Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Uit het nest gevallen kauw. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Uit het nest gevallen kauw.
sdz
Website Member
Posts :1

Website Member
2012-06-03 - 20:38:10 send message to sdz

Hallo,

Vandaag is er een kauw uit het nest in de schoorsteen gevallen van de buren, en nu zit die op het randje van het dak al de hele dag. Ik maak me een beetje zorgen en ik vind het super zielig, dus vroeg me af wat ik kan doen? Ik kan hem niet pakken omdat hij hoog op het dak zit van de buren dus. Ik heb al brood gegooid maar dat wilt hij niet eten, en de andere vogels pakken het dan af. Soms komt de moeder (denk dat dat de moeder is) wel langs en blijft bij hem, alleen geeft hem geen eten ofzo.
Verder kan ik ook niet aan de buren vragen mij te helpen, ik weet namelijk zeker dat die niet mee werken.
Wat kan ik doen?

Groetjes Suzanne


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2012-06-03 - 22:18:02 send message to mijnkaketoes.nl

Meestal blijven de ouders in de buurt en voeren hem wel. Hier hebben we momenteel ook een merel in de tuin die al twee weken door de ouders wordt gevoed. Beestje weet zich steeds goed in de struiken te verstoppen.

Henk


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2012-06-04 - 14:43:40 send message to tropic

Suzanne,

vogeltje is waarschijnlijk niet uit de schouw "gevallen", maar uitgevlogen.
Een jonge vogel die pas uitvliegt is nog wat onbehulpzaam. De ouders zijn en blijven in de buurt en zullen hem verder helpen opgroeien, zodat hij binnen enkele dagen de zelfstandig de wereld inkan.
Het enig wat je nu kan doen, is niets geven, maar vanachter je raam toekijken hoe mooi de natuur is, en hoe de oudervogels het jong begeleiden, en binnen enkele dagen zal je hem nooit meer zien, of alleszins niet meer herkennen tussen zijn soortgenoten.
Geniet er dus nu van nu je de kans hebt.


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2012-06-06 - 19:43:07 send message to medaar

kan nooit 1 kauw uit schouw vallen . is jonge vogel die nog wat tijd nodig geeft om aan de zon te wennen . met rust laten .



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 168 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede