Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > broedblokken Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : broedblokken
eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-06-03 - 08:00:28

nu ik met de overjarige koppels klaar ben met kweken en alweer de helf van de blokken schoon zijn vraag ik mijn eigenlijk af .of ik ze nog moet in spuiten met bv. u2 voor ik ze opberg ?

hoe doen jullie dit ?

m.v.g eric


DirkD
Website Member
Posts :408

Website Member
2012-06-03 - 08:27:22

Hallo Eric:
Alhoewel ik geen last heb van bloedluis spoel ik na het kweekseizoen steeds de blokken met VirkonS en vernevel dan een produkt van Edialux (een poeder dat je moet aanlengen met water.

Verder krijgen de vogels regelmatig ivermectine in de nek.
Ik heb nog nooit last gehad van bloedluis maar of het hierdoor komt weet ik niet.

Ik kweek wel buiten zonder nachthok.

Mvg
Dirk


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-06-03 - 08:37:50

hoi dirk

gebruik je Virkon,s tegen eventuele virussen of schimmels waar voor dient dat?

m.v.g eric


DirkD
Website Member
Posts :408

Website Member
2012-06-03 - 08:46:24

Hallo Eric:

Ik gebruik het na reinigen als voorzorg tegen virussen, bacteriën, schimmels, is voor alles goed.

Bestaat in de vorm van pillen of zakjes met los poeder die je moet oplossen in water.

Indien je het verneveld moet je wel voorzorgen nemen.


Mvg
Dirk


rob75
Website Member
Posts :80

Website Member
2012-06-03 - 09:03:10

Volgens mij heeft een ieder met houten volieres bloedluis,zelf heb ik het ook.
blokken brand ik uit en zet ze een nacht in de chloor en smeer de randen in met deselolie, en dan berg ik ze op.


DirkD
Website Member
Posts :408

Website Member
2012-06-03 - 10:05:55

Mijn volieres (kweekhokken) bestaan uit een constructie in betonplex waarop PVC platen zijn verlijmd. Deze is dmv een alu_profiel geplaatst op een gemetst muurtje van 25cm

Alles is afgekit met rubber of Tec7. De vloer is gewapend beton dat nadien is betegeld en opgevoegd. Deze wordt voorzien van een laag beukensnippers.

De fronten zijn Merbohoutenkaders bekleed met inoxgaas waarvoor plexiglas van 5mm dikte kan worden geschoven.
Alle hokken kunnen in twee worden gedeelt, de fronten draaien weg zoals ramen.
Hierdoor kan er heel goed gereinigd en ontsmet worden zonder dat de vogels uit de hokken moeten worden weggenomen.

Het dak is opgebouwd met 3wandige polycarbonaatplaten waarop Alu schermdoeken worden geschoven indien het te warm wordt, of ze zijn onder een afdak geplaatst met driewandige lichtdoorlatende golfplaat.

Op meerdere plaatsen staan lokkers met fatal pasta en zijn er vliegenvallen opgehangen.
Voor de hokken wordt slakken korrel gestrooid en op bepaalde plaatsen worden lijmstrips geplaatst.

De nestkasten bevinden zich buiten de hokken en worden regelmatig langs de buitenzijde verneveld met het antiluisprodukt.

Nieuwe vogels worden steeds apart gehouden en behandeld met ivermectine. Er word regelmatig mestonderzoek uitgevoerd om eventuele parasieten te detecteren.

Ik heb hier tot nu toe nog nooit een luis in een broedblok gezien. Maar wat niet is kan komen.

Mvg
Dirk



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 222 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede