Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Het koppelen van een handtamme zwartkop caique. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Het koppelen van een handtamme zwartkop caique.
ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2012-06-20 - 11:24:40 send message to ineznick

Wij hebben een tamme zwartkop caique in de huiskamer en die wil ik naar de voliere verhuizen.
Dan wil ik hem/haar laten sexen en er een partner bij zoeken. De vogel is 6 jaar .Als ik er een partner bij gevonden heb, hoe kan ik dit het beste doen . Ik bedoel, hoe kan ik ze het beste bij elkaar plaatsen? En is dit moglijk met een handtamme vogel, die misschien nog nooit een soortgenoot heeft gezien, laat staan er samen mee in een voliere heeft gezeten.


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2012-06-20 - 11:37:47 send message to Vogelen

Als hij werkelijk nog nooit een soortgenoot heeft gezien geef ik je weining kans. Maar je weet nooit, mogelijk is het liefde op het eerste gezicht. Het beste is met meerdere partners samen plaatsen.


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2012-06-20 - 11:46:59 send message to ineznick

Dat weet ik ook niet zeker natuurlijk, dat ie nog nooit een soortgenoot heeft gezien. Maar ik kan de vogel ook verkopen als handtamme caique, maar dan staat hij binnenkort weer te koop. Want hij is wel handtam , maar zeker niet altijd even aardig. Kan je vanuit het niks in een keer aanvallen.
Vandaar dat ik hem in de voliere wil doen en dan is het helemaal goed voor hem , als er ook een soortgenoot bij komt. In ieder geval bedankt voor je reactie.

gr gerben


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2012-06-20 - 13:39:20 send message to Rik

Ik zou de vogel laten sexen, een vogel erbij kopen en gelijktijdig in een volière plaatsen. Daarna geen aandacht meer geven. Op het moment dat jij met je neus voor de volière staat is de kans aanwezig dat hij jou weer als partner ziet en daarom op zijn soortgenoot gaat inhakken. Het liefst de beide vogels tijdelijk even in een totaal andere omgeving plaatsen.

Zelf heb ik dit experiment eens bij een handopfok pionus pop gehad. Een man erbij en het klikte 100% niet. Vervolgens de vogel naar iemand anders gebracht en in een wildvreemd hok gedaan met een andere pionus…geen probleem.


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2012-06-20 - 20:51:47 send message to ineznick

Hallo Rik,

Bedankt voor je reactie , klinkt mij goed in de oren. Dan moet ik dus eerst de vogel laten sexen, dan een partner erbij en ze het uit laten zoeken.
Oke, bedankt.
Of is er nog iemand die iets anders weet ?Het zou helemaal mooi zijn als iemand dit al eens eerder bij de hand had gehad.


Jan van Dessel
Website Member
Posts :386

Website Member
2012-06-20 - 22:08:11 send message to Jan van Dessel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hallo,
Ik heb een maand of 3 geleden mijn e k super tam handopfok caique popje van 2007 verkocht aan een liefhebber die haar wilde koppele aan een natuurbroed man.
Laats bericht gehad ( gaat heel goed met elkaar ga er binnekort broedblok bij hangen )
gr Jan.


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2012-06-21 - 08:17:01 send message to ineznick

Hallo Jan,

Dat is mooi om te horen, er is nog hoop! Kun je mij vertellen hoe ze dat gedaan hebben ?


MrandMrsSwift
Website Member
Posts :388

Website Member
2012-06-21 - 13:25:50 send message to MrandMrsSwift

Ik ben het met bovenstaande antwoorden eens.

Het is lastig, als het niet klikt dan kwijnt zo'n tamme vogel weg in de voliere.
Omdat hij mensen gewend is.

Maar het valt altijd te proberen.
Als het wel goed gaat is het natuurlijk voor de vogel(s) super.

Een mens blijft nu eenmaal anders dan een soortgenootje.


Jan van Dessel
Website Member
Posts :386

Website Member
2012-06-21 - 18:34:20 send message to Jan van Dessel

Hallo Gerben.
Hij heeft ze eerst in 2 kooien een week of 3 naast elkaar gezet.
het was geen liefde op het eerste gezicht, maar geduld is een goeie zaakwink ;)happy :)
succes gr Jan.


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2012-06-21 - 19:43:58 send message to ineznick

Dank je Jan , voor je duidelijke uitleg.
Daar heb ik wat aan. Een goed idee! We gaan het allemaal meemaken. In ieder geval bedankt voor de reacties.


Jan van Dessel
Website Member
Posts :386

Website Member
2012-08-02 - 17:48:54 send message to Jan van Dessel

Hallo Gerben,
Ben gewoon benieuwd hoe het allemaal verloopt met de caique,s ?
gr Jan.


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2012-08-06 - 10:02:42 send message to ineznick

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hallo Jan,
Sorry voor mijn late reactie. De caique heeft een aantal dagen in de voliere gezeten, telkens als ik langs de voliere liep begon hij heel zachtjes te piepen. En hij kwam ook telkens tegen het gaas aan zitten als ik ging voeren. Aangezien ik nog niet het geld heb om er eentje bij te kopen, heb ik hem toch weer terug gezet in de kooi in de huiskamer.
Daar heeft ie weer een paar weken gezeten. En hij vermaakt zich heel goed in de kooi. Maar ik haal hem er niet meer uit, want hij kan zo plots op je schouder vliegen en dan valt ie ook gelijk aan. Aangezien er hier ook jonge kinderen rond lopen, lijkt me dat geen goed plan.
Sinds gisteren heb ik de caique weer in een voliere geplaatst. Mijn zoontje heeft z'n koppel pruimekoppen verkocht en dus was er een voliere vrij. Heb gelijk wat veertjes getrokken, die stuur ik op. Kijken wat het is, denk zelf een man.
Bij deze voliere zit een nachthok, dus dat zal hem ook wel beter bevallen. De voliere waar die straks in komt , heeft nog geen nachthok. Die moet ik er nog bij maken. Maar de pyrrhura perlata's zijn nu druk bezig en hebben al eieren. Dus dat moet ik eerst even afwachten voordat ik daar een nachthok kan gaan bouwen. Zo gauw er weer wat te melden valt , zal ik het hier melden.
Gr gerben


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2012-10-22 - 00:24:57 send message to ineznick

Mijn caique zit al een maand of 3 in de voliere.
Hij heeft het goed naar z'n zin. Maar een paar weken geleden begon hij toch wat te plukken. Dus op zoek naar een pop voor hem. Nou heb ik sinds vanochtend een popje voor hem opgehaald. Ze zitten in een aparte voliere naast elkaar. Ze reageerden erg op elkaar , het zal toch niet waar zijn.??
Mijn plan was om ze een paar dagen aan elkaar te laten wennen en ze goed te observeren hoe ze op elkaar reageren. Lijkt het goed , dan doe ik ze bij elkaar in de voliere!Wat lijkt jullie dat??


Jan van Dessel
Website Member
Posts :386

Website Member
2012-10-22 - 07:26:35 send message to Jan van Dessel

Dat lijkt mij ook een goed idee.
Laat het ons weten hoe het allemaal verloopt.
succes hoor gr Jan


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2012-10-22 - 08:54:35 send message to ineznick

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hallo Jan,
Is goed , ik hou jullie op de hoogte. Wat ik gisteren zag, leek mij wel een goed teken.
Toen we de pop op hadden gehaald , hebben we haar voor de voliere van de man gezet, op een tafel vlak bij het gaas.
Ze floten gelijk naar elkaar en de man kwam al gauw naar de kooi toe. De pop hing aan het gaas zo dicht mogelijk bij de voliere. Wij zijn even gaan eten en konden onder het eten de vogels in de gaten houden. De man heeft de hele tijd , dat wij aan het eten waren, dicht bij de kooi gehangen. Ze kwamen niet agressief op mij over. Daarna hebben we de pop in de voliere gedaan. Ze zat eerst een tijdje in de het binnenhok, maar na een tijdje kwam ze naar buiten. Zo, wat kunnen ze dan tekeer gaan.
Ze hebben een hele tijd naar elkaar zitten fluiten en schreeuwen. Maar niet elkaar aanvallen of zo. De man was helemaal wild , maar op een goede manier. Daarna zijn we weg gegaan en kwamen pas weer terug toen het donker was en de vogels in het nachthok zaten. Ik zal het vandaag eens goed bekijken.


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2012-10-23 - 13:07:28 send message to ineznick

Heb het nu een paar dagen aangekeken, denk dat ik ze morgen bij elkaar in doe. Ben dan de hele dag thuis en er is verder niemand die ik in de gaten moet houden.
Dan heb ik mooi alle tijd om ze in de gaten te houden.



Pagina : 1 2 3 4 5
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 151 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede