Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > opfok kooi/ziekenkooi Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : opfok kooi/ziekenkooi
dirkp106
Website Member
Posts :84

Website Member
2012-06-07 - 21:36:30 send message to dirkp106

Hoi

Ik ben eens aan het rondkijken om me een opfok kooi temaken waar ik eventueel indien nodig jonge ara's kan inzetten om met de hand groot tevoederen.
Ik heb een pop die niet wil voederen en altijd de jongen laat doodgaan. Dus is dat men enige kans om daar jongen van tekrijgen.
Ik heb nog een donkerstraler en een digitale thermostaat van een broedkast liggen.
Ik zou nu een kooi willen maken in hout met plexi deuren aan de voorkant.

Nu vroeg ik me af of ik er ook een ventilator moet inzetten? Indien ja waar zet je die en gaat dit niet teveel wind geven op de jongen?
Zet je de lamp best boven of opzij in de kooi?

Is de vochtigheid heel belangrijk deze zou ik kunnen regelen met waterbakjes onder de rooster op de bodem zoals in de broedkast.

Ik weet dat je deze kooien ook kan kopen maar hb de onderdelen liggen en ben wel handig dus de kooi opzich maken is niet zo een probleem.

Alvast bedankt voor jullie hulp.


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2012-06-08 - 11:08:27 send message to P.Rooth

Hallo
Heb zelf ook een soort couveuze gemaakt met donkerstraler en termostaat is niet zo moeilijk
Donkerstraler heb ik aan de zijkant geplaatst in een appart vakje waarvoor ik gaas gezet heb .
Thermostaat in het midden en 2 thermometers aan weerzijden 1 laag en 1 hoger waarmee ik meer controle heb over de thermostaat want die kan een kleine afwijking vertonen .
Onder de warmtelamp plaats ik een waterbakje en de lamp zorgt voor verdamping en m.b.v een hygrometer kan de vochtigheid in de gaten gehouden worden zodat het niet te droog wordt .

Ventilatie gaat op natuurlijke wijze door gaten in zijkant van "verwarmingshoek " en bovenkant couveuze die met een schuifsysteempje open en dichter kan al naar de temperatuur die gewenst is .

Maak de couveuze niet te klein houd rekening met de vogels die er uiteindelijk met meerdere bij elkaar in gaan

Paul


dirkp106
Website Member
Posts :84

Website Member
2012-06-08 - 21:52:51 send message to dirkp106

Ok bedankt paul

Heb je mss ook foto's van jou kooi?
Wat zijn de ideale afmetingen?


Fokke
Website Member
Posts :224

Website Member
2012-06-08 - 23:15:31 send message to Fokke

Hallo Dirkp,
Op mijn site www.lories.nl staat bij Artikelen en dan bij Basiskennis zieke lories mijn ziekenkooi die ik al vele jaren gebruik afgebeeld.De maten zijn 60cm hoog en diep wat de maten voor ara's moeten zijn dat weet ik niet.Op de foto's kun je duidelijk zien dat de verwarmingslamp bovenin zit evenals de ventilator (deze komt uit een oude computer), terwijl de thermostaat onder in de kooi zit. Misschien kun je hier wat mee.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 199 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede