Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Dierenartsen....Ahum!! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Dierenartsen....Ahum!!
Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2012-06-15 - 13:21:39 send message to Ruben31

Zolas jullie mischien wel weten heb ik een koppel pyrrhura perlata.
Ik geef ze al dagelijks fruit/groente gemengd met eivoer en in de middag kiemzaad.
naast dit alles staat er de hele dag een bak met een goede zaadmengeling.

Nu was mijn idee om in de namiddag ook eens een paar pellets te verstrekken,zomaar als afwisseling.

Dus ik net gebeld met een dierenarts uit ons dorp die harrison pellets verkoopt.
Mijn oren begonnen te klapperen van deze onbeschofte man.
Hij wist me te vertellen dat ik direct moest overstappen op harrison pellets omdat dit het beste voor mijn vogels was.
De voeding die ik nu geef was te schraal en onzijdig vertelde hij me.....???????????????
Mijn antwoord hierop was dat ik de vogels niet wilde overzetten op pellets maar dat ik het erbij wilde geven als afwisseling.
Meneer werd zowaar geirriteerd en zei dat ik de vogels zo te kort deed.

Ik antwoorde hierop dat een mijn pyrrhura's een spiermaag hebben en dat alleen pellets niet goed voor ze zou zijn.
Hij antwoorde hierop dat alleen kippen een spiermaag hebben en mijn vogels niet.
Ook amazones/grijze roodstaart etc hadden geen spiermaag en moesten allemaal aan de pellets.
En weer begon hij te hammeren op mijn zaadmengsel dat de vogels selectief eten en alleen het lekkerste op aten,terwijl ik hem heb gezegd dat ik naast zaad ook fruit/groente en eivoer verstrek.
Dit lusten mijn vogels niet was zijn antwoord en ik moest direct de vogels overzetten op harrison pellets.
Ondertussen was ik behoorlijk geirriteert.

Zelden zulke kolder gehoort.
Terwijl ik alleen belde welke pellets ik het beste kon gaan geven als afwisseling.

Alles voor de centen lijkt wel,incompetente dierenartsen!!

Mvg Ruben


vogeltje1000
Website Member
Posts :309

Website Member
2012-06-15 - 13:51:34 send message to vogeltje1000

Ik begrijp niet waarom jij de heer H te M belt voor advies.
Dhr H te M wil alleen zijn eigen zakken vullen en of dat goed is voor jouw vogel doet er niet toe.


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2012-06-15 - 13:53:08 send message to Vogelen

De kans dat ze de pellets eten naast het door jou aangeboden voedsel acht ik zeer klein.


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2012-06-15 - 14:02:25 send message to Ruben31

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Vogeltje dat was de heer h uit m niet.

was een dierenarts uit het dorp hengelo waar ik woon.

Idd vogelen,dat denk ik ook,maar wilde het proberen.


johanm
Website Member
Posts :179

Website Member
2012-06-15 - 16:13:36 send message to johanm

Ik geef mijn caiques af en toe zupreem pellets als bijvoer, droog worden die niet gegeten. Ik vul een kop met pellets en voeg er vervolgens appelsap aan toe, nachtje in de ijskast. Tegen de volgende morgen is al het sap opgenomen, de pellets zijn opgezwollen en stuk zachter, zo worden ze vrij goed opgenomen.


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2012-06-15 - 16:59:55 send message to Ruben31

Goede tip!!


MrandMrsSwift
Website Member
Posts :388

Website Member
2012-06-15 - 21:38:12 send message to MrandMrsSwift

Welke Hengelo..
Hengelo Gelderland?

Aangezien je er dorp had staan..


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2012-06-15 - 22:30:22 send message to blg

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Kan Hengelo Gelderland of Overijssel zijn, zijn beide een dorp.
http://www.plaats.nl/gemeente-hengelo/alles-over/informatie/javascript:smileyInsert(topicform.message, 'happy :)');
Ik geef mijn vogels, kaketoes/ grijzen, naast gewoon zaad Aves lorinectar, stroop dik, eerste paar keer iets zaad over strooien voor het wennen, nemen ze prima op.


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2012-06-15 - 22:51:49 send message to Ruben31

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

overijssel.


MrandMrsSwift
Website Member
Posts :388

Website Member
2012-06-15 - 23:12:19 send message to MrandMrsSwift

Oldenzaalsestraat?


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-06-16 - 00:29:51 send message to eric 008

sinds er honden brokken zijn krokant ,lichtverteerbaar enz hebben de DA een goudmijn de ene brokken fabrikant weet het beter dan de andere lees alleen de verschillen in de vet eiwit verhoudingen maar en je bent de weg kwijt .dat geld ook voor de DA,s want de ene geeft het ene merk de ander het andere merk .hij moet zich bezig houden met zieke dieren en niet met voer .nu gaat voer als de oxydanten uit gewerkt zijn over de datum dan gaat het voer terug naar de fabriek maken ze er kooivoer van en mischien wel vogelvoer m.v.g eric die kennel grossier is geweest van een bekend frans merk


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2012-06-16 - 07:39:01 send message to Ruben31

idd mrswift.

Volledig mee eens eric.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2012-06-16 - 10:10:16 send message to Niltava

Over de voedselstromen en preferenties ben ik het wel met je eens. Echter gezien het feit dat veel problemen toch ook met voer te maken hebben, zou een DA redelijk goed op de hoogte moeten zijn van voeding.
Helaas wordt tegenwoordig het meeste (wetenschappelijk) onderzoek gedaan door voedinsfabrikanten/ agricultuur(hele keten).


MrandMrsSwift
Website Member
Posts :388

Website Member
2012-06-16 - 13:08:43 send message to MrandMrsSwift

Oh oh oh..

Ik ben er met 2 vogels geweest aangezien meneer op de site zegt daar zeer zeker verstand van te hebben (hij had meegelopen bij een afdeling met vogels ofzo).

Het heeft mij 2x zo'n 80 euro gekocht.

Ik 'moest' ook pallets aanschaffen, want het lag aan mijn voer dat de vogels nu wat hadden.
En ja ik geloof wel dat er veel ziektes onstaan doordat de weerstand door voedingstekorten kunnen ontstaan. Dat geldt voor elk levend iets.
Verder kreeg ik Baytril mee, terwijl er alleen op mijn verzoek ontlasting was bekeken.
Dus verder werd niks onderzocht.
De Baytril die ik kreeg bleek bij thuiskomst zowat leeg.
Heb ik over gebeld, toen werd zowel door assistente als door hem de fout bij mij neergelegd. Ik zou de vogel overgedoseerd hebben.
Want hun controleren 2x hun medicatie.
Ik zo als dat zo was of ik had het zelf eruit laten lekken dan ben ik wel zo eerlijk dat tegen u te zeggen.

Omdat mijn onderbuikgevoel zei dat het totaal niet klopte en ik niet goed bezig was heb ik daarna een ander gebeld een uur rijden van mijn huis en ben ik daar 2 dgn later heen gegaan.

Die stelde na een neus- en keelswab voor dat het asperillose was.

En dan helpt antibiotica niet eens, sterker nog..
Sommige soorten wakkeren het dan just aan.

Dus ik dacht verstand van vogels?
Ik heb meer verstand van vogels dan die mooie praatjesmaker in Hengelo.

Laten sommigen zich gewoon met honden en katten bezig blijven houden.


MrandMrsSwift
Website Member
Posts :388

Website Member
2012-06-16 - 13:15:24 send message to MrandMrsSwift

Ik had de pallets aangeschaft via internet.
Want dat scheelt bij dat bedrijf echt meerdere tientjes, zelfs na de verzendkosten.

Was meneer wat geirriteerd dat ik niet de gemalen gekocht had maar de 'fine'.
Toen dacht ik pardon?
Ik zo op de site staat dat die de grootte heeft net als zaad en dat deze wordt aangeraden als je wilt overstappen.

De VA erna zei dat er niets mis was met het voer wat ik gaf, alleen adviseerde hij om elke dag iets eivoer te doen ipv 2x in de week veel aan te bieden. I.v.m het eiwitgehalte. Dan krijgen ze elke dag iets ipv 2x in de week een stoot.

Ik moet wel zeggen dat ik nu 5 dgn pallets geef en 2 dgn zaad/eivoer/fruitpaté.
Juist 2 dgn zaad vanwege de kliermaag.
Om deze niet lui te laten worden.

Dit omdat ik het zonde vind om de pallets weg te gooien en ze eten het erg graag.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2012-06-16 - 13:20:07 send message to Rik

quote
Die stelde na een neus- en keelswab voor dat het asperillose was.


En dat was zeker een dierenarts die toevallig HET nieuwe middel tegen aspergillose had uitgevonden en erg vooraanstaand is op het gebied van de behandeling van aspergillose. Toevallig was je dus precies op het goede moment op de juiste plek voor behandeling.

Verder standaard 20 vogels die daar die daar in de praktijk zijn opgenomen om tegen aspergillose te worden behandeld. Allemaal vogels die anders ten dode waren opgeschreven.

Nou gelukkig maar! happy :)



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 91 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede