga het dan maar proberen. Als de koop doorgaat tenminste happy :)

Bedankt voor de reacties !


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2012-05-24 - 12:08:08 send message to tropic

Er bestaat een goede kans dat het lukt, doch iedere vogel heeft natuurlijk zijn karakter, en moest er nu net een slecht karakter tussenzitten....
Je hebt natuurlijk , zoals jezelf aangeeft nog altijd de mogelijkheid ze appart te zetten, dus indien je voldoende observeerd, loop je erg weinig risico, want je hebt de mogelijkheid om in te grijpen.


Ann*
Website Member
Posts :134

Website Member
2012-05-24 - 12:27:43 send message to Ann*

Dat is waar, tropic, ik zal hen zeker goed in de gaten houden en rekening houden met de kans dat ze apart moeten.


edou
Website Member
Posts :159

Website Member
2012-05-24 - 19:16:29 send message to edou

ik denk eerder dat de andere eenden achter je nieuwe man aangaan


Ann*
Website Member
Posts :134

Website Member
2012-05-24 - 19:36:31 send message to Ann*

Edou, de haan is niet nieuw, die zit er al bij happy :) Ik had een koppeltje gekocht en het vrouwtje daarvan is in het begin van de winter gestorven.


Ann*
Website Member
Posts :134

Website Member
2012-05-25 - 11:56:32 send message to Ann*

Ze zit erbij en het gaat prima. Ben blij dat mijn mannetje weer een vrouwtje heeft.

Dank voor de reacties. Ik had het anders niet aangedurfd en ze onnodig apart gestoken. Fijn als je ergens andere ervaringen kunt vragen.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-05-25 - 12:48:58 send message to Karel

Mooi zo!

Hoe reageerde het woerdje toen hij zijn nieuwe eendje zag?


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2012-05-25 - 14:36:40 send message to Vogelen

Helaas voor je is het op dit forum wel zo dat je jezelf verplicht een foto te plaatsen indien je een goed antwoord hebt gekregen.

shocked 8Oangryrazz :pwink ;)laugh :Dsad :(happy :)


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-05-25 - 15:27:40 send message to Karel

Dat geldt óók voor foute antwoorden!razz :p


Ann*
Website Member
Posts :134

Website Member
2012-05-25 - 16:54:54 send message to Ann*

Ok, als het dat maar is razz :p, ik ga wat foto's nemen. Ik post ze dan vanavond of morgen.

Karel, het woerdje deed niets speciaals; hij stond erbij en hij keer ernaar, net zoals de andere 2 woerdjes. Maar nu zijn ze al samen op zwier en hij lijkt tevreden wink ;)


Ann*
Website Member
Posts :134

Website Member
2012-05-29 - 23:24:12 send message to Ann*

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Wat later dan ik gezegd had maar hier enkele foto's.

De eerste dag was de nieuweling wat schuw, een foto nemen moest van op afstand, achter gaas, anders ging ze er vandoor onder een struik.


Nu, een paar dagen later is ze helemaal niet meer schuw


En terwijl ik bezig ben met foto's tonen, dit is de zilverbahama op haar nest. Ze heeft 8 eitjes.


De melkkan waar het mandarijneendje haar nest heeft


Prachtig toch, hoe ze het helemaal in dons verpakken




Heel het perk. Zoals je kan zien is het eigenlijk in 2 gedeeld, maar omdat er in het ene gedeelte voorlopig niks zit staat de deur al van voor de winter open. De plaats waar de zilverbahama haar nest heeft is achter dat hoge siergras.


Het vijvergedeelte. Met veel netels, maar met 2 broedende eenden durf ik er nu niet met de bosmaaier doorlopen.


Voila happy :)


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2012-05-30 - 07:18:45 send message to Vogelen

Toppie, het ziet er goed uit! Eten je eenden niet van de beplanting? Lekker groen allemaal!


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2012-05-30 - 10:21:10 send message to Ton Koek

Wat een prachtige ruimte, die beestjes hebben het goed bij je, leuk!



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 195 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede