Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > cites kleine geelkuif kaketoe Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2012-06-08 - 18:30:53 send message to Daniel

En aangezien het nakweek is, dan zal de vorige eigenaar terug moeten gaan naar de kweker, zodat deze een cites vergunning kan aanvragen. Deze kan dit zonder problemen doen.


DirkD
Website Member
Posts :408

Website Member
2012-06-08 - 18:55:16 send message to DirkD

Doe gewoon niks en probeer zoveel mogelijk plezier te beleven met je vogel, hij is hier toch al.

Mvg
Dirk


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-06-08 - 19:08:11 send message to Karel

@Dirk
Het is niet ongebruikelijk dat de Aid bij het aantreffen van een dergelijke illegale vogel, vervolgens álle vogels in beslag neemt. Uiteraard krijg je de legale vogels later wel weer terug......als die nog te vinden zijn én nog leven!
Daar zijn schrijnende verhalen over te vinden!


DirkD
Website Member
Posts :408

Website Member
2012-06-08 - 19:18:46 send message to DirkD

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Karel:
Ik ga er vanuit dat er maar één vogel is.

Een kweker met enige ervaring gaat zo'n aankoop niet doen om dan advies te vragen via internet.

Zelfs officiële instantie's verkiezen dan deze oplossing.

Voor iemand die weet wat hij doet (kweker, verkoper) is er natuurlijk een ander verhaal.

Mvg
Dirk


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-06-08 - 20:11:07 send message to Karel

@Dirk
Wat je schrijft is volkomen logisch en redelijk, maar de praktijk is vaak helaas anders.sad :(


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2012-06-08 - 20:28:45 send message to Wickingh

Wat Karel zegt is denk ik niet een onrealistisch scenario.
Ik zou de vogel bij een vriend (zonder vogels)stallen en deze een vergunning aan laten vragen met als motivatie jaren geleden gekocht zat een ring om ,nooit geweten dat er een Cites bij hoorde totdat een vriend me dat vertelde,

mvg Frank


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2012-06-08 - 22:33:56 send message to blg

Als de vogel geringd is moet het toch geen probleem zijn de kweker te achterhalen, je kunt altijd navragen of de vogel aangemeld is, de vogel wel eerst ergens anders onderbrengen.


DirkD
Website Member
Posts :408

Website Member
2012-06-09 - 08:15:03 send message to DirkD

Ja dit soort instanties is een veilig onderkomen voor machtsgeile regelnichten die hier de luxe hebben gezond verstand te kunnen uitschakelen en enkel reglementering moeten volgen.

Maar door een aanvraag breng je soms mensen met gezond verstand die hier gelukkig ook aanwezig zijn in een moeilijke positie.

Als de vogel is gekocht met de bedoeling ermee te kweken zijn die papieren noodzakelijk en is de enige manier om dit dan toch te kunnen doen de alternatieve weg bewandelen, en de mogelijke gevolgen hiervan, indien nodig te aanvaarden.

Moet je je licht maar eens opsteken waar gewerkt wordt met stambomen. Daar vind je inspiratie genoeg.

Mvg
Dirk


pelgrim
Website Member
Posts :24

Website Member
2012-06-10 - 11:08:39 send message to pelgrim

Ik heb een zelfde soort ervaring gehad met een zomertortel, die ik had gekregen. Bleek ook een cites vogel te zijn. Ik had de keus de vogel los te laten en dus dood te laten gaan of het via de legale weg af te handelen .Het laatste is het geworden. Ik heb de AID op bezoek gehad en zij hebben de ring gecontroleerd. Via hun systeem is de kweker gevonden , helaas was die man ondertussen al lang overleden. Toen heb ik ontheffing gekregen , moest een bezitsontheffing aanvragen , koste 100 euro, en daarna kreeg ik het benodigde cites formulier.
Het heeft allemaal erg lang, te lang , geduurd.
Maar het is wel voor elkaar.
Een zomertortel is in verhouding een goedkope vogel dus het heeft alles bij elkaar veel geld gekost en veel ergernis . Maar eerlijk is eerlijk het is voor elkaar zonder inbeslagname oid.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-06-10 - 17:26:40 send message to Karel

Fijn om ook eens goed nieuws te horen!



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 240 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede